צלי עוף בעגבניות וירקות שורש

מתכון צלי עוף בעגבניות וירקות שורש: המאכל בהא הידיעה שימלא את הבית בניחוחות משגעים. שוקי גלילי עם מתכון לחודשי החורף ובעיקר ליום שישי חורפי.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 29.09.22

זמן הכנה: 30 דקות + שעתיים* | דרגת קושי: קל | בשרי

זהו מתכון פשוט ונהדר שמתאים במיוחד לחודשי החורף והכי מתאים ליום שישי חורפי. הבישול האיטי של העוף עם העגבניות וירקות השורש, ממלא את הבית בחום ובאדי בישול ובניחוחות משגעים. העוף מתקבל עסיסי ורך כל כך שהוא כמעט מחליק מהעצמות, והריח הנעים ימשיך ללוות אתכם אל תוך השבת.

כמו הרבה תבשילים אחרים שמבוססים על רטבי עגבניות, הוא טעים ביום המחרת באותה מידה ולפעמים קצת יותר. החימום האיטי על פלטה רק יעשה לו טוב. באחר צהריים של שבת, עם טחינה וחלה לטבול ברוטב, תחושו אחד משישים מטעם גן עדן.

הכמויות במתכון מתאימות לסיר בקוטר 28-32 ס”מ. אם יש לכם סיר גדול יותר מומלץ להגדיל את הכמויות בהתאם – אם יישאר משהו (וזה בספק) אז אפשר בהחלט להקפיא ולהפשיר.

(*) זמן ההכנה: כחצי שעה עבודה ועוד שעה-שעתיים של בישול.

המצרכים

ל-4-6 סועדים

10 שוקי עוף

2 בצלים

1 ראש סלרי גדול

3-4 גזרים

2 פלפלים אדומים

7-8 עגבניות בשלות

5 שיני שום

1 כפית אבקת מרק בטעם עוף

1-3/4 כפית מלח מחוקה

קורט כמון

פלפל שחור

אופן ההכנה

1. מטגנים את שוקי העוף במשך מספר דקות והופכים מדי פעם, עד שישחימו קלות מכל הצדדים.

2. חותכים את הבצלים לפרוסות בעובי של 4-5 מ”מ ו”מרפדים” תחתית של סיר רחב ונמוך (עדיף טפלון/נון סטיק). שופכים שמן זית בנדיבות. מנקים ופורסים את ראש הסלרי ומוסיפים כשכבה נוספת. חוזרים על התהליך עם הגזרים, הפלפלים האדומים והעגבניות. חוצים את שיני השום ומפזרים ברחבי הסיר.

3. מניחים את הסיר על אש בינונית ונותנים לו להתחמם במשך כמה דקות. כשריח הבצל המטוגן מתחיל לעלות מקטינים את האש, מפזרים את המלח ואבקת המרק. מוסיפים כמה כפות מים – מספיק כדי שהבצל לא יישרף, לא יותר (הירקות והעוף יגירו בהמשך הרבה נוזלים). מסדרים את השוקיים מעל לירקות ומכסים.

4. מבשלים על האש הכי קטנה בכיריים עד להתרככות כל הירקות (שעה עד שעתיים. תלוי בכיריים ובסיר). תוך כדי, פותחים מדי פעם, הופכים את השוקיים ומכסים אותם בנוזלים ובירקות שהתרככו.

מגישים עם אורז לבן, בורגול מבושל או קוסקוס, כך שיספגו מהרוטב. אפשר להגיש ללא כל תוספת, מלבד לחם או חלה כדי לטבול ברוטב ולנגב את הצלחת עד הטיפה האחרונה. 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אהרון כהן

ז' תשרי התשפ"ג

10/02/2022

המתכונים של שוקי גלילי נוחים וטעימים

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה