עוגת פרג ללא גלוטן: לא רק באזני המן!

עוגת פרג: גם מי שלא אוהב פרג יתאהב בעוגה הטעימה הזו. חגיגת פורים שמתאימה גם לפסח. מתכון מדהים של אורי שביט לעוגה טעימה ללא גלוטן!

1 דק' קריאה

אורי שביט

פורסם בתאריך 24.02.22

אני מודה ומתוודה, פרג אף פעם לא היה אהבה גדולה שלי וכשהגיע חג פורים, תמיד העדפתי לאכול אזני המן במילוי שוקולד ולא במילוי הפצפוצים השחורים האלה שנתקעים בין השיניים. העוגה הזו, מתכון מוצלח של אביבה, אמא של אבישג חברתי, שינתה את כל מה שחשבתי על פרג.

ראשית, כדי להבטיח שהתוצאה תהיה טעימה וללא שמץ של מרירות לא נעימה, יש לוודא שהפרג שלכם נטחן כמה שפחות זמן לפני ההכנה. קונים לפי משקל ולא באריזות סגורות וטוחנים במקום. אם אתם לא מכינים באותו יום, שמרו את הפרג עד יומיים במקפיא כדי שיהיה במיטבו.

שנית, לעוגה הזו יש מעלות נוספות – היא רכה, מתוקה במידה הנכונה, קלה ומהירה להכנה והיא גם ללא גלוטן, מה שיאפשר גם לנמנעים ממנו לחגוג את פורים בשמחה עד דלא ידע. וכאן מסתתר עוד יתרון, למקרה שיישאר לכם מלאי פרג מפורים, העוגה הזו יכולה להתאים גם לפסח.

עוגת פרג בחושה ללא גלוטן

חומרים לתבנית אינגליש קייק

1/3 כוס שמן

150 גרם (3/4 כוס) סוכר חום בהיר

1 כפית תמצית וניל איכותית

180 גרם (3/4 כוס) רסק תפוחים טבעי לא ממותק

200 גרם שקדים טחונים

200 גרם פרג טחון טרי

אופן ההכנה

1. מחממים תנור ל-170 מעלות.

2. טורפים בקערה שמן, סוכר, תמצית וניל ורסק תפוחים, עד לקבלת בלילה אחידה ורכה. מוסיפים אבקת שקדים ופרג רק עד לקבלת תערובת אחידה ורכה.

3. מעבירים לתבנית אינגליש קייק משומנת ואופים כ-40 דקות, עד שהעוגה יציבה וקיסם שננעץ במרכזה יוצא נקי.

* * *

אורי שביט עיתונאית אוכל ותיקה, שמתמחה בשנים האחרונות בתזונה בריאה מן הצומח. שביט מפעילה את הבלוג המצליח “טבעוניות נהנות יותר”, שנחשב לאתר המוביל בישראל לקהל הטבעוני, הצמחוני והמתעניין. בין היתר היא מפתחת מתכונים, מדריכה סדנאות בישול, ומרצה בארץ ובעולם על חשיבות האכילה המודעת, בין היתר במסגרת TEDx.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה