תבשיל קדירה: חמישה טיפים להכנת קדירה חורפית

חמישה טיפים מנצחים של אורי שביט להכנת קדירה חורפית טעימה ומשולמת, עשירה, מזינה ובריאה. תשלפו את הסירים וקבלו את הטריקים הסודיים!

2 דק' קריאה

אורי שביט

פורסם בתאריך 04.04.21

עם הטפטוף הראשון, כשרק מתחיל להתקרר, כולנו שולפים את הסירים ומכינים קדירות – לא משנה אם זה נזיד עשיר, חמין לשבת או תבשיל, לקדירות יש כמה תכונות משותפות: הן מתבשלות זמן ארוך יחסית, יש להן עומק טעמים משגע, הן יוצרות תחושת שובע ממושכת ומעלות ניחוח שעוטף את כל הבית ופותח את התיאבון. כדי שהקדירה הבאה שתכינו תהיה מוצלחת, טעימה ומזינה, אספנו עבורכם כמה טיפים וטריקים שיעזרו להעשיר אותה אפילו יותר.

 

1. משתמשים בכמה זנים של אותו ירק – נניח שבקדירה שלכם יש פטריות ואולי זה דווקא תבשיל עגבניות או מרק בצל? ככל שתגוונו בזני הירקות, כך טעמו הסופי של התבשיל יהיה עמוק ועשיר יותר – שלבו עגבניות עגולות עם עגבניות תמר ועגבניות שרי או פטריות פורטובלו עם שמפיניון ופטריות יער ותרגישו את ההבדל.

 

2. לא מוותרים על ירקות שורש – הירקות העשירים ביותר בטעמים הם ירקות השורש, בראשם הבצל והגזר שמככבים כמעט בכל תבשיל. אליהם הוסיפו שורש סלרי שלם או חתוך לקוביות, שורש פטרוזיליה, לפת, שומר ועוד.

 

 

3. מתחילים בטיגון ממושך – חום גבוה יעמיק את הטעם והצבע של המרכיבים, לכן תמיד התחילו את הבישול בחימום של שמן זית וטיגון של הירקות המשתתפים במנה. לא צריך לשרוף אותם כמובן, אלא רק להזהיב ולרכך מעט לפני שמוסיפים את הנוזלים. גם השמן עצמו חשוב להעשרת הקדירה.

 

4. הוסיפו טעמים מעניינים – עשבי תיבול כמו טימין או מרווה, יין אדום או לבן, חומץ מסוגים שונים, משחת קארי, פטריות פורצ'יני מיובשות וכמובן תבלינים יקפיצו את הטעמים של הקדירה שאתם מכינים, ויאפשרו לכם לגוון עם טעמים שונים בכל פעם.

 

5. הוסיפו קטניות – גם מרק ירקות פשוט יכול להשתדרג בקלות בזכות תוספת של קטניות, שמסמיכות ומעשירות את המרקם וכמובן מוסיפות הרבה ערכים תזונתיים. למרק ירקות הייתי מוסיפה עדשים כתומות, לקדירת ירקות שורש שעועית לבנה ולתבשיל עגבניות ופלפלים – גרגירי חומוס. אפשר לקצר את התהליכים בשימוש בקטניות שבושלו מראש.

 

מאמרים נוספים בנושא:

לביבות, הדור הבא

חנוכה בלי רגשות אשמה

תזונה מן הצומח: מה אוכלים?

אוכלים קטניות: מכל הסיבות הנכונות

16 סיבות לאכול נכון

לא רק גוף בריא

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

הרמב"ם ממליץ

בריאות? הכי טבעית שיש!

 

 

* * *

אורי שביט עיתונאית אוכל ותיקה, שמתמחה בשנים האחרונות בתזונה בריאה מן הצומח. שביט מפעילה את הבלוג המצליח "טבעוניות נהנות יותר", שנחשב לאתר המוביל בישראל לקהל הטבעוני, הצמחוני והמתעניין. בין היתר היא מפתחת מתכונים, מדריכה סדנאות בישול, ומרצה בארץ ובעולם על חשיבות האכילה המודעת, בין היתר במסגרת TEDx.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה