סלט טאבולה, מתכון בסיסי

לא כל סלט עם עלים ירוקים ועשבי תיבול הוא סלט טאבולה. שוקי גלילי עם מתכון בסיסי פשוט, קל וטעים לאחת ממנות הדגל של ארצות הלבאנט.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 06.10.22

הטאבולה היא אחת ממנות הדגל של ארצות הלבאנט. מקורה הוא ככל הנראה בסוריה והיא פופולרית מאד במטבח הלבנוני ובשאר מטבחי האזור, והגיעה בנדודיה גם ליוון, טורקיה וארמניה.

 

אפשר למצוא אותה גם על שולחנות עשירים, אך לפני הכל מדובר במאכל עניים קלאסי – זול, משביע ומזין. היא מופיעה במגוון וריאציות אך הבסיס חוזר על עצמו: בורגול מושרה, המון עשבי תבלין קצוצים דק דק, ושפע של מיץ לימון.

 

הבורגול, חיטה שבושלה, יובשה ונגרסה, מזכיר קצת סולת במראה ובמרקם. קצת פחות יוקרתי, אבל טעים ובריא כשלעצמו. זו פחמימה וככל פחמימה כדאי לאכול ממנה במידה, אבל הוא הרבה יותר בריא מקמח חיטה או מהאורז אותו הוא מחליף במתכונים מסוימים (בממולאים מסוימים, למשל).

 

ישנם אינספור מתכונים וגיוונים לטאבולה ומה שאנחנו מציעים כאן זה את המתכון הבסיסי. אל תכפילו כמויות – הבורגול תופח לפי 3-4 מנפחו המקורי, כך שבכל מקרה תתקבל כמות נאה (כשלוש קופסאות/צלחות בנפח רבע ליטר כל אחת).

 

המצרכים

 

1/2 כוס בורגול דק

2 כוסות פטרוזיליה קצוצה דק*

1/3 כוס נענע קצוצה דק*

3 כפות בצל קצוץ דק*

5 כפות שמן זית

מיץ מלימון אחד

1/2 כפית מלח

 

* קוצצים רק לאחר סיום שלב א’ במתכון (השריית הבורגול)

 

אופן ההכנה

 

1. שוטפים את הבורגול ומסננים, מעבירים לקערה ומוסיפים מים פושרים עד לגובה של כ-3 ס”מ מעל לבורגול. משרים למשך שעה ומסננים. אם אתם קצרים בזמן: השרו את הבורגול במים רותחים ביחס של 1:1, כלומר חצי כוס בורגול וחצי כוס מים. אחרי 15-20 דקות פוררו במזלג, כמו קוסקוס.

 

2. קוצצים את העשבים וסוחטים היטב משאריות הנוזלים (אפשר לקלוט את הנוזלים בקערה ולהוסיף לסלט ירקות או לטחינה, כדי להכין טחינה ירוקה). קוצצים את הבצל.

 

3. מערבבים את הבורגול עם העשבים הקצוצים והבצל, מוסיפים את שמן הזית, הלימון והמלח ומערבבים. 

 

הגשה וגיוונים

 

את הטאבולה אפשר להגיש מיד עם ההכנה, או להכין מראש ולתת לבורגול כמה שעות לספוג את הטעמים ולתפוח. היא יכולה לנוח במקרר בכלי סגור גם במשך יומיים-שלושה.

 

אפשר להוסיף לטאבולה עגבניה חתוכה לקוביות קטנות, מלפפון קצוץ, בצל ירוק, גרגרי רימון, או כל שילוב של הנ”ל.

 

את כל הנ”ל אפשר גם לערבב לתוך הסלט. וריאציה מודרנית שזוכה לפופולריות: להוסיף כמה כפות חמוציות. 

 

בתיאבון!

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה