מתכון למרק כתום מהיר הכנה ומשגע

מתכון למרק כתום מהיר הכנה של שוקי גלילי, מלא בירקות כתומים: גזר, בטטה דלעת ועוד ירקות שרק עושים טוב לבריאות. בתיאבון!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 10.11.22

זמן הכנה: 30-40 דקות | דרגת קושי: קל | פרווה/חלבי

בטח כבר נתקלתם פעם או פעמיים במרק כתום ובמתכונים עבורו, אבל הגירסה הזו מוצלחת במיוחד בזכות האיזון הנכון של הטעמים.

אם אתם נמנים עם אלו שאוהבים פחות את המתיקות של הירקות הכתומים, אפשר להחליף חלק מהם בכמות שווה של דלורית. הדלורית מצוינת למרקים בכלל, ובמרק הזה היא מעניקה טעם עדין ולא משתלט.

שיטת ההכנה של המרק פשוטה: מבשלים את הירקות עד להתרככות ואז טוחנים. נוח מאוד לטחון עם בלנדר מוט אבל גם מעבד מזון או מועך פירה יעשו את העבודה.

המצרכים

ל-6 מנות

1 בצל גדול

2 גזרים גדולים (או שלושה קטנים)

2 בטטות בינוניות

50  גרם ראש סלרי (4 כפות כשחתוך לקוביות קטנות)

1.5 ליטר מים רותחים

300 גרם דלעת (בערך כוס וחצי)

1 שן שום

קורט כמון

פלפל שחור

1/2 כפית מלח

אופן ההכנה

1. קוצצים את הבצל ומטגנים על אש בינונית עם כמה כפות שמן בסיר, עד להזהבה. בינתיים, קולפים את הגזרים וחותכים לעיגולים. מוסיפים לסיר עם הבצל ונותנים לגזר להיטגן קצת. מערבבים מדי פעם בכף עץ. חותכים לקוביות קטנות ומוסיפים גם את ראש הסלרי. כדי למנוע השחמת יתר אפשר להוסיף כמה כפות מים.

2. קולפים את הבטטות, חותכים לפרוסות בעובי של כ-1.5 ס”מ ומוסיפים לסיר. מערבבים שוב ואחרי כמה דקות מוסיפים את המים (1.5 ליטר). חותכים לפרוסות או קוביות גדולות את הדלעת ומוסיפים לסיר. מוסיפים את השום, הפלפל השחור, הכמון והמלח. מכסים את הסיר ומביאים לרתיחה.

3. מניחים לסיר לרתוח במשך 2-3 דקות ואז מקטינים מעט את האש ומבשלים עד להתרככות כל הירקות (5-7 דקות).

4. מסירים מהאש וטוחנים עם בלנדר מוט. אם אין כזה, מסננים (ושומרים את הנוזלים) או שולים את הירקות מהמים בכף מחוררת וטוחנים במעבד מזון, בטוחן ירקות או מועך פירה – ואז מחזירים לסיר.

5. מערבבים, מתקנים תיבול, ואז מבשלים עוד מספר דקות ומגישים.

הגשה

הכי כיף לאכול את המרק הזה עם שמנת (כפית גדושה במיוחד מעל כל מנה) ומעט עירית קצוצה, שמעניקות רעננות נעימה. אפשר להוסיף גם כמה טיפות שמן זית מעל כל מנה ולגרוס מעט פלפל שחור.

אם מגישים את המרק בארוחה בשרית אפשר לוותר על השמנת ולפזר מעל פטרוזיליה או כוסברה קצוצות דק, ואפשר גם לסחוט מעליו קצת מיץ לימון רגע לפני ההגשה.

מומלץ להגיש עם לחם טרי או פרוסות בגט שנקלו קלות.

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. יונית

י"ז אדר א' התשפ"ב

2/18/2022

וואלה מרק כ”כ פשוט , המרק הכתום הכי טעים שיצא לי להכין! כולם בבית אכלו גם אלו שלא נוגעים בכתומים.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה