מתכון ללביבות תפוחי אדמה שכולם יאהבו

בחג חנוכה מצווה עלינו לטגן, אבל גם את זה אפשר לעשות קצת יותר בריא ולא פחות טעים. לאורי שביט יש מתכון כזה ללביבות תפוחי אדמה שכולם יאהבו.

2 דק' קריאה

אורי שביט

פורסם בתאריך 04.04.21

אי אפשר לעבור את חנוכה בלי לטגן או לפחות להוכיח שנס פח השמן ממשיך להתרחש גם במטבח הביתי שלנו, עם ניחוחות הלביבות והסופגניות העולים ממנו לקראת חג החנוכה. אבל גם בחג עתיר הקלוריות הזה, אפשר ורצוי להכין את המטעמים המטוגנים בדרך קצת יותר בריאה. המתכון הבא, למשל, יאפשר לכם להכין לביבות עסיסיות וטעימות שהן גם נטולות כולסטרול, גם ללא גלוטן וגם מכילות ערכים תזונתיים מוצלחים וחשובים שמתחבאים בכלל בקמח שבתערובת, בלי שהילדים יודעים.  

 

קמח עדשים כתומות שאני מוסיפה ללביבות לא רק מייצב אותן, אלא מעשיר אותן בחלבון, ברזל, זרחן, אבץ, מגנזיום, אשלגן, סידן, ויטמין B וניאצין, לצד חומצה פולית וסיבים תזונתיים. הטעם שלו עדין וכמעט בלתי מורגש והצבע משתלב בלביבות בצורה מושלמת.

 

לא הסתפקתי רק בתפוחי אדמה והחלטתי לגוון עם ירקות נוספים, הפעם גזר ובצל, שהם לא רק מזינים אלא גם מאוד עשירים בטעם ותורמים לעסיסיות ולמתיקות של הלביבות.

 

באיזה שמן מטגנים? אם שומרים עליו שלא יישרף בחום גבוה מדי, אפשר לטגן את הלביבות בשמן זית ואפשר גם בשמנים צמחיים אחרים כמו שמן חמניות, תירס, סויה וכדומה. לא חייבים לטגן בטיגון עמוק ואפשר להסתפק בשכבה דקה של שמן ולטגן את הלביבות היטב משני הצדדים.

 

לביבות תפוחי אדמה

 

חומרים לכ-20 לביבות

4 תפוחי אדמה בגודל בינוני, מקולפים ומגוררים גס
1 גזר גדול, מקולף ומגורר גס
2 בצלים בגודל בינוני, מקולפים, חצויים ופרוסים דק
2/3 כוס קמח עדשים כתומות
2 שיני שום, כתושות
מלח, פלפל שחור גרוס

שמן צמחי לטיגון

 

 

1. סוחטים את תפוחי האדמה המגוררים ומעבירים לקערה. מוסיפים גזר, בצל, קמח עדשים, שום כתוש, מלח ופלפל ומערבבים היטב בעזרת הידיים. מוודאים שהתערובת יציבה ואם צריך מוסיפים עוד מעט קמח עדשים.

 

2. מחממים שמן לטיגון במחבת רחבה. כשהשמן חם, מהדקים בכפות הידיים מעט מהתערובת לצורת לביבה בעובי 1-2 ס"מ ומעבירים לשמן החם. ממשיכים כך עד שהמחבת מלאה בלביבות.

 

3. מטגנים כ-3 דקות מכל צד, עד שהלביבות מזהיבות היטב. מוציאים לנייר סופג וממשיכים עם יתר התערובת. מגישים חם עם גבינת סויה רכה.

 

בתיאבון!

 

 

* * *

אורי שביט עיתונאית אוכל ותיקה, שמתמחה בשנים האחרונות בתזונה בריאה מן הצומח. שביט מפעילה את הבלוג המצליח "טבעוניות נהנות יותר", שנחשב לאתר המוביל בישראל לקהל הטבעוני, הצמחוני והמתעניין. בין היתר היא מפתחת מתכונים, מדריכה סדנאות בישול, ומרצה בארץ ובעולם על חשיבות האכילה המודעת, בין היתר במסגרת TEDx.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה