מבחן הבלבוסטה

הנה עשרת השקרים שרובנו מספרים לעצמנו כדי לייפות את המציאות שנכשלה, לטייח ולעגל פינות בתוצאות. עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, עם מבחן הבלבוסטה!

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 04.04.21

המשפחה שלי תעיד שיש לי עניין עם קופסאות – קופסאות לאחסון מזון, קופסאות לאחסון תכשיטים, קופסאות לאחסון פיצ'יפקס, קופסאות לצימוקים, אגוזים ושקדים, וקופסאות להפתעות.

 

אפילו החתנים שלי הפכו להיות "מביני עניין" בקופסאות. הם צוחקים על זה. ובלי לשים לב, "נדבקו" בווירוס הוויראלי הזה.

 

אך במקביל לאהבתי לקופסאות מיוחדות, אני גם אוהבת להיות "מחוץ לקופסה".

 

למה?

 

כי מרחב ענק ומלא כל טוב קיים שם, מחוץ לקופסה.

 

שם, מחוץ לקופסה, נולדים חידושים, רעיונות, הבנות, יצירתיות ושמחה.

 

זה כבר כמה עשורים שניסיתי לרדת במשקל בעזרת "קופסאות". ניסיתי להיכנס לקופסאות של ספירת הקלוריות ומדידת כמויות אוכל. באמת השתדלתי להחליף סוכר בתחליפי סוכר ולחם בלחם קל, אבל התוצאות היו זמניות והרגשתי צורך לצאת אל מחוץ לקופסה.

 

למה? כי בהיותי בדרך הסטנדרטית חוויתי שני קולות מנוגדים בתוכי:

 

קול אחד (קולו של הראש) – אמר לי בטון של מורה קפדן: "את צריכה לשים לב לכמויות. את צריכה למדוד כמה כפות אורז שמת בצלחת. עליך לשים סוכרזית במקום סוכר. את צריכה לאכול כל כמה שעות ארוחה כמו שכתוב בתפריט…"

 

ואז שמעתי קול אחר שדיבר איתי. הקול הזה (הקול של הרגש) אמר לי: "בא לי לאכול שוקולד… בא לי כוס קפה ועוגה…" ואיך אומרים? הרגש הביע  מחאה ואני "ירדתי" על השוקולד.

 

הראש הרגיש כישלון, ואני איבדתי את האמון ביכולת שלי להרזות ולשנות אורח חיים תזונתי.

 

מאמרים נוספים בנושא:

היוגה של המזון

פעולות פשוטות לבריאות טובה

הנכס הכי יקר שלנו

קאשי, להתעורר כבר

שמח כדי לחיות

מרשם להצלחה

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

אל תגיד מחר

ההסבר לכל התעלומות

לא רק גוף בריא

הרמב"ם ממליץ

שמח כדי לחיות

לפני הכל, עצור!

 

הבנתי שהבעיה היא במלחמה מתמדת בתוכי בין הראש והרגש. מלחמה של בלבוסטה עם קופסאות. כשפתחתי את הקופסאות גיליתי שיש שם 10 שקרים שרובנו מספרים לעצמנו כדי לייפות את המציאות שנכשלה. 10 שקרים שאנחנו מספרים לעצמנו כדי להקל ולטייח, לעגל פינות בתוצאות.

 

שקר 1 – לי זה לא יקרה – אני בריאה. אז למה להסתגף ולהתנזר? המילים "לי זה לא יקרה" קשורות להדחקה, להתעלמות או חוסר ידע. האמת היא, שתזונה נכונה מונעת מחלות.

 

שקר 2 – ממילא אהיה חולה כשאתבגר – כולם ככה… ובמשפחה שלי יש גנטיקה של מחלות נפוצות (סכרת, יתר לחץ דם, כולסטרול, סרטן מעי הגס וכדומה) זה רק עניין של זמן והמחלה תתעורר גם אצלי. אז למה להתאמץ ולשנות תזונה? האמת היא, שאפשר לעקוף גורמי מחלה גנטיים וגם כשיש פוטנציאל למחלה מסוימת, אפשר לא לממש אותה!

 

שקר 3 – אין לי זמן להכין או להתארגן עם תזונה בריאה כי קצב החיים שלי אינטנסיבי – בתירוץ הזה אנחנו משתמשים פעמים רבות. האמת הי, שתזונה בריאה היא פשוטה להכנה וצנועה מאוד. הרי הסיסמה שלי היא: "כבר אמרתי לכם שאני אוהבת פשוט"? תזונה בריאה זמינה, זולה, נגישה וכל תירוץ הוא רק תירוץ.

 

שקר 4 – אני תמיד אוכל להוריד במשקל בדיאטת כאסח – כשארצה, כשיהיה לי אירוע… למה להתחיל כבר עכשיו? האמת היא, שהרזיה היא תהליך גופני ורגשי הלוקח זמן.

 

שקר 5 – אני מבוגרת – אני בגיל המעבר… ההורמונים… בלוטת התריס שלי אשמה… העצמות שלי כבדות… יש לי בעיה פיזית המפריעה לי לרזות. האמת היאף שכלום לא מונע ולא עוצר הרזיה בתהליך אכילה נכונה. לא הגיל ולא בלוטת התריס… אלו סימני "תרצת נפוצה"…

 

שקר 6 – האוכל הוא כיף והנאה. כרגע מתאים לי ליהנות – ברגע שארצה לעשות שינוי אוכל לעשות זאת ללא שום קושי. משפט זה הוא שקר אחד גדול. אם אין קושי – זה כבר היה קורה!

 

שקר 7 – אין לי כוח רצון – אני לא מתמידה, אני לא יכולה, עובדה שעד היום נכשלתי… וכשהיו לי הצלחות הן היו זמניות. זה משפט שקרי המקטין אותנו. הנקודה אינה כוח רצון. כי בדברים שאינם קשורים לאוכל יש לנו כוח רצון והתמדה. כמו כן, כוח רצון יכול להופיע וגם להיעלם. ההצלחה מגיעה משינוי חשיבה ולא מכוח רצון!

 

שקר 8 – מה כבר נשאר לי בחיים האלה? לפחות אהנה מהאוכל – זה משפט שקרי טיפוסי, כי מסתבר שאכילה מצומצמת וצנועה נעשית לשיא העונג והשובע.

 

שקר 9 – אני לא מסוגלת… – חייבת מתוק… ככה רגילה. הרגל אינו אלא דפוס נרכש, לכן הרגל אינו טיעון לגבי היכולת שלנו. שינוי הרגל מביא הצלחה!

 

שקר 10 – אני לא צריכה עזרה – אני יודעת הכל. ובכן, זה נכון שיש היום הרבה ידע וגם הרבה מקורות מידע. אך יחד עם זאת, זה משפט שקרי כי ההצלחה מגיעה כאשר מקבלים עזרה, ליווי, הנחיה והדרכה. ללא תמיכה מקצועית קשה מאוד להצליח.

 

עם משפטי השקר הללו שאנו מספרים לעצמנו רק נהיה כבדים, איטיים, עייפים, רגזנים וחולים.

 

לכן האני מאמין–חזון שלי הוא:

 

שנהפוך חשיבה מקובעת לחשיבה מתפתחת.

שהדרך לשינוי תזונה תהיה נגישה וידידותית.

שנראה תוצאות אמיתיות במציאות בקצב המתאים לנו.

שנרגיש שמחה, יצירתיות, התחדשות, קלילות, מרץ ובריאות.

שבמבחן הבלבוסטה – נצא מהקופסה!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה