חובה בחורף: מרק דלורית, שומר וכרישה

מתכון מרק דלורית, שומר וכרישה של אורי שביט: לא צריך לעבוד קשה בשביל להכין מרק עשיר טעמים, מחמם ומנחם. מכניסים לסיר ירקות עונתיים ונהנים.

2 דק' קריאה

אורי שביט

פורסם בתאריך 30.11.23

אין חורף בלי מרק ובדרך כלל אנחנו איכשהו תקועים עם אותם כמה מרקים שאנחנו מכינים כל שנה, ברגע שבחוץ מתחיל להתקרר. לפעמים מתחשק לגוון ולהפתיע וככה נולד המרק הזה, משלושה ירקות פשוטים, מפתיעים ומאוד טעימים. השילוב ביניהם יוצר טעם עשיר ומתקתק ומרקם מושלם, בדיוק מה שצריך כשיורד גשם. יחד עם הטעם הנפלא, מגיעים גם יתרונות תזונתיים נהדרים, דרך מצוינת לחזק את המערכת החיסונית של הקטנים והגדולים. למקרה שאתם חוששים מהטעם האניסי של השומר, אל חשש! הבישול מעלים אותו והופך אותו לעדין ומתקתק.

 

חומרים ל-6 מנות

 

2-3 כפות שמן זית

1 כרישה, פרוסה
6-8 שיני שום, פרוסות

1 דלורית, חתוכה לקוביות
1 גזר, פרוס
1/2 ראש סלרי, חתוך לקוביות
1 שומר, פרוס
1/4 כוס יין לבן יבש
1/3 כפית סוכר חום
2-3 עלי דפנה

עלים טריים מ 2-3 גבעולי תימין
3-4 גבעולי סלרי
1/2 צרור פטרוזיליה
1/2 כפית אגוז מוסקט מגורד
מלח, פלפל שחור גרוס טרי
כ-1/2 1 ליטר מים או ציר ירקות

 

להגשה:
בצל ירוק קצוץ

 

 

אופן ההכנה:

 

1. יוצקים שמן זית לסיר גדול ומחממים מעל להבה בינונית-גבוהה. מטגנים ומערבבים את הכרישה והשום הפרוס 2-3 דקות, עד לריכוך קל. מוסיפים את שאר הירקות, יין לבן וסוכר וממשיכים לטגן ולערבב כ-10 דקות, עד שהירקות נצרבים מעט והצבע שלהם מתחזק.

 

2. מוסיפים לסיר עלי דפנה, עלי תימין, פטרוזיליה וגבעולי סלרי ומתבלים במלח ובפלפל שחור. יוצקים ציר ירקות או מים לכיסוי ומביאים לרתיחה.

 

3. מנמיכים את הלהבה, מכסים את הסיר ומבשלים כשעה, עד שכל הירקות רכים.

 

4. מוציאים מהסיר את עלי הדפנה, הפטרוזיליה והסלרי וטוחנים בעזרת בלנדר מוט למרקם חלק. יוצקים לקעריות הגשה, מפזרים בצל ירוק ומגישים.

 

 

 

* * *

אורי שביט עיתונאית אוכל ותיקה, שמתמחה בשנים האחרונות בתזונה בריאה מן הצומח. שביט מפעילה את הבלוג המצליח “טבעוניות נהנות יותר”, שנחשב לאתר המוביל בישראל לקהל הטבעוני, הצמחוני והמתעניין. בין היתר היא מפתחת מתכונים, מדריכה סדנאות בישול, ומרצה בארץ ובעולם על חשיבות האכילה המודעת, בין היתר במסגרת TEDx.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה