מרק קרמי של בטטה וארטישוק ירושלמי

חורף חם: מרק קרמי מושלם וטעים של בטטה וארטישוק ירושלמי, מלא טעם ובריאות של אורי שביט. הזדמנות נהדרת להכניס אותו למטבח ולצלחת!

2 דק' קריאה

אורי שביט

פורסם בתאריך 16.03.23

הדרך הטובה ביותר להבטיח שהגוף שלכם יקבל את כל המרכיבים שהוא זקוק להם, היא לגוון כמה שיותר בסוגים של חומרי גלם שאתם מכניסים למטבח. נכון שהכי נוח לבשל את מה שאנחנו כבר רגילים ומכירים, אבל אם נכניס לצלחת חומרי גלם חדשים ומעניינים נרוויח כפליים: גם בריאות וגם טעמים נהדרים.

 

זה בדיוק המקרה של הארטישוק הירושלמי הנפלא – הוא מזכיר קצת תפוח אדמה, אבל הרבה פחות פחמימתי ועמילני ממנו ויש לו טעם אגוזי מתקתק, שמשתלב בהצלחה בהמון סוגים של מאכלים. הארטישוק הירושלמי עשיר בברזל ובוויטמינים ולמי שזה חשוב, יש לו ערך גליקמי נמוך. עוד יתרון משמעותי הוא, תכולה גבוהה של סיבים תזונתיים שגורמת לו להיות משביע במיוחד. כדאי לזכור את זה בפעם הבאה שאתם בשוק או אצל הירקן.

 

מרק בטטה וארטישוק ירושלמי
 

מרק מהיר וקל מאד להכנה, שיוציא אתכם מהשגרה המוכרת של המרקים הכתומים ויתחבב במיוחד גם על פעוטות וילדים. את זרעי הכוסברה אפשר להחליף במעט כמון או בהרט טחונים.

 

6 פקעות של ארטישוק ירושלמי, קלופות ופרוסות
3 בטטות, קלופות ופרוסות
2 גזרים, קלופים ופרוסים
1 בצל סגול או לבן גדול, קצוץ גס
8 שיני שום פרוסות
חופן זרעי כוסברה שבורים (לא חובה)
מלח, פלפל שחור גרוס טרי
1.2 ליטר מים
2-3 כפות שמן זית

 

להגשה:
כוסברה, בצל ירוק או עירית קצוצה

 

 

1. יוצקים שמן זית לסיר גדול ומחממים מעל להבה בינונית-גבוהה. מטגנים יחד בצל ושום 5-10 דקות תוך כדי ערבוב מדי פעם, עד שהם רכים וזהובים מעט (זהירות לא לשרוף את השום). מוסיפים זרעי כוסברה (או תבלינים אחרים לטעמכם), מערבבים וממשיכים לטגן עוד דקה.

 

2. מוסיפים לסיר את כל הירקות, מערבבים ומטגנים יחד 2-3 דקות נוספות, עד שהירקות צרובים מעט ומעמיקים צבע – זה חלק ממה שיעשיר את טעמו של המרק.

 

3. מוסיפים מלח ופלפל, יוצקים לסיר את המים ומערבבים. מביאים לרתיחה.

 

4. מכסים את הסיר, מנמיכים את הלהבה וממשיכים לבשל כ-30 דקות עד שכל הירקות רכים לחלוטין.

 

5. בעזרת בלנדר מוט או במעבד מזון טוחנים את המרק היטב, עד שהוא חלק לחלוטין. במידה שהוא סמיך מדי, ניתן להוסיף מעט מים. טועמים ואם צריך מוסיפים מלח ופלפל.

 

6. יוצקים את המרק לקעריות הגשה ומפזרים מעל כל קערית כוסברה, בצל ירוק או עירית קצוצה.

 

בתיאבון!

 

 

 

* * *

אורי שביט עיתונאית אוכל ותיקה, שמתמחה בשנים האחרונות בתזונה בריאה מן הצומח. שביט מפעילה את הבלוג המצליח “טבעוניות נהנות יותר”, שנחשב לאתר המוביל בישראל לקהל הטבעוני, הצמחוני והמתעניין. בין היתר היא מפתחת מתכונים, מדריכה סדנאות בישול, ומרצה בארץ ובעולם על חשיבות האכילה המודעת, בין היתר במסגרת TEDx.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה