לב לאבן, ראיון עם ד”ר גילה גבריאלוב

אבנים, הן עולם בפני עצמו. בראיון מיוחד עם הגמולוגית ד"ר גילה גבריאלוב תקראו על כוח הריפוי של האבנים, הסגולות, והתמציות המיוחדת שעושות פלאים!

7 דק' קריאה

רבקה בר

פורסם בתאריך 17.03.21

אבן. מה אומרת לכם המילה הזו? אם מתעמקים, אז היא הדוגמה הקלאסית לדומם. משהו שלא זז ולא מביע, עם גוונים חיוורים, קשה ולפעמים מסוכן.

 

אבל כשד"ר גילה גבריאלוב, גמולוגית במקצועה, הכניסה אותי לקליניקה שלה, למדתי שאבן היא לא רק דומם. בכלל לא. אצל גילה האבנים מדברות וגורמות לך לדבר, האבנים לא זזות אבל הן גורמות שמשהו בתוכך יזוז וינוע. הקליניקה שלה מכילה הרבה אבנים בצבעים שונים, צורות וגדלים, עד שאתה תוהה אם בכלל יש להן קשר עם האבן הקלאסית. בארון ויטרינה פינתי מונחות אבנים מהממות ביופיין – ירוקות, עגולות, גדולות, אבן שחורה זוהרת ולא מלוטשת, 'פרוסות' של אבנים בגוונים נפלאים, אבן שנראית כמו חלקי זכוכית צהובה שנשברה והדביקו אותם זה לזה. רגע,  האחרונה מוכרת לי…

 

"מוכר?" שואלת אותי גילה, ואני עדיין לא זוכרת מהיכן. היא עוזרת לי, "האבן הזו נמצאת בהרבה חנויות ליד הקופה, זו אבן להצלחה". אחר כך גילה מוציאה ענף יבש מהמדף התחתון, מפנה את החתך שלו אלי ואני מגלה שכל חתך הענף הוא אבן שחורה! גילה ממשיכה להראות לי את יפי הבריאה, פותחת קופסת אבנים ואני תמהה, 'מה עושה שם קוביית מתכת? כמו אבן של המשחק 'חמש אבנים'?…' "זאת אבן השמחה" היא אומרת לי. כן, ראיתי אותה גם בסלון, שם היא נראית כמין קיבוץ של קוביות קטנטנות מוכספות. על קירות הקליניקה לוחות ותמונות של אבנים, כאשר ליד כל אבן מצוין כוח הריפוי שלה, ובלוח מצולם אחר כתובה תחת כל אבן התבנית הכימית שלה וארץ מוצאה. ישנה עוד מסגרת קטנה ובה אין כל אבן, רק תפילה קצרה, תפילת הרופא.

 

 

לקליניקה של גילה מגיעים אנשים רבים עם מצוקות שונות, כאן הם נפתחים ומספרים ומדברים. וגילה, שהיא אישה עם לב רחב ויודעת להקשיב, שומעת ומנסה לעזור, דרך האבנים כמובן. היא מקשיבה לכל סיפורי החיים, לווידויים העצמיים, אבל נזהרת שלא להישבר בעצמה מהצרות של האחרים. היא צריכה להמשיך הלאה, לעזור לעוד אנשים.

 

מאמרים נוספים בנושא:

השילוב המנצח – ראיון עם הרב שמואל שמואלי שליט"א

הרמב"ם ממליץ

לפני הכל, עצור!

 

מה זה גימולוגיה? אני שואלת את גילה.

 

"זה דוקטור לסבלות" היא משיבה וצוחקת, "כל מקום שאני הולכת אני צריכה לסחוב אבנים רבות וכבדות… אבל חוץ מזה, גמולוג הוא אדם שעוסק בתורת אבני החן. מה כבר אפשר לעשות עם אבנים? אפשר, והרבה. המשטרה, למשל, מחפשת לפעמים את הגמולוג לא כדי לתפוס אותו אלא כדי להיעזר בו. פעם בחודשיים אני הולכת למשטרה, הם אוספים את כל הסחורות הגנובות שלהם לפני שהם שולחים אותם לבתי משפט ולמכירות פומביות, והם צריכים הערכה של גמולוג לגבי התכשיטים ואבני החן שבין הסחורות. מי עוד צריך אותי? יהלומנים למשל. שיהלומן רוצה להשקיע במקום חדש הוא מברר אצלי האם זה משתלם לו. למשל, אם היה קונה את היהלומים שלו במכרה אחד ועכשיו רוצה לעבור למכרה אחר, הוא רוצה לדעת מה ערך היהלומים שם וכן הלאה".

 

אבל גילה היא לא רק גמולוגית בשביל הערכות. גילה היא גם מרפאת באבני חן, מעריכה ובוחנת ומרפאה את נפשו של המטופל ויש לה גם תמציות נפלאות שעושות פלאים. פעם, כשגילה ראתה את אחת מרבניות בני ברק המפורסמות כשהיא מקבלת אנשים, היא התפללה לבורא שגם היא תזכה לעזור לאנשים. "להיות רבנית אני לא יכולה, אבל תמצא לי דרך אחרת". והקב"ה נתן לה. גילה, דרך האבנים והכוחות שחנן אותן הקב"ה, עוזרת לאנשים רבים.

 

שליחות במסדרונות האוניברסיטה

 

"אני חושבת שזה אחד התפקידים של בעלי התשובה" אומרת לי גילה בגילוי לב, "לעורר את החרדים להעביר את היהדות הלאה, שהרי החילונים באמת לא יודעים כלום מהמסורת היפה שיש לנו – פיוט "לכה דודי", הדלקת נרות, אם אישה הייתה יודעת מזה, את יודעת מה שזה היה עושה לה? גיליתי את ברכת "אשר יצר", הדפסתי אותה במחשב, תליתי אותה במסדרונות האוניברסיטה ואנשים התרגשו. אני ממש מרגישה שליחה בחלק הזה. אנשים חושבים שמי שחוזר בתשובה זה בגלל שהיה שרוי במצוקה או יצא מבית הסוהר. ואני דוקטור מהאוניברסיטה וחוזרת בתשובה, זה לא מסתדר להם. 'תגידי, את מורידה את המטפחת לפני שאת הולכת להרצות?' שואלים אותי. 'לא, אני מרגישה שאני עם כתר' אני עונה להם. התלמידים שלי אומרים תמיד, 'היא דתיה, אבל היא משהו יוצא דופן' ואני אומרת להם נחרצות, 'לא, אני לא יוצאת דופן, פשוט אתי באתם במגע'. כשיש דלת פתוחה אין שנאה, וכשאנחנו מדברים מתוך אהבה אין חיכוכים. הם לא יודעים. אני באתי משם ולכן אני כואבת איתם".

 

החזרה בתשובה החזירה את גילה אל האבנים, או אם תרצו, את האבנים וכוחן המקורי לגילה.

 

"כשהתחלנו את דרכנו ביהדות, למדנו בעלי ואני את פרשת השבוע עם פירושו של רבינו בחיי. הגענו לפירוש שלו בפרשת תצווה, בנושא החושן, ואז אמרתי לבעלי 'זה מוכר. כתוב כאן על אבנים'. עיינתי בעוד מפרשים ומצאתי דברים שהתאימו לי מאוד מבחינה מדעית. נהניתי לראות את זה, אבל לא חקרתי יותר. באותה עת למדתי במדרשה בבני ברק שיעורי יהדות. הרב שמנהל את המדרש שאל אותי אם אוכל להעביר קורס לנשים במקצוע שלי – גמולוגיה. נעניתי בשמחה והכנתי תוכנית ללמד אותן על סוגי אבנים, מתכות, מה ההבדל בין פנינה לפנינה ועוד. אבל אחרי השיעור הראשון הגיעו אלי נשים ואמרו 'זה לא מה שרצינו…' הן רצו שאומר להן שאבן פלונית מניחים על המצח כשחולים ואבן פלמונית מרפאת כאבים… אז הבנתי שבבני ברק זה מן הדברים המקובלים שיש גמ"חים לאבני ריפוי.

 

"דרך הקורס הזה עשיתי הסבה. התחלתי ללמוד המון על טיפול באבני חן. למדתי, חקרתי וניסיתי והעברתי את התוצאות בקורס. במשפחה צחקו ממני אז. כאב למישהו הראש, שמתי לו אבן… צחקו, אבל זה עזר… החלטתי שאם אני רוצה שזה יהיה רציני אני צריכה לעשות על זה דוקטורט, יש היום יותר מדי מטפלים לא קונבנציונאליים שאין להם מספיק ידע או תעודה מתאימה. ביקשתי מהאוניברסיטה בסאן פרנציסקו שייתנו לי לעשות דוקטורט על הנושא וקיבלתי את האישור, וגם את התנאים לערוך מחקרים מקיפים במחלקות בבתי חולים במרכז הארץ. הנושא נקרא כך: קריסטלים ומינרלים לשרות האדם כמרפא לגוף ולנפש".

 

וכך נפתחה הדרך, וגילה התחילה לטפל באנשים ולהביא מזור לגופם ולנפשם.

 

 

מרגישה שקופה

 

"תנסי בעצמך, אומרת לי ד"ר גילה גבריאלוב ומורה לי לעבור ולבחור אבנים מתוך תאים קטנים. "תלכי תא תא ותיקחי את מה שקורץ אליך, מה שמדבר אליך, תשתדלי לא לחשוב". אני בוחרת שמונה אבנים בערך, גילה לוקחת ומסדרת אותן בסדר מסוים. "את מאוד שכלית" היא אומרת, "ורק רגע, יש לך אולי בעיה בגרון?" כן, יש לי יבלות במיתרי הקול שכבר כל העולם נתן לי עצות איך להיפטר מהן והן עדיין דבקות בי, אבל איך היא יודעת?! האבחון ממשיך ואני מרגע לרגע מרגישה שקופה. האבנים מספרות את סיפורי…

 

"האבחון הוא חלק חשוב מאוד בטיפול עם האבנים" אומרת גילה, "דרך האבנים אתה מגלה ומברר לעצמך את הבעיות השונות שלך, ואתה מעז לדבר עליהן. האבחון עוזר למאבחן לשאול שאלות. על בסיס האבחון בתוספת השאלות מקבלים תמונה של מה שקורה לבן אדם".

 

אז את בעצם פסיכולוגית? אני שואלת.

 

"כשאדם רואה מה הוא בחר, קל לו גם להיות הפסיכולוג של עצמו" עונה לי גילה. "לאחרונה העברתי שיעור לנשים. בסוף השיעור הצביעה אחת הנשים ואמרה, 'יש לי בעיה גופנית, אם אעשה אבחון תראי את זה?' נתתי לה לנסות.  היא ניגשה לבחור אבנים וכולן ישבו דרוכות. מיד כשראיתי את האבנים אמרתי 'איפה המשאף שלך?'  זה דבר שהיה ברור שכולם יודעים עליו, לכן ידעתי שאני יכולה לומר אותו בקול רם. האבנים שהיא בחרה התאימו בדיוק לחולה אסטמה. מלבד האבן של האסטמה היא בחרה גם אבנים לריאות, למערכת האף-אוזן-גרון וגם אבן שמאוד מאזנת רגשות ועוזרת לשמור על מצב רוח.

 

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

מי ערב להצלחה?

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

הנכס הכי יקר שלנו

תפילה לבריאות

 

איך את אומרת לבן אדם 'אתה היסטרי, אתה בדיכאון', אחרי שאת רואה את זה לפי האבחון?

 

"אני מחלקת את האבנים לפי מרכזי האנרגיה בגוף, ומראה לאנשים היכן הונחו רוב האבנים הנבחרות, ויחד איתם אני מגיעה למסקנה. למשל, במקרה של אישה עם בעיה של פחד נורא אמרתי לה, 'את רואה שהכל מתרכז פה, בלב, שתי שורות של אבנים נמצאות באזור הלב, את לקחת הרבה הגנות על אזור הרגש, זה מראה שהאזור הזה מאוד גועש, הוא עובד קשה, יש לך הרבה חששות…"

 

אבן לשיכוך מריבות

 

האבנים יכולות לעזור בקשיים יומיומיים ופשוטים, כמו לחץ ומריבות של ילדים, ובדברים אקוטיים ממש.

 

באחד מבתי החולים לחולי נפש בארץ יש לגילה והאבנים שלה דריסת רגל. גם אל המחלקות הסגורות נכנסות האבנים ומתקבלות שם באהבה רבה. כך זה במחלקה לחולי מניה-דפרסיה, האנשים הלוקים במחלה הזו הם נורא עליזים ושמחים, הם מרגישים את עצמם מלכי העולם ואז הם נופלים לדיכאון, על גבול האפטיה. מצבי הרוח שלהם תלויים במינרל הליתיום, מינרל זה צריך להיות מאוזן בגוף וכאשר הוא לא מאוזן קורות התופעות של מחלה זו. האנשים החולים מקבלים ליתיום בכדור. "במחקרי באבנים מצאתי את המינרל הזה באבן שנקראת טורמלין אבטיח, שמה בא לה בגלל המראה שלה, היא מבחוץ ירוקה ומבפנים ורודה. עשינו ניסויים איך לתת לאנשים האלו את האבן בתור תרופה. מי שמתחבר לאבן, לוקח ממנה רק מה שהגוף והנפש שלו צריכים, אין לו תופעות לוואי. הבעיה הנוספת, הידועה, של הרפואה הקונבנציונאלית היא, שהיא מטפלת בבעיה אחת ולא בכלל האדם, וכאן גם נמצאת המעלה של האבנים. האדם החולה ייקח יחד עם הטורמלין-אבטיח אבנים נוספות – אבן שתשפר לו את היחסים עם עצמו, אבן שמנטרלת מחשבות שליליות וכדומה. האבנים הללו תאזנה אותו, ואז הוא אולי אפילו לא יחזור למחלקה לאשפוזים חוזרים…" אומרת גילה.

 

"ישנה אבן יפה מאוד, סגולה ירוקה, היא מכילה פלואור, במקום לשטוף את הפה במי פה שמים את האבן במים למשך הלילה ובבוקר מגרגרים את המים, וכן גם בערב. הפלואוריד עוזר לבעיות רבות בפה. אנשים שלא יכלו להירדם בלי כדורי שינה, אחרי שלקחו את האבנים המתאימות נגמלו מהכדורים. הצלחתי לגמול אנשים מהכדורים המיותרים האלו ואני מרגישה שזכיתי. ברור שצריך תרופות, אבל לא על כל מחלה או מחלת ילדים, למשל. חבל שאנשים לא משתמשים באבנים. ילדים מתחברים לאבנים בצורה נפלאה. פעם היה לי מטופל שמיד נצמד אל האבנים שנותנות ביטחון עצמי. ואכן, הילד הזה היה זקוק להן מאוד. הוא היה חושב שמאחורי כל עץ מסתתר כלב… היו לי כמה מקרים שילדים בני שלוש פלוס חזרו להרטיב. הורים נטו לשייך את זה לקנאה באח הקטן. באחת הפעמים הופתעתי לגלות באבחון שהקנאה לא הייתה באח הקטן, אלא דווקא בגדול יותר. האח הגדול התייחס אליו פחות יפה ממה שהוא מתייחס לתינוק וזה הפריע לו. יש אימהות ששמות את אבני הקוורץ הסגולות בחדר הילדים והמריבות של הצאצאים שוככות".

 

למה זה עובד?

 

"שמעת פעם על ילדים שמגרדים סיד מהקיר? למה הם עושים את זה?" שואלת ד"ר גבריאלוב. "כי חסר להם סידן. אבל האם הם יודעים שחסר להם סידן? לא. הם יודעים שבקיר יש סידן? לא. אז למה הם נמשכים לקיר? האנרגיה מושכת אותם. כך היא דרך פעולתן של האבנים. באבנים אצורה אנרגיה, ומי שחסרה לו אנרגיה מסוימת נמשך לאבן בה אותו כוח. ואם יש לאדם עודף אנרגיה הוא ימשך לאבן שתאזן לו את האנרגיות. המוח מתרגם את ההרגשה שלנו לצבע, כך שבעצם את בוחרת אבנים צבעוניות לפי מה שאת רוצה… האבנים, חשוב לדעת, הן לא קסמים! האבנים יכולות לתגבר בנו דברים שכבר נמצאים, צריך רצון, צריך מוטיבציה. האבנים עובדות על אינטראקציה של אנרגיות".

 

 

עשירות וגם מציאת החצי השני

 

רבנים מכל החוגים שולחים אנשים אל האבנים התורניות, בעלות כוחות ריפוי וגם כוחות סגוליים. יש אבן לשידוכים, למציאת החצי השני, יש אבן לעשירות. כן, זוהי עין החתול.

 

וזה עוזר? אני שואלת בסקרנות.

 

"תראי, אף אחד לא בא לספר לי שהוא זכה בפיס" משיבה גילה, "בכלל, לאנשים יש נטייה לא לבוא ולספר, את יודעת שזה עוזר להם כי הם שולחים קרובים וחברים. הקליניקה הזו מלאה בלי פרסומות, אנשים מביאים אנשים. על עין החתול דווקא היו כמה מקרים שידעתי. היה אדם אחד שהתקשר ואמר לי, 'לפני שנה קניתי אצלך עין החתול, היא הייתה בכיס שלי ואבדה לי במקווה. אני רוצה לקנות חדשה. הסתכלתי ביומן ואמרתי לו תבוא בשבוע הבא. אבל הוא אמר לי, 'לא, היום'. האדם הזה היה אברך ונשאר אברך, אבל מאז שהוא לקח את האבן הייתה לו ברכה. מאז שאיבד אותה במקווה לא היה לו אפילו כסף לחזור הביתה.

 

"את אבן השידוכים נתנו לכל מי שביקש, וביקשנו: 'תזמינו אותנו לחתונה', אבל לא יכולנו לעמוד בקצב ההזמנות. פעם אחת הייתי בחנות תכשיטים של אחת מחברותיי, הייתה שם בתה של המוכרת עם חברה שלה, לאותה חברה היה אח "תקוע" (שלא הצליח להשתדך) והיא לקחה בשבילו את אבן השידוכים. אחרי שלושה שבועות פגשתי אותה שם בוחרת שעוני זהב לכלה החדשה".

 

יש מי שיודע איך לנצל את הכוחות האלו ולעזור איתם לציבור. בקליניקה של ד"ר גילה גבריאלוב עוברים סיפורים רבים, קצרים וארוכים, קשים ופשוטים, והאבנים מושכות את האנשים אליהן, הן מספרות את הסיפור שלהם, נותנות להם תמיכה, מרגיעות, מעודדות ומוסיפות כוח וחיזוק.

 

בורא עולם נתן לנו מתנות נפלאות כל כך הטמונות באבני החן היפות, כדאי לגשת אליהן.

 

לפרטים נוספים ולקביעת פגישה ולהתייעצות, ניתן לפנות אל ד"ר גילה גבריאלוב במייל: info@doctorgavrielov.co.il או בטלפון/פקס: 03-5320266

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה