טעם של בית: פלפלים ממולאים מדהימים!

מתכון פלפלים ממולאים מדהימים ותרגישו הכי בבית. המאכל שהכי הרבה מסמל בית, חום ומשפחה והכי חשוב את אמא! אורי שביט עם מתכון מדהים וקל להכנה עם טעם של בית ועוד!

2 דק' קריאה

אורי שביט

פורסם בתאריך 04.05.23

כשמונח על הכיריים סיר מהביל מלא ממולאים צבעוניים, אני יודעת שהגעתי הביתה. פנקו את בני המשפחה במנת ממולאים טעימה וקלה מאוד להכנה!

כששואלים אותי מה המאכל שהכי מסמל בשבילי בית, חום ומשפחה, הדבר הראשון שקופץ לי לראש זה הפלפלים הממולאים של אמא שלי. פשוטים ונטולי גינונים מיוחדים וגם קלי הכנה במיוחד, אבל מלאי טעם. כשמעמידים סיר כזה על הכיריים, הבית מתמלא בניחוחות נהדרים והלב בשמחה ובאהבה. את המילוי אפשר לשדרג עם תוספת של חמוציות מיובשות ו/או צנוברים קלויים.

חומרים ל 8-10 יחידות

8-10 פלפלים אדומים או ירוקים, שטופים

למילוי:

2-3 כפות שמן זית
2 כוסות אורז בסמטי או פרסי
1-2 קישואים מגוררים
1-2 עגבניות מגוררות
3-4 גבעולי סלרי, קצוצים
3-4 גבעולי בצל, ירוק קצוצים
1 פלפל צ’ילי, קצוץ (לא חובה)
1/4 צרור פטרוזיליה, קצוצה
פפריקה מתוקה ו/או חריפה
מלח

פלפל שחור גרוס

לרוטב:

2-3 כפות שמן זית
2-3 שיני שום, קצוצות

1 קופסא (260 מ”ל) רסק עגבניות
1 כפית סוכר חום
מלח
2-3 כוסות מים

אופן ההכנה:

1. חותכים את החלק העליון של הפלפלים, מניחים בצד ומנקים אותם מגרעינים.

2. מכינים את המילוי: יוצקים מעט שמן זית למחבת גדולה ומחממים מעל להבה בינונית-גבוהה. מטגנים את האורז 2-3 דקות תוך כדי ערבוב. מוסיפים את שאר המרכיבים, מערבבים ומטגנים 2-3 דקות נוספות. מסירים מהאש.

3. מכינים את הרוטב: יוצקים שמן זית לסיר רחב מעל להבה בינונית-גבוהה. מטגנים את השום הקצוץ תוך כדי ערבוב במשך כדקה, רק עד שהוא מזהיב קלות. מוסיפים רסק עגבניות, מערבבים ומטגנים דקה נוספת. מוסיפים סוכר חום ומלח ומערבבים. מוסיפים את המים ומביאים לרתיחה.

4. בעזרת כף ממלאים את הפלפלים המנוקים בתערובת האורז כך שתגיע ל-3/4 מגובה הפלפל. מצופפים את הפלפלים הממולאים זה לצד זה בתוך הסיר עם הרוטב הרותח ומכסים ב”כובעים” ששמרנו.

5. מנמיכים את הלהבה, מכסים את הסיר ומבשלים כשעה. מומלץ לצקת מהרוטב שבסיר על הפלפלים מדי פעם.

בתיאבון!

* * *

אורי שביט עיתונאית אוכל ותיקה, שמתמחה בשנים האחרונות בתזונה בריאה מן הצומח. שביט מפעילה את הבלוג המצליח “טבעוניות נהנות יותר”, שנחשב לאתר המוביל בישראל לקהל הטבעוני, הצמחוני והמתעניין. בין היתר היא מפתחת מתכונים, מדריכה סדנאות בישול, ומרצה בארץ ובעולם על חשיבות האכילה המודעת, בין היתר במסגרת TEDx.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אסתי

י"ג אייר התשפ"ג

5/04/2023

מהמם-טעים! יישר כח גדול!
חבל שלא כתבתם בכותרת שזה גם פרווה אז יותר אנשים היו מתעניינים
הצלחה רבה שלחו עוד!
חג שבועות פורה ושמח וקדוש!!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה