גבינת קשיו: קרם קשיו בלי טיפת חלב!

רוצים ממרח עשיר, טעים וקרמי שכיף למרוח על הלחם בלי טיפת חלב, כזה שמכינים תוך דקות? תכינו את הלחם, אורי שביט עם מתכון מדהים!

1 דק' קריאה

אורי שביט

פורסם בתאריך 16.03.21

כשהפסקתי לצרוך מוצרי חלב השאלה הראשונה שעלתה לי בראש הייתה, איך אסתדר בלי גבינה? כולנו כל כך רגילים לצרוך גבינות מסוגים שונים, שנדמה שבלעדיהן אנחנו לא יכולים להכין סנדוויץ'. מהר מאוד גיליתי שהחששות היו לחלוטין לא מוצדקים – יש שפע של ממרחים נהדרים מן הצומח שאפשר להשתמש בהם, שהם לא רק טעימים אלא גם מזינים.

 

הממרח הראשון שניסיתי להכין היה קרם קשיו, והוא מלווה אותי מאז בהרבה מאוד שילובים ומתכונים. כמובן שנהדר למרוח אותו על לחם או חלה (ובפסח על מצה!) אבל הוא יכול לשמש גם כתוספת על פיצה במקום גבינה (פשוט מניחים כפיות מהקרם על הפיצה ואופים), להיכנס בין שכבות הלזניה, להתערבב עם הפולנטה או הפירה, לקשור את המרכיבים בפשטידה ועוד ועוד.

 

גם עם הטעמים של הקרם הזה אפשר לשחק – להוסיף עשבי תיבול, לוותר על השום או לתבל בתבלינים יבשים שונים. הטעם שלו יחסית עדין כך שהוא יקבל באהבה את הטעמים שאתם מעדיפים. כל מה שאתם צריכים לזכור זה להשרות את אגוזי הקשיו במים כמה שעות לפני ההכנה והופ! יש לכם גבינה.

 

גבינת קשיו למריחה

 

1 כוס (120 גרם) אגוזי קשיו טבעיים שהושרו במים למשך לילה

מיץ סחוט מ- ½ לימון

1 שן שום

1/3 כוס מים

מעט מלח

 

מניחים את כל החומרים בבלנדר או במעבד מזון. טוחנים היטב למרקם חלק ואם רוצים מוסיפים עוד מעט מים. טועמים ובמידת הצורך מתקנים תיבול.

 

הממרח נשמר במקרר למשך שבוע.

 

 

 

* * *

אורי שביט עיתונאית אוכל ותיקה, שמתמחה בשנים האחרונות בתזונה בריאה מן הצומח. שביט מפעילה את הבלוג המצליח "טבעוניות נהנות יותר", שנחשב לאתר המוביל בישראל לקהל הטבעוני, הצמחוני והמתעניין. בין היתר היא מפתחת מתכונים, מדריכה סדנאות בישול, ומרצה בארץ ובעולם על חשיבות האכילה המודעת, בין היתר במסגרת TEDx.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה