תוסיפו אהבה

העיניים הן החלונות של הנשמה, ובני הזוג והילדים ואפילו החברים, יודעים בדיוק מה אנחנו באמת מרגישים כלפיהם. אז אל תתקמצנו, תוסיפו אהבה!

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 17.03.21

בואו נדבר על מה שחשוב בחיים שלנו, משהו שיכול בקלות להתבלבל ולהתכסות בעננים אפורים של לחץ חיי היומיום, השגרה.

 

זכיתי בלא מעט פעמים להיות בשעות והרגעים האחרונים של אנשים, זמן קצר לפני שנפטרו ועברו לעולם של מעלה. זה היה מדהים לראות את ה"שינויים האישיים" הקיצוניים שאדם יכול לעבור כשהוא חולה במחלה סופנית, ויודע שהזמן שלו קצוב מאוד. למעשה, ברוב הזמן, האדם לא באמת "משתנה" בכלל, אלא נעשה הרבה יותר ממי שהוא, האני הטבעי שלו.

 

ההזדמנות להיות עם אנשים ברגעיהם האחרונים עלי אדמות הייתה אחת המתנות הגדולות שקיבלתי בחיי, כי כשאנשים מגיעים לרגע בו הם יעברו לעולם הבא – הם לא מזייפים! לפתע פתאום, יש להם בהירות על מה שבאמת חשוב בחיים, משהו ש"נחבא" מהם בכל שנות חייהם – במשך 70, 80 ואפילו 90 שנים. וזה לא כסף, גם לא תארים אקדמאיים, לא הכבוד שאנשים חולקים להם או ה"ההיי" שהם מקבלים כשהם סוגרים את עסקת חייהם. הכל מתגמד ומתאדה באוויר כשהם מגלים שהדבר האמיתי היה, שהם לא היו מסוגלים להתחבר ולאהוב את עצמם, את אחרים ואת האלוקים.

 

עכשיו אף אחד מאיתנו ב"ה לא הולך לשום מקום וכולנו מתפללים להישאר בסביבה עד 120, אבל אנחנו לא צריכים לחכות לרגעים האחרונים כדי לעשות חשבונות ולבדוק איפה אחזנו בכל סוגי מערכות היחסים בחיינו, כשהראשונים הם בני המשפחה. אנחנו צריכים לשאול את עצמנו ממש עכשיו, כל זמן שאנחנו יכולים לשנות ולעשות משהו עם זה, כמה באמת אכפת לנו מבני המשפחה שלנו? מהחברים והיקרים לנו? מהאנשים בכל סוגי מעגלי החיים שלנו? – האם אנחנו נותנים להם? כמה ואיך אנחנו מתקשרים עם היקרים לנו, על בסיס רגיל, עד שנהיה מוכנים לעזוב הכל, אם צריך, בשבילם?

 

ברוב הזמן, אלוקים לא מבקש מאיתנו ללכת אקסטרה קילומטר בשביל היקרים לנו, אבל הקרובים לנו עצמם יכולים להרגיש את הרצינות שלנו – או חוסר הרצינות שלנו – בכל שלב של הקשר איתם. העיניים הן החלונות של הנשמה, ובני הזוג והילדים, ואפילו החברים, יודעים בדיוק מה אנחנו באמת מרגישים כלפיהם.

 

היום יש מעט מאוד אהבה בעולם. אפילו אנשים שאומרים שהם אוהבים אחד את השני, לא באמת מרגישים כך. ה"אהבה" שיש להם מבוססת על הציפיות שלהם – שהם עומדים לקבל משהו בתמורה. זאת לא אהבה אמיתית. זה יכול להיות חסד, אבל לא אהבה ויש הבדל גדול בין השניים.

 

מאמרים נוספים בנושא:

אהבה ללא תנאים

תבחרו באהבה

אהבה, מה עוד צריך?

עולם של אהבה

בבקשה, תאהבו את עצמכם

אהבה, זה מה שצריך!

אהבה תמורת אהבה

בכוח האהבה

מדברים מאהבה

 

התורה מגדירה לנו את המושג אהבה כ"אחדות". והערך המספרי, הגימטרייה, של המילה "אהבה" היא "אחד" והוא זהה ויש לזה סיבה: אנחנו לא באמת אוהבים את היקרים לנו אלא אם כן אנחנו אחד איתם. אם הם חלק מאיתנו. ברמת "האחדות" אנחנו כבר לא באמת "נותנים", כמו שהעולם בחוץ מכיר, לאדם אחר יותר ממה שאנחנו באמת יכולים "לתת" לעצמנו. אם איבדתי אותך, אל תרגיש רע. לא גדלנו להבין מה זה אומר. עצם קבלת הרעיון זה זה משהו גבוה, אבל אנחנו לא פטורים מלהבין אותו ולהשיג אותו.

 

למה זוגות מתגרשים? כי הם אף פעם לא היו מחוברים אחד לשני ברמה של להיות ביחד. למה אתם מרגישים שבני הזוג לא מחוברים אליכם? כי הם לא מחוברים לעצמם. ולמה אנשים לא מחוברים לעצמם? כי הם לא באמת יודעים מי הם באמת – הם לא מכירים את עצמם מהמקום המיוחד והיפה, החלק האלוקי שבהם – הנשמה, לכן הם ממעיטים בערכם.

 

כשאנשים באמת מרגישם שהאדם השני יהיה מוכן ללכת למרחקים בשבילנו – ולא משנה מה זה יצריך ממנו ועד כמה קשה זה יהיה, וזה עוד בלי להזכיר את ההקרבה העצמית הנדרשת לזה – הרבה ויכוחים ובעיות בשלום בית ייפתרו, ולפתע פתאום, פשרות יגיעו ויתקבלו בקלות. ראיתי אנשים שהיו "נעולים" על דעות מסוימות במשך חודשים ושנים, ותוך שניות שינו את דעתם.

 

בכל מצב של "עימות" תמיד חייב להיות "מנצח" ו"מפסיד". העדיפו להיות האדם הבוגר ואפשרו לצד השני "לנצח" – וכשתעשו זאת, אלוקים ייתן לכם, כמתנה מקסימה, יכולות וכישורים חדשים לחיים והמון חיוניות. תהיו "המפסידים המנצחים", כי אלוקים יודע שלא קל לאדם להכניע את עצמו, לאף אחד מאיתנו. אבל ברגע שאנחנו מראים לו שאנחנו מוכנים "לשלום" ו"לחיבור", למרות רגשות הגאווה המציפים אותנו, הוא כבר ידאג לשאר וישפיע עלינו שפע וברכות שאי אפשר לתאר – בחינוך הילדים, בשלום בית, בבריאות, בפרנסה … והרשימה עוד ארוכה.

 

אלוקים שולח לנו את האתגרים במערכות היחסים שיש לנו בחיים – בעיקר בזוגיות – מכיוון שהוא לא רוצה לתת לנו את כל הדברים הטובים בחינם. אי אפשר לתאר את ההרגשה כשמרוויחים משהו, לעומת סתם לקבל את הדבר בלי שום מאמץ. כמה נפלא כשמרוויחים משהו שמתאמצים בשבילו – זוגיות טובה, ילדים טובים, עבודה טובה…

 

אבל הפרסים האלה לא באים בקלות. אנחנו חייבים להישאר במשחק, לא לצאת ממנו או חלילה להתנגד לאלוקים ולכיוון שהוא לוקח את חיינו. זכרו את הצעד הראשון, זה שאנשים נוטים רוב הזמן לדלג עליו: להכיר את עצמכם ברמה של הנשמה! כשאתם מבינים שאתם ביסוד שלכם אנשים נפלאים, טובים, קדושים, אדיבים ואוהבים – תתחילו לראות מעבר לתכונות הלא נעימות של העומדים מולכם, כי אז תזהו את מי שאתם בפנים עמוק במה שאתם רואים בהם – את הטוב שבכם, את הכישורים והתכונות הנפלאות.

 

אם אנחנו מצליחים לעשות את זה נגיע לרוגע ושלווה, לשליטה, נהיה אנשים מועצמים ללא פחדים ועם הערכה עצמית נפלאה והמון שמחה. ונהיה אותם אנשים שחיים חיים ארוכים, מלאי שמחה וכאלה שעושים שינויים גדולים וחיוביים יותר בעולם!

 

 

* * *

ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה