האמונה של איינשטיין

לרחלי רקלס, המומחית שלנו, יש את נוסחת האושר והאמונה של איינשטיין, תרשמו לכם: 100% אמונה + 100% השתדלות + 0% ציפיות = חיים מאושרים באמת!

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 17.03.21

רחלי, שלום לך!

 

לאחרונה אני חושב על זה הרבה. אני מבין שהקב"ה יכול לעשות כל מה שהוא רוצה ולא משנה מה אעשה – התוצאה תלויה בו. אז אני שואל, למה אני צריך להשקיע ולהתאמץ בכל דבר שאני עושה? למשל, למה אנשים מנסים להיות כל כך בריאים – משתתפים בסדנאות בריאות, אוכלים תזונה בריאה, עושים כושר ועוד – ובסוף מתים ממחלה סופנית? או, למה אנשים עובדים מהבוקר עד הלילה כדי לחיות, ובסוף אין הם לא מצליחים לסגור את החודש והמקרר נשאר ריק?

 

תודה ומצפה לתשובתך, סטיב.

 

סטיב היקר, שלום גם לך!

 

האם ידעת שאני קרובת משפחה של אלברט איינשטיין? ברצינות! אני מניחה, בגלל ששנינו יהודים – האם זה לא עושה את כולנו בני משפחה אחת? יש לנו הרבה מאוד מן המשותף. ולא רק, אני גם רואה את עצמי כמועמדת ראויה לפרס נובל, בנוסף לאלה שקיבלו את הפרס בתחום הפיזיקה, כמו אלברט איינשטיין ועוד, שמלבד תיאוריות מרעידות אדמה גילו גם, למשל, את החור תולעת והמסע בזמן. הם מוכרים על ידי העולם כגאונים, וגם אמא שלי ואני חושבות שאני גאונית אמיתית. אז כמו שאתה רואה, ההקבלה היא אינסופית.

 

אבל די עם עצמי. בוא נדבר על השאלות שלך כי יש בהן הרבה היגיון, אם כבר שאלת. אם תלך בדיוק לפי מה שהחושים או ההיגיון שלך אומרים לך, אז אמת הדבר – החיים אכן לא הוגנים בעליל. לכל מקום שתסתכל תמצא מצבים שיגרמו לך לחשוב אם באמת משתלם להיות אדם טוב. אבל יש לי חדשות בשבילך, סטיב. אתה חי במציאות שמרמה ומוליכה שולל את החיים בה, ואסביר לך למה.

 

ראשית, בוא נבהיר חוק רוחני חשוב: בעולם הפיזי הזה שום דבר לא נראה כפי שהוא אמור להיות. החושים שלנו מעצובים להוליך אותנו שולל, וזה משהו מכוון. למשל, מה שאנחנו מקבלים כהצלחה עלול להיות, למעשה, הדבר הכי הרסני עבורנו. כמה זוכי לוטו מאושרים מצאו את עצמם בסופו של דבר בעלי חובות איומים עם אינסוף נושים בגלל הזכייה? וההיפך – כשאנו חושבים שהגענו לקרקעית, זו בעצם יכולה להיות העלייה הכי גדולה שלנו במסע חיינו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

פשוט, לזרוק את השכל

השכל הרוחני

עצה של מומחה

במקום שהשכל נגמר

אל תחפשו את ההיגיון

שאלת המיליון דולר

אתגרי החיים

ברוכים הבאים לזירה הלוהטת

פתאום מדען קם בבוקר ו… לך תאמין

 

ומכיוון שאיננו יכולים להישען אך ורק על מה שהחושים שלנו מורים לנו, איך נבין מה נכון ומה לא נכון? איך נדע איזו החלטה לקבל וליישם? איך בכלל אפשר להבין משהו בחיים האלה?

 

כאן נכנס החוק הרוחני השני: אנחנו חייבים להבין שאנחנו לא יודעים ולא מבינים כלום! זה משהו דומה לאפקט-איינשטיין… אנחנו חייבים להבין שקבלתנו את העולם הזה היא מאוד מוגבלת, ואנחנו חייבים גם להפנים את המושג הזה עם תזכורת ברורה שאנחנו ממש לא מבינים שום דבר ממה שקורה. מודעות זו, אגב, גורמת לנו לבדוק את האגו שלנו כל הזמן. זה חשוב וחיוני לזכור נקודה זו כשדברים לא הולכים כמו שאנחנו רוצים וכך, באותה מידה, הבנה זו תציל אותנו מטונות של זעם וכאבי לב.

 

חוק שלישי: הקב"ה מנהל את העולם לפי החישובים והשיקולים שלו, לא שלנו! במשחק שחמט, שחק רמה ג' לא מבין את כל המהלכים שהסופר מאסטר גילה מזמן. הסופר מאסטר יכול לראות מהלכים פוטנציאלים לגבי העתיד, והוא גם יכול לחזות את התוצאות של כל מהלך וצעד. אנחנו בני האדם בדיוק כמו שחקן רמה ש' בהשוואה לבורא עולם. לעולם לא נצליח לראות את העתיד ולהבין את מהלכיו של בורא עולם בחיינו. ככה זה.

 

חוק רביעי: אנחנו חייבים ולהאמין שכל מה שהשם עושה – לטובה הוא עושה, ולטובתנו הנצחית! מכיוון שבאמת אין לנו שום רמז למה שקורה בחיינו ולמה, אין שום אופציה טובה עבורנו חוץ מלבטוח בהשם! אנחנו לא רואים את העתיד. אנחנו גם לא יודעים מבחינה הגיונית למה דברים שכביכול 'רעים' קורים לנו הם לטובתנו. הדרך היחידה למלא את החור השחור העצום הזה שקיים בין ההיגיון לבין מה שקורה לנו – היא אך ורק לבטוח בבורא ועלם ולהאמין שהכל לטובתנו!

 

בוא נסכם את העניין עם עוד חוק אחרון למזל טוב והצלחה: אדם אחראי אך ורק על המאמצים שלו בחייו, לא על התוצאות! מה שנקרא, השתדלות. למרות שאנחנו ריקים מרמזים ומאוד מוגבלים, הקב"ה עדיין מחשיב אותנו כשותפים שלו בבריאה. הוא נתן לנו חופש בחירה להחליט איך נתנהג בכל מצב בחיינו.

 

הטריק הוא לא להתמקד על התוצאה, אלא רק על המאמצים שלנו! טעות איומה היא לחשוב שאתה יכול לשבת ולהישען לאחור ולחכות שיום אחד נציג של ארגון או חברה מוכרים ידפוק על דלת ביתך ויגיש לך צ'ק על סך עשרה מיליון דולר… כי עד כמה שזה נשמר מדהים וחלומי, זה לא משהו שיקרה.

 

ומהי הגאונות האמיתית בכל המשוואה המסובכת הזאת? אעזור לך להבין אותה כבונוס נוסף ובלי תוספת מחיר: 100% אמונה + 100% השתדלות + 0% ציפיות = חיים מאושרים באמת! ולנוסחה זוכת פרס הנובל שלי אקרא "האמונה של איינשטיין".

 

האמת, מי שצריך לקבל באמת פרס נובל לשלום הוא הרב שלום ארוש, מכיוון שספריו משני-החיים עשו למיליוני אנשים ברחבי העולם שינויים דרמטיים, לטובה כמובן, בכל תחומי חייהם. אך בעיקר הספרים בגן האמונה ושעריו בתודה. עכשיו אני צריכה להמליץ עליו… ולך אני ממליצה בחום רב לקרוא את הספרים הנפלאים האלה שיעשו לך ממש טוב.

 

מאחלת רק טוב, פשיטות ותמימות ואת ההבנה של הנוסחה המנצחת שלי,

רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה