ניצוצות של משיכה

צריכים משהו? זה בגלל ניצוצות המשיכה שיש בדבר הזה, ניצוצות שאתם ממש חייבים שיהיו שלכם. ירדנה סלטר על האובססיה ועל הניצוצות הכי בריאים.

5 דק' קריאה

ירדנה סלטר

פורסם בתאריך 17.03.21

לא מזמן קראתי את ספרו של הרב מוטה פראנק – הסוד הגלוי, ספר מדהים בו נותן המחבר הסבר ייחודי על המושג "חוקי כוח המשיכה" מההיבט היהודי-קבלי, תוך גיבוי וחיזוק של דוגמאות מהתורה והמקורות. ולא רק, הספר עמוס וגדוש באמרות הזהב של רבי נחמן מברסלב.

 

דוגמה? הנה אחת מדהימה:

 

"…כי כל דבר שבעולם יש בו ניצוצות קדושה שנפלו בשעת שבירה, ושבירה הוא בחינת אותיות שנשברו ונפלו לכל דבר ודבר מזה העולם. וכל דבר יש לו שעה, וצריך לבוא בשעה זו לאדם זה, שהוא משורש אחד עם אותן הניצוצות שיש בזה הדבר, וכשמגיע זה הדבר לאדם זה, והוא מקבל חיות מזה הדבר, היינו מהאותיות הנשברים שיש שם, על ידי זה נכללין האותיות הנשברים בזה האדם, בחיות שלו, ונעשה מהם קומה שלמה, ומתפשט בחיות של כל הגוף, ועל ידי זה נשלמין האותיות, ויש להם שלמות…" (ליקוטי מוהר"ן ח"א, נ"ד ג).

 

מה שרבי נחמן, למעשה, אומר הוא – שכאשר אדם מנסה להשיג את הדבר שהוא רוצה בעולם הזה, באותו קניין יש ניצוצות של קדושה ושברי אותיות שצריכים להיכלל בחיות שלו ולהפוך לדבר שלם. ולא רק, אלא שדברים מעניינים קורים תוך כדי התהליך, מכיוון שהדבר שהאדם רוצה פשוט נועד להיות שלו והוא יגיע עד אליו…

 

היום, יש שפע של לימוד וסדנאות על כוח המחשבה וכוח המשיכה, אבל עד לפני 15 שנים בקושי היה אפשר למצוא חומר כתוב או סדנה בנושא. מסתבר, שלרבי נחמן היה ועדיין יש מה לומר, והמון, בנושא, והפסקה שהבאתי בשמו היא אחת מיני רבות… כמובן, רבי נחמן לא מסביר את העניין כאיזה חוק אקראי של למשוך דברים אלינו, אלא מסביר את זה כדבר הנתון בשליטה מלאה וכחלק מהעניין של האדם בעולם הזה – מה שצריך להיות שלך יהיה שלך, יגיע עד אליך גם אם יצטרך לעבור דרך מערכת שלמה שהקב"ה סידר לצורך העניין בפרט ובכלליות. קניין, הוא לא עניין של עשיית עסקים עם תקווה להצליח בגלל שניסית חזק והתאמצת הרבה, עשית כל שביכולתך וחשבת חיובי. לא, יש כאן עניינים רוחניים על הפרק שמשחקים תפקיד גדול וחשוב בחיים שלך!

 

אז כמו שכבר הספקתם להכיר אותי, הבנתם שאני קצת אובססיבית בהובלת אורח חיים בריא. האמת, תמיד הייתי כזאת. תמיד הסתקרנתי ותהיתי על כוחו ויופיו הטהור של הטבע. זה חלק ממי שאני ואני מאמינה שעלי להשתמש ברצון הזה כדי לשפר את העולם. אז כמו שאתם מבינים, כשזה מגיע לענייני בריאות שדוחפים אותי קדימה במשימה שלי – יש לי את הניצוץ! למה אני מתכוונת? תמשיכו לקרוא, הפרטים העסיסיים בהמשך.

 

מאמרים נוספים בנושא:

היוגה של המזון

פעולות פשוטות לבריאות טובה

הנכס הכי יקר שלנו

קאשי, להתעורר כבר

שמח כדי לחיות

מרשם להצלחה

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

אל תגיד מחר

ההסבר לכל התעלומות

לא רק גוף בריא

הרמב"ם ממליץ

שמח כדי לחיות

 

ההתלהבות שלי לבריאות פרצה החוצה בגדול לפני כ-12 שנים, כשטיפלתי בעניינים בריאותיים תוך כדי שינוי התזונה, דברים שהרפואה והרופאים לא יכלו לעזור לי. אחרי שישה חודשים של הבראת המטבח שלי, מצאתי את עצמי יום אחד 'מייללת' לחברה שלי על שני מכשירים שאני ממש חייבת כדי להצליח עם הדרך החדשה שבחרתי – מייבש מזון ובלנדר ויטמיקס. הבעיה הייתה… שהם לא ממש היו בתקציב שלי.

 

"אם את באמת רצינית ורוצה להיות אדם בריא" היא אמרה לי בנחישות, "תראי לקב"ה שאת רצינית בעסק הזה! ואם את באמת רוצה את המכשירים האלה, אל תדאגי, לבורא עולם יש אינספור דרכים לשלוח לך אותם. את רק המשיכי להתמיד בין אם יש או אין לך אותם".

 

וזה מה שעשיתי. הנחתי למכשירים ודבקתי בערכים ובפרוטוקול הבריאות שלי, אך לא שכחתי להתפלל שהשם ייתן לי אותם.

 

כעבור שנה, אחת החברות שלי חזרה לארצות הברית והיה לה… מייבש מזון! שהיא מכרה לי אותו ב… 100 דולר! (בישראל הוא נמכר ב-500 דולר).

 

כעבור שנתיים, אחד השכנים שלי ניגש אלי ואמר לי, "היי ירדנה, אולי את יודעת מה הבלנדר הזה עושה ומה כל העניין שלו? זה מכשיר גדול שההורים שלי השאירו אחרי שחזרו לארצות הברית. הוא נקרא… ויטמיקס. יש לך מושג? אמא שלי רוצה למכור אותו ב…250 דולר!" (בישראל עולה 1200 דולר).

 

מדהים. שבוע לפני הבלנדר שלי התקלקל ושבוע אחריו היה לי יום הולדת… נחשו מה קיבלתי ליום ההולדת?

 

בהזדמנות אחרת בחיי הצטרפתי לסדנת הכנת לחם ביתי. אני מאוד אוהבת לחם שנאפה בבית, והאמת שגם מאוד רציתי להכין אותו בעצמי. הבעיה היחידה הייתה, שכדי להשיג עיסת בצק טובה וחלקה צריך מסחטת מיצים לגרגירי החיטה (כי ככה זה יוצא יותר טוב). וזו צריכה להיות כמובן מסחטת מיצים גרין סטאר. טוב, זה כבר ממש ראוותני, כבר יש לי מסחטת מיצים, אבל רגע, הכנסתי את זה לרשימה וצו'טטתי על זה עם אלוקים. (וכמובן שהמשכתי להתפלל).

 

לפני כמה חודשים חברה שלי התקשרה אלי, "ירדנה, אני מפנה את המחסן של בעל הדירה שלי. הוא ביקש למכור או לתת את החפצים שיש בו… אז את שומעת, יש כאן מסחטת מיצים גדולה ישנה, מכירה מישהו שמעוניין? אולי את? כתוב על זה… רגע, 'גרין סטאר'…"

 

סיפור ארוך שהפך לקצר, המכונה עובדת ממש כמו חדשה ואפילו מתאימה לשקעים בארץ (היא מחו"ל) (בארץ המכשיר הזה עולה 1000 דולר).

 

בסתיו 2014, זמן הביקור השנתי שלי אצל אמי בפלורידה, ארצות הברית, הבנתי שקורס בהתמחות לניקוי רעלים, דיטוקס, רמה 2 – שאני אמורה להשתתף בו, יתקיים בדיוק בזמן בו אהיה אצל אמא. יכולתי לפצל את השבועיים בין אמא לקורס, מה שאומר זמן נוסף בחוף המערבי של פלורידה ועוד 1000 דולר שכר לימוד. והשאלה היא, האם אני באמת יכולה להרשות לעצמי דבר כזה? התקשרתי לבית הספר ושאלתי אם יש להם משהו מעבר לים. להזכירכם, זה היה מיד אחרי מבצע "צוק איתן", ימים בהם ישראל לא הייתה בשיא הפופולאריות שלה בעולם.

 

אחרי שדנו בעניין, התקשרו אלי מבית הספר. "אם את מגיעה מישראל לארצות הברית לא תצטרכי לשלם שכר לימוד. שלמי רק על החומרים". אימי, בת ה-71, הסיעה אותי שלוש שעות הלוך-חזור ללימודים באותו שבוע (הרישיון שלי בארצות הברית כבר לא בתוקף…). אבל לפני שיצאתי למסע המרתק הזה התייעצתי עם הרב, כי לא הייתי כל כך שלמה עם עצמי, ואחרי ששאל כמה שאלות והבין כמה דברים שהיה צריך הוא העניק לי ברכת הצלחה. שלושה דברים שהיו בעסקת חבילה אחת גדולה, וכל אחד דבר גדול בפני עצמו. וששלושתם יגיעו בבת אחת?!? טוב זה כבר סיפור אחר לגמרי.

 

כמה חודשים לאחר מכן הייתי במפגש רפואי הוליסטי. אחת הנשים הציגה סלט שנראה מאוד טעים עם מראה מדהים – פרוסות של זוקיני ובטטות. ספירלייזר – פורס מזון הוא גדג'ט שכל משוגעי החיים הבריאים חייבים במטבח, אפשר להכין ממנו ספגטי ירקות מקישואים, מלפפונים, גזר ועוד. כיף לאכול כסלט ועוד יותר כיף להכין ספגטי ירקות. תוך כדי הקשבה, חשבתי לעצמי ש'איך יכול להיות שאין לי גדג'ט כזה במטבח? זה אפילו לא פריט יקר, אבל מעולם לא קניתי אחד כזה…' רשמתי לעצמי – 'שימי את הספירלייזר בראש רשימת ה"חייבת לקנות" שלך, ירדנה!'

 

שלושה ימים לאחר מכן קרובת משפחה הגיעה מארצות הברית והביאה לי משהו קטן שאמא שלי שלחה לי: ספירלייזר! ולא, לאמא בכלל לא היה שמץ של מושג שאני רוצה אחד כזה. היא אפילו לא ידעה מה הדבר הזה עושה. היא ראתה אותו באיזו מכירה שהייתה וחשבה לעצמה שמשהו כזה אולי יעשה לי טוב.

 

לפני שישה חודשים נכנס לי רעיון כזה לראש – שאשמח מאוד אם תהיה לי עוד מסחטת מיצים אחת שאוכל להשאיל ללקוחות למשך שבוע, כאלה שרוצים ליהנות ממיצים טבעיים אך עדיין לא מוכנים להתחייב על קנייתם באופן קבוע. הכנסתי גם אותה לרשימה. לפני כמה ימים לקוחה התקשרה ושאלה אם אני רוצה את מסחטת המיצים שלה כי בעלה קנה לה חדשה. מדהים, עובדת כמו חדשה. עכשיו יש לי מסחטת מיצים להשאלה.

 

אז כמו ששמתם לב, יש לי את הניצוץ!

 

רגע, זה עובד גם עם הלוטו? אני חייבת לבדוק את העניי. אבל נראה לי שזה עובד טוב יותר כשזה קשור למשימה שלנו עלי אדמות והעבודה על התיקון האישי שלנו, כי משם באים השורשים הרוחניים לרצונות הגשמיים שלנו. מגניב נכון?

 

הלימוד של רבי נחמן מברסלב, ואיך שהקב"ה סידר את העולם הזה, פשוט מדהים אותי ולא מפסיק להעסיק לי את הראש. תודה רבה לך בורא עולם שנתת לי עוד הזדמנות בעולם היפה שיצרת במיוחד בשבילנו.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה