הגבר המושלם

פתאום, כלומר אחרי שישה חודשים, אישה קמה בבוקר ומאמינה שבעלה הוא לא הגבר המושלם... מה עושים? רחלי רקלס, המומחית שלנו, עונה.

5 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

שלום לך רחלי,
 
אני נשואה כבר שישה חודשים למישהו שחשבתי שהוא הגבר המושלם. עכשיו אני מתחילה להבין שהוא לא מושלם. הוא אפילו עושה דברים שממש מעצבנים ומצערים אותי, והמחשבה על 'איזו טעות עשיתי' לא מפסיקה לנקר לי במוח. פעם הוא היה רומנטי, מתחשב ומבין, היום הוא סתם עצלן שלא עושה שום דבר עם עצמו. אני מרגישה שהאדם איתו נפגשתי והאדם אליו אני נשואה הם שני אנשים שונים! מה עושים?
 
מחכה לתשובה המהירה שלך, הילה.
 
הילה שלום גם לך,
 
טוב, את צודקת. האיש איתו נפגשת לפני החתונה וזה שהתחתנת איתו הם באמת שני אנשים שונים. ונחשי מה, גם את לא אותו אדם שהיית לפני הנישואין. כן.
 
והרשי לי להסביר. כשאנשים נמצאים בתקופת החיזורים-פגישות הם עושים הכל כדי להוציא מעצמם את הכי טוב, הם אפילו נראים הכי טוב בכל שעה בשעות היום, ואני מתכוונת גם לשעה המרושעת והמזעזעת של 7:30 בבוקר.
 
כי זה טבע האדם, כאשר הקשר, איך אומרים, מתחיל להתיישב מעט ולהרגיש נוח, כללי האתיקה הסופר-אנושיים והלוק המושלם והתמידי אף הם נרגעים ומתיישבים. ואז האדם האמיתי מופיע מאחורי וילון האשליה החנוקה של מיסטר-מיס-מושלמים. או-אז כולם נושמים אנחת רווחה והבגד הלוחץ והעניבות משתחררים באחת.
 
מאמרים נוספים בנושא:
האם הוא הבחור הנכון?
לומדים לאהוב
אהבה סטייל הוליווד
 
לפעמים, כשאחד מבני הזוג מתחיל לנשום רגיל ולהתנהג כמו מי שהוא באמת, הצד השני מרגיש שהוא נחנק כמו דג שהוציאו אותו מהמים. האדם שחשבתי שפגשתי לפני החתונה נעלם כאילו בלעה אותו האדמה, ופתאום נשלף החוצה מישהו שהחביאו אותו שנים בעליית הגג. ההלם יכול להיות מאוד מזעזע לבן הזוג-דג ההמום, ובנקודה זו חיי נישואין רבים מגיעים לקו הסיום.
 
זה מזכיר לי זוג שפעם היו חברים טובים שלי. הוא חשב שהוא התחתן עם אישה אקזוטית יפה ומושלמת,. אבל זמן קצר אחרי החתונה הוא הבין שהוא התחתן עם הסבתא הזועפת, העצבנית והמתוחה של אשתו, שלא מפסיקה לתת לו הוראות ולהעליב אותו. אוי, כמה שזה היה כואב לראות את הזוג הזה…
 
והנה הגענו לכיופי הבית (כך אני קוראת לשיעורי בית) שאתן לך – זה תלוי בך להבין ולדעת עד כמה ההתנהגות שלו נובעת בגלל סיבה מסוימת, וכמה ממנה היא אכן בעייתית. למשל, ציינת שהוא עצלן. השאלה שלי היא, האם את משווה את זה לאיך שהוא התנהג בתקופה של הפגישות? אולי אז הוא עשה אקסטרה-מאמצים כדי להרשים אותך ועכשיו הוא פשוט הוא?
 
ללא מעט אנשים יש חוסר יכולת רגשית ושכלית, דבר שגורם להם לקבל את בני זוגם עם חזון 'החצי השני המושלם' – במראה החיצוני ובעיקר במידות הנפש. בני זוג כאלה אפשר למצוא במדור מדע בדיוני, או במדור אגדות וסיפורי אלף לילה ולילה במדף "הזוגיות המושלמת בהינף קסם". אנחנו מצפים מבן-בת הזוג להיות מושלמים. אבל, אל תתייאשי! גיליתי שיש פריצת דרך בהמצאת חיסון שמפתחים ממש בימים אלה שיעזור לנו להיפטר מכל חוסר היכולות שלנו במן קסם שכזה, ובטריק עלוב לא פחות יוסיף לנו מגרעות אחרות…
 
בואי ניגע בדוגמה פרקטית. נשים רבות, כולל אותי, חושבות שהבעלים שלהן לעולם לא צריכים לכעוס, שתמיד יהיו מוכנים לרוץ למכולת ולקנות את כל הדברים ששכחנו לרשום ברשימת הקנייה הגדולה שעשו לפני חצי שעה, ושתמיד יהיו להם אנרגיות ומצב רוח טוב כשהם חוזרים הביתה. בעלים רבים מצפים שהנשים שלהן יעבדו – בבית ובחוץ, יסדרו, יטפלו בילדים ויישארו יפות וחטובות בדיוק כמו שהם הכירו, לא משנה כמה הריונות הן חוות, ותמיד תמיד יהיו מתוקות ומלאות סבלנות כמו אימא דובה. אה, כן, שגם יידעו לבשל ברמה של שף חמישה כוכבים, לא פחות.
 
את מבינה, הילה. הרבה פעמים אנחנו מובילים את חיי הנישואין לכישלון מועד מראש! שטפו לנו ת'מוח שחיי הנישואין הם רומן זוהר ונוצץ מהוליווד, וכתוצאה מכך, אנחנו לא מפסיקים להתאכזב כשבן-בת הזוג מרעידים את העולם שלנו, כלומר שהמציאות לא תואמת את הציפיות שלנו. בכל אופן, אם את רואה שהוא לא רוצה לקום בבקרים ומתעלם מהאחריות המוטלת עליו, כנראה שיש איזה עניין רציני סביב 'העצלנות' הזו. בפסקה זו אמליץ לך לפנות למטפל ויועץ לחיי נישואין שלנו – הרב דוד קראוס, הוא יכול לעזור לכם להבין בדיוק מה קורה. מהכרות מקרוב, הוא הציל לא מעט בתים.
 
ומן ההיבט השני, שהוא יותר עניין רוחני – כשאנחנו חושבים על החצי השני של הנשמה, אנחנו נוטים להאמין שלכל אחד מאיתנו ממתין בנקודת המפגש החצי המושלם. וזאת האמת האבסולוטית. כי אכן, יש מישהו מושלם שמחכה לכל אחד מאיתנו. אבל הבעיה היא – ההגדרה שלנו את המושג מושלם. המושלם שלנו הוא לא הפרטנר לטנגו של המושלם שבורא עולם חושב איתו נרקוד והוא המושלם הנכון בשבילנו. לפני שנולדנו, הנשמות שלנו היו שלמות ומחוברות – שלך ושלו. אבל כשירדנו לעולם הזה הופרדנו, כל אחד מאיתנו הגיע לבצע את המשימה שלו, עד לרגע המפגש שיהפוך את המשימה למשותפת במובנים מסוימים. המשימה כוללת גם את תיקון מידות הנפש שלנו ולהשלים את החסרונות בהם ניחנו. החצי השני, אם כן, הוא החצי המושלם! אבל לא לפי הגרסה הנוצצת של הוליווד, ממש לא.
 
כי זה לא עניין ל "אני אוהבת שוקולד והוא אוהב וניל". זה עניין של "אני שונאת אנשים עצלנים ובעלי הוא עצלן מארץ העצלנים!" והכי גרוע, שחיי הנישואין הם ניתוח רוחני בו שני חצאי נשמה נתפרים זה לזה. התוצאה היא, מפלצת בעלת שני ראשים כמו המפלצות מרחוב סומסום, שעכשיו צריכים לחיות בהרמוניה באותו גוף!
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
זוגיות ואהבה? בטח שזה אפשרי!
הבעל שאני צריך להיות
סוד הזוגיות המוצלחת
שניים זה ביחד
 
איך יכול להיות? האם הבורא מעניש אותנו? תאמיני לי, ממש לא! הקב"ה לא עושה שום דבר זהה או מקביל, ואנחנו צריכים להפשיל שרוולים ולעבוד – לברר מה הוא רוצה ללמד אותנו ובאיזו דרך הוא רוצה שנגדל ברוחניות שלנו.
 
בואי נחזור לדוגמת העצלן. האם יכול להיות שהקב"ה מראה לך שאת צריכה לעבוד על מידת הסבלנות שלך? אולי את טיפוס שדורש יותר מדי? ולא רק, האם ישנם תחומים נוספים – רוחניים וגשמיים, בהם את בעצמך עצלנית? למשל, האם את קמה מהמיטה מקודם בבוקר ברגע שהשעון באייפון מצלצל, כשכולך מלאת אנרגיות? האם את עושה את מקסימום המאמצים שלך בתחומים מסוימים? בזוגיות? הקב"ה נותן לנו את בן-בת הזוג המושלמים, החצי שיוציא מאיתנו את כל היכולות הגרועות ויכריח אותנו לתקן אותן! וכך הוא עושה את זה: כשיש משהו שמעצבן אותנו בבן-בת הזוג, זה אומר שלנו יש את אותו דבר בעצמנו, ועוד יותר אומר שאנחנו צריכים לתקן את עצמנו! לא להעיר או להבליט אצל החצי השני את כל מה שחסר ופגום אצלו, אלא לתקן אצלנו.
 
אם את מבינה שלא מדובר במשהו רציני עם בעלך – דיכאון וכאלה, אז אני ממליצה לך לעשות כל שביכולתך ולא להתעמת איתו בצורה ישירה. כי גם אם תתחילו את השיחה בצורה נחמדה ונעימה, זה תמיד יגיע לשלב של ההגנה העצמית. כאן מובטח לכם להיכנס לריב מתמשך. חסכו את זה מעצמכם.
 
במקום זאת, נסי לקרוא את ספרו המדהים ומשנה-החיים של הרב שלום ארוש – חכמות נשים (את מוזמנת להמליץ לבעלך לקרוא את הספר בגן השלום, זה הספר לגברים שהפך חיי זוגות רבים מאוד לגן עדן עלי אדמות!). בכל אופן, בספר זה מסביר הרב ארוש שלנשים יש כוח אדיר – התפילה, שמשפיע בצורה נפלאה על הזוגיות והדינמיקה של המשפחה. זה מזכיר לי את הסרט "החתונה היוונית שלי", הסצנה בה האמא נותנת לבת שלה עצה חכמה רגע לפני טקס הנישואין: הבעל הוא ראש המשפחה, אבל האישה היא הצוואר – והיא יכולה לסובב את הראש איך שהיא רוצה!
 
הילה, אני ממליצה לך להתפלל לפחות חצי שעה כל יום על מידת הסבלנות שלך כלפי בעלך. אמרי תודה לבורא עולם שמכריח אותך לראות את החסרונות שלך ולהשלימם בעזרת התפילה. בקשי ממנו שיראה לך את הדרך הנכונה להבין מהו בן הזוג המושלם, כי רוב הסיכוי שבעלך הוא אכן מושלם, החצי שהכי מתאים לטנגו שהשם רוצה ששניכם תרקדו.
 
בהצלחה עצומה, רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. גילה

י"ג סיון התשע"ו

6/19/2016

הבעל המושלם

את יודעת רחל הכל מאיתו יתברך ורק תודה לומר לשם יתברך. אבל כשיש אדם שסובל מדמיונות ופחדים ושהוא נתקף בחרדה שלה והעשר האצבעות שהשם יתברך נתן לו מאוצר מתנת חינם מושלחות לכל עבר…. זה לא כמו שאת רושמת. או שאדם מבטל את מי שעומד מולו ורק הוא צודק ולא אף אחד אחר בעולם… כי חסרה לו אמונה…

2. גילה

י"ג סיון התשע"ו

6/19/2016

את יודעת רחל הכל מאיתו יתברך ורק תודה לומר לשם יתברך. אבל כשיש אדם שסובל מדמיונות ופחדים ושהוא נתקף בחרדה שלה והעשר האצבעות שהשם יתברך נתן לו מאוצר מתנת חינם מושלחות לכל עבר…. זה לא כמו שאת רושמת. או שאדם מבטל את מי שעומד מולו ורק הוא צודק ולא אף אחד אחר בעולם… כי חסרה לו אמונה…

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה