האזורים הכחולים

אומרים שבעולם יש כמה מקומות שבהם אנשים חיים עד גיל מאה ויותר! עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, חושפת את הסוד של אנשי האזורים הכחולים.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 05.04.21

אומרים, שכאשר כל הסוסים בכרכרה דוהרים לכיוון אחד, כוחו של כל סוס גדל ומתעצם בזכות השיתוף. אבל אם כל סוס דוהר לכיוון אחר, הכוח של הסוסים נחלש בגלל ההפרדה.

 

כאשר כל גלגלי המכונית מכוונים לאותו כיוון, תאוצת הרכב גדלה ובטוחה. אבל אם אין איזון בין הגלגלים וכל אחד פונה לכיוון אחר, הרכב נעצר. הוא חסר תנועה…

 

בעולם יש כמה מקומות בהם יש ריכוז אנשים שגילם מגיע ל-100 ויותר. תוחלת החיים שם מהגבוהות בעולם והם מאריכים ימים. אזורים אלה נקראים "האזורים הכחולים" (Blue Zones). מדובר באי אוקינאווה שביפן, באי איקאריה שביוון, אזור ברבגיה שבסרדיניה איטליה, וחצי האי ניקויה שבקוסטה ריקה, וגם מקום שנקרא לומה לינדה שבקליפורניה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

הנכס הכי יקר שלנו

מרשם להצלחה

לא רק גוף בריא

 

בדיקות ברישום הלידות והפטירות באזורים אלה הוכיחו שאין פה שום הגזמה או שקר! מסתבר, שאנשי באזורים אלה סובלים מאחוז נמוך של מחלות הפוגעות במדינות מפותחות, והם נהנים ממספר גדול יותר של שנות חיים.

 

חיפשו והפכו עד שגילו מה המאפיין של החיים באזורים הכחולים, וגילו שלאנשים שחיים שם יש מספר אורחות חיים ומנהגים משותפים שתורמים לאריכות ימיהם. שימו לב!

 

משפחה – באזורים הכחולים הוא ערך שמקבל קדימות. אצל כולם הייתה משמעות, תשומת לב והשקעה בחיי המשפחה.

 

מעורבות חברתית ושייכות לקהילה – זה דבר שקיים בין כל שכבות הגילאים. אנשים בכל גיל מעורבים ומעורים בחיי הקהילה ובחברה, תורמים ונרתמים. יש כבוד ומקום למבוגרים ולקשישים שבחבורה. יש גם מפגשי קבוצות שכנים, משחקים ושעות של בילוי משותף. ובנוסף, שירות רווחה של הקהילה, מפגשי שירה וניגונים, התעניינות ואכפתיות. אין בדידות!

 

הימנעות מעישון – בני המאה לרוב אינם אנשים מעשנים, וגם כאלה שלא עישנו בעבר.

 

דיאטה מבוססת על צמחים – רוב המזון שלהם מקורו בצומח. רוב הקלוריות הנאכלות הן מהצומח – פירות, ירקות, דגנים וקטניות. יחד עם זאת, הם לא אנשים טבעוניים ואוכלים מזון מן החי. חלק מהקהילות צורכות מוצרי סויה והאנשים שותים מעט אלכוהול. אין הקפדה על הפרדת מזונות. יש לציין שהם לא אוכלים מזון תעשייתי ומכינים בבית מזון מחומר גולמי טבעי, כך שאין רעלים. רבים מהם מגדלים את המזון בעצמם, הם שותים תה מעלים שונים. ישנן 'כיתות בישול' צמחיות משותפות וגידול ירקות משותף.

 

מבודדים תרבותית – אנשי האזורים הכחולים אינם מושפעים מתרבות השוטפת את המוח ומוסיפה סטרס, כמו פרסומות מותגים, אפליקציות ועוד.

 

שינה – באורח חיי אנשי האזורים הכחולים יש כמות שעות שינה ארוכות ומספיקות. יש גם שנ"צ (שנת צהריים), מנוחה או הפסקה באופן קבוע. שוב, אין סטרס.

 

עבודה – צורת העבודה מחייבת פעילות גופנית, שהיא חלק אינטגרלי מחייהם. יש פעילות גופנית תוך כדי העבודה, תוך כדי גידול הירקות, יש קבוצות הליכה מאורגנות, ילדים הולכים רגלית לבית הספר יחד, ישנם שבילי אופניים המעודדים פעילות גופנית כחלק מאורח החיים.

 

העצמת נשים – באופן טבעי יש לנשים עשייה טבעית ומוערכת. יש העצמת נשים טבעית בקהילות האזורים הכחולים.

 

אמונה – לכל אדם וקהילה יש אמונה. יש אתגר יומי ומטרה.

 

אז אתם מבינים, הבסיס לחיים טובים ובריאים אצל אנשי האזורים הכחולים נמצא בבסיס הנקודות שהוזכרו לעיל. בחברה המערבית בה אנו חיים יש שפע של מוצרי סוכר וחיטה מהונדסת, יש שפע של תחליפי מזון טבעי ושמנים מעובדים ומזון תעשייתי. הטעם בחיך השתנה בעקבות זאת. בחברה בה אנו חיים יש סטרס, והרבה, שהוא כידוע המחלה הכי מסוכנת של הדור הזה. "הרוצח השקט" קוראים לו בעגה הרפואית.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

שמח כדי לחיות

לפני הכל, עצור!

20 שניות ואתם בריאים

פרי אחד, 101 סגולות

 

השאלה היא, האם נוכל ליזום אזורים כחולים בארצנו? באזור מגורינו? בבית שלנו? או אפילו באופן אישי ופרטי אדם אצל עצמו?

 

לנו, בכל אופן, יש יום בשבוע שהוא פוטנציאל להורדת הסטרס. יש לנו אמונה, יש גם חיי חברה, חשיבות לארוחות שבת.

 

לאנשי האזורים הכחולים יש מסר שכדאי לנו ללמוד ממנו, להבין וליישם: כל אחד יכול ליצור וליזום בחיים של עצמו רגעים בכל יום בהם הוא חי כמו באזורים הכחולים, זמנים בהם הוא מוריד הילוך ומתנתק מהתרבות הכללית, מהטכנולוגיה, מהאפליקציות, המותגים וכן הלאה, ומתחבר למשפחה ולחברים. טוב להכניס לאורח החיים פעילות גופנית ועדיף בחברה ותזונה בריאה.

 

בדרך זו נגייס את כל כוחות הגוף לטובתנו – את כוח השכל, הגוף, הרגש, העשייה, היצירה ועוד. כל הכוחות שלנו יהיו מכוונים למקום אחד וביחד יהיה לכם כוח עוצמתי ויכולות אדירות. כן, בדיוק כמו הסוסים בכרכרה או כמו גלגלי המכונית.

 

כשכל הכוחות שבנו מכוונים לאותה מטרה, הכוח שלנו גדל, ואיחוד הכוחות מעצים, מגביר ומחזק אותנו.

 

הנה לנו הזדמנות נפלאה ואדירה לבנות אזורים כחולים משל עצמנו.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנה – 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה