סופגנייה ביתית – מתכון מנצח!

מתכון מנצח לסופגנייה ביתית, מתאים גם למי שאפייה היא לא הטבע השני שלו. השף זיו סנדלר עם מרכיבים פשוטים, הכנה קלה וטוויסט שעושה את זה לחנוכה.

2 דק' קריאה

זיו סנדלר

פורסם בתאריך 22.12.22

ימים רבים עמלתי בניסיונותיי למצוא מתכון מנצח לסופגנייה ביתית. רציתי למצוא את כל המרכיבים של מתכון מנצח:

ראשית, המרכיבים פשוטים: קמח, מים, סוכר, מחית תפוחי עץ טבעית (כל גרבר ללא תוספת סוכר מתקבל), ושמן קוקוס שכיום ניתן להשיג בכל מרכול.

שנית, דרך הכנה פשוטה ויחסית קצרה. בצקי שמרים רבים דורשים את הכנת הבצק בשני שלבים, והתפחות ארוכות ורבות. אני מאמין שאת המתכון היום יכול להצליח גם מי שאפייה היא אינה טבע שני לו.

שלישית, טוויסט. כי הכל שיווק שיווק שיווק.

לכן הגעתי למין הכלאה בין שני אסכולות לטיגון בצק. האחת שבה הבצק יציב כמו בסופגנייה הקלאסית, והשנייה שבה הבצק רך כמו בספינג’. בדומה לספינג’ מתפיחים את הבצק רק פעמיים, ובשתיהן ההתפחה נעשית בתוך קערת המיקסר. מנצלים את ההתפחה לקירור הבצק מצד אחד, אך מצד שני משתמשים במים חמים כדי להאיץ בפעולת השמרים. כמו כן, צרים את הסופגניות מיד לפני הטיגון. בניגוד לספינג’ הבצק אינו נוזלי אלא רך, ובדומה לסופגנייה קלאסית לישת הבצק ארוכה יותר.

מכיוון שהסופגנייה היא טבעתית, לא יכולתי להתאפק וציפיתי אותה בשוקולד כמו דונאט אמריקאי. אם כבר, אז לערבב את כל ההשפעות יחד.

רכיבים:

3 כוסות קמח

4 כפות שמרים יבשים

1 כוס מים חמים (לא רותחים)

רבע כוס סוכר

כף חומץ

3 כפות מחית תפוחי עץ טבעית

כפית מלח

4 כפות שמן קוקוס

לציפוי:

200 גרם שוקולד מריר

200 גרם קרם קוקוס (חצי פחית)

אופן הכנה:

1. את כל המרכיבים שוקלים בקערת מיקסר. עם ראש גיטרה לשים במהירות נמוכה, במשך 7 דקות (חשוב לא להגביר מהירות בכדי לא לקרוע את הגלוטן שבתוך הבצק)

2. מניחים להתפחה בחלק קריר של הבית, עד הכפלת הנפח.

3. חובטים בבצק להוצאת אוויר, מכסים את הקערה ומעבירים למקרר להתפחה שניה.

4. מחממים מחבת עמוקה עם כ-5 ס”מ עומק שמן (זכרו כי השמן מתרחב בטיגון, לא למלא את המחבת יותר מ-3/4 גובה) ל-170 מעלות.

5. מקמחים קרש חיתוך, ובעזרת מרית מוציאים את כל הבצק בחתיכה אחת מהקערה על הקרש. עם סכין חדה בתנועת גליוטינה חותכים את הבצק לשתיים, וכל אחד מהחצאים מחלקים ל-8.

6. לוקחים כל פיסת בצק בתורה, מכדררים כמעה, יוצרים חור במרכזה בעזרת האצבעות, מותחים טיפה, ומניחים בשמן. מטגנים כדקה וחצי מכל צד, עד קבלת צבע חום בהיר.

7. מכינים את הציפוי: מרתיחים את הקרם קוקוס. בצלחת עמוקה, מניחים את השוקולד שבור לקוביות. שופכים על השוקולד את הקרם קוקוס החם, טורפים עד שאחיד ומבריק.

8. טובלים את הסופגניות לאחר שהתקררו מעט בשוקולד, ומניחים על מגש עם נייר אפייה לצינון סופי.

בתיאבון!

* * *

זיו סנדלר,  שף קונדיטור מזה 15 שנים. את דרכו החל אצל האנס ברטלה, שם למד את רזי המקצוע, והמשיך משם לעבוד בקונדיטוריות שונות, ביניהן בליקר בייקרי ולחם יין. את המעבר מקונדיטוריה חלבית לטבעונית עש מתוך לימוד עצמי וניסיון רב. בשנת 2014 פתח ביחד עם שותפתו נטע אירדם את seeds פטיסרי טבעוני קטנטן וחמים במרכז תל אביב. בסוף השנה החנות תיסגר וניתן יהיה להשיג את המוצרים בחנויות הנבחרות ולהגיע לסדנאות אפייה בביתו של השף.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה