קציצות בקר ועוף עסיסיות וטעימות!

קציצות בקר ועוף עסיסיות: עם או בלי רוטב הן משגעות. המתכון של שוקי גלילי לקציצות חצי-חצי עם עשבי תיבול מטוגנות וקלות להכנה!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 08.11.21

זמן הכנה: שעתיים | דרגת קושי: בינוני | בשרי

 

מה אתם אוהבים יותר, קציצות מבשר בקר או מעוף? לא חייבים לבחור, אפשר פשוט לשלב.

 

השילוב בין בקר לעוף הוא הסוד מאחורי הרבה קציצות אהובות. אפשר לשחק ביחס בין השניים אבל הכי פשוט זה חצי בקר וחצי עוף (בפעם הבאה אתם יכולים לנסות ביחס של 2:1 לטובת הבקר, שגם הוא מומלץ). הקציצות שמתקבלות הן מוצקות אך אווריריות, לא כבדות מדי, בעלות טעם מאוזן ומתחבבות על כולם.

 

עשבי התיבול בקציצה חשובים גם לטעם וגם למרקם האוורירי, ואתם יכולים לשחק קצת בכמויות ולהחליף אותם בעשבים אחרים לפי טעמכם. במתכון הזה יש תוספת סימפטית במיוחד של גבעולי סלרי, שטובים גם לטעם וגם למרקם. הטעם אחרי הטיגון מעודן יותר, וסביר שתהנו ממנו גם אם באופן רגיל אתם לא חובבי סלרי. בכל אופן, אפשר לוותר על הסלרי ולהוסיף עוד חצי בצל.

 

המצרכים

ל-25 קציצות

 

חצי ק"ג בשר בקר טחון

חצי ק"ג עוף טחון

3 ביצים

2 גבעולי סלרי קצוצים דק

חצי כוס פטרוזיליה קצוצה

כמה גבעולי שמיר/כוסברה קצוצים

1 בצל קצוץ דק

חצי כוס פירורי לחם

4 שיני שום

1.5 כפיות שטוחות מלח

מעט פלפל שחור

כמון

חצי כפית אבקת סודה לשתייה

 

אופציונלי: חצי פלפל ירוק חריף קצוץ דק

 

 

 

אופן ההכנה

 

1. סוחטים מנוזלים את העשבים והבצל ומעבירים לקערה גדולה. טורפים ומוסיפים את הביצים. מוסיפים את שאר המצרכים ומערבבים היטב. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לכחצי שעה (או אפילו שעה אם יש לכם זמן).

 

2. יוצקים שמן לטיגון (שמן זית או קנולה) למחבת רחבה, עד לגובה של כס"מ אחד או מעט פחות. מניחים מעל להבה בינונית ומחממים עד לטמפרטורת טיגון (כשמכניסים קיסם הוא מוקף בבועות קטנות). השמן צריך להיות חם אך לא חם מאד ובמהלך הטיגון מקטינים מעט את האש אם יש בכך צורך.

 

3. מטגנים קציצת ניסיון: מרטיבים את הידיים, מכדרים ומשטיחים – הקציצה צריכה להיות גדולה ושטוחה יותר ממה שנדמה, כי היא תתכווץ בטיגון. מטגנים היטב משני הצדדים ומעבירים לצלחת מרופדת במגבות נייר. מניחים לקציצה להתקרר ובודקים – הפנים צריך להיות בהיר אך עשוי היטב (לא ורוד). טועמים ומתקנים תיבול. ממשיכים לטגן את שאר הקציצות.

 

את הקציצות המוכנות אפשר להגיש ולאכול כמו שהן, עם סלט או פירה, לחם או פיתות. אפשר גם לבשל עם רוטב עגבניות (מוסיפים לרוטב המוכן ומבשלים כמה דקות לספיגת הטעמים). הכי טעים: בפיתה, בגט או בין שתי פרוסות לחם, עם סלט, טחינה וסחוג אדום או אריסה.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.