תפרגנו לעצמכם

תשעה באב ממש בפתח, וזו הזדמנות אדירה לשנות את הרגלי האכילה. עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, עם עצות נפלאות לימים אלה וגם לשאר ימות השנה!

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 18.03.21

בימים האלה, תשעת הימים, אנו נוהגים למעט בשמחה.

 

ולא, לא שאין בהם שמחה כלל כפי שנוהגים לחשוב בטעות, אלא רק ממעטים בהם את השמחה (לעומת ימי חודש אדר, שהם ימי שמחה ויש עוד עניין גדול להרבות ולהוסיף שמחה).

 

אבל ימים אלה, הם קרש קפיצה אדיר, הזדמנות נפלאה ללמוד, להכיר ולהתנסות בדברים שנראים לנו בדיוק ההיפך על מנת לעזור לעצמנו, לשנות, להתעלות וכן הלאה.

 

אחד הדברים שאני אוהבת לעסוק בו הוא – תזונה בריאה ואכילה במידה טובה.

 

במאמר תגלו שאפשר גם אחרת גם בתחום האוכל.

 

נהוג בימים אלה לא לאכול מוצרי עוף ובשר, והרגלי האכילה אצל חלק מהאוכלוסייה משתנים (בכל עדות ישראל  יש שינוי באכילה – בכל תשעת הימים או רק בשבוע שחל בו תשעה באב).

 

לימדו אותנו, וכך גם התרגלנו לחשוב, שארוחה טובה זה שילוב חובה של חלבון + פחמימות + ירקות. חשבנו, שבלי עוף לא נצא שבעים מהארוחה. לכן חלק גדול מהרגלי האכילה שלנו נראים לנו הכרחיים, כאילו אי אפשר אחרת. אך מחשבות אלה שגויות אך, לצערנו, נפוצות אצל רבים וטובים.

 

טעות נוספת היא, שמכיוון שלא אוכלים מוצרי בשר ועוף בתשעת הימים (או שבשבוע שחל בו) האופציה התחליפית היא – מוצרי חלב וגבינות. לכן יש אנשים שבימים אלה מרבים להכין פשטידות או פסטות עם גבינות ושמנת.

 

אך כידוע, מוצרי בשר וחלב מכילים הרבה שומן מן החי, והם מזונות חומציים המעודדים דלקתיות, השמנה ומחלות כרוניות.

 

אני ממליצה להתנסות בימים אלה, במה שנותר מהם, באכילה בריאה. למה? כי רק התנסות מאפשרת לנו לשנות את החשיבה והיחס שלנו לאוכל (או כמו לכל דבר בחיים). רק התנסות מלמדת אותנו שיש דרך טובה יותר ממה שידענו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

הנפילות הקטנות

אשווגנדה!

חיסון לכל וזה הכל!

תזרקו את סטרסי מהחלון

איך נוצרות מחלות?

פעולות פשוטות לבריאות טובה

ההסבר לכל התעלומות

לא רק גוף בריא

הרמב"ם ממליץ

נוני – פרי אחד, 101 סגולות!

חמוציות הפלא

טבעי הכי בריא

 

אז הנה הטיפים וההמלצות שלי:

 

1. לאכול פשוט, לאכול מזון שאינו מתועש, מזון מהסופרמרקט של הקב"ה ולא מהסופר של התעשייה

 

2. תנו לעצמכם להתנסות ולגלות שקערית עם סלט פירות ואגוזים מעל – זו ארוחת בוקר נפלאה, מזינה ומשביעה, ולאחריה אתם מלאי מרץ וחדות מחשבה. ארוחה מושלמת!

 

3. אכלו  בארוחה העיקרית, בצהריים, תבשיל אחד של חלבון (תבשיל זה מזון שאינו פרי או   ירק) ולצרף אליו ירקות חיים מכל סוג. דוגמא: מג'דרה, קינואה, קציצות עדשים מאפה קטניות, ביצים.

 

4. התאהבו במזון השבוע, ותוכלו להשתמש באוכל באופן בריא ומהנה.

5. שתיה. בבוקר טוב לפתוח את היום עם שלושה משקאות חמימים, כפי שאני מסבירה בסדנה שלי "תורת מידה טובה". בהמשך היום טוב לשתות מים, מים ונענע, מים ולימון, תה, קפה ללא חלב. הימנעו ממשקאות דיאטטיים, זו הזדמנות לתקן את הטעמים להם התמכרנו.

 

6. להתפנקות, אפשר להוסיף שייק פירות צונן על בסיס מים קרים בערב או אחר הצהריים.

 

אם התזונה שלנו עשירה בפירות וירקות, ממילא אנו מקבלים נוזלים בכמות טובה. והכי חשוב – רמות הסוכר והאינסולין יציבות. כמו כן, אין עומס של חומרי התמכרות אשר מקשים על הצום.  

 

התזונה שלנו היא ההכנה הכי טובה לצום.

 

סיום הצום – טוב לסיים את הצום במזון קל כמו פירות. פירות  חיים או קומפוט פירות שהכנתם בבית – תוצרת בית. במידה ויש צורך, אפשר להוסיף סלט ו/או מרק ירקות. כך מחזירים נוזלים, סוכר ואנרגיה לגוף באופן בריא וטבעי.

 

מידה טובה במעגל השנה – ט' באב

 

תפריט ליום שני ח' אב

 

בוקר: סלט פירות עשיר בגביע זכוכית יפה, או פירות העונה חתוכים בצלחת בכמות שתשבעו ממנה.

 

צהריים: מנת חלבון – מג'דרה, אורז עם שעועית, קינואה, אורז עם חומוס, דג, ביצים, לצד סלט ירקות חיים וירקות כבושים ומוחמצים.

 

לאוכלים מסורתי – ביצה קשה ועדשים עם הסלט.

 

סעודה לפני תחילת הצום: סלט ירקות עשיר עם ערמונים ואגוזים. פזרו על הסלט קוביות בטטה אפויה וקוביות סלק אפוי.

 

תפריט ליום שלישי, ט' באב – צאת הצום

 

מומלץ מאוד לשתות שתיה חמה. להזין את עצמנו בהמשך עם פירות. אחרי כשעה, סלט ירקות או מרק ירקות.

 

שנזכה להתבשר בבשורות טובות, ושיהיה לנו צום קל ומועיל!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה