הכי מהירה: פסטה פוטנסקה

מתכון מהיר למנת פסטה בעלת טעמים עזים ורעננים שמשתלבים זה בזה בצורה מושלמת. לפוטנסקה גרסאות רבות אבל של שוקי גלילי עם הטעם המושלם!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 06.07.23

זמן הכנה: 15-20 דקות | דרגת קושי: קל-בינוני | חלבי

מנת פסטה מהירה, בעלת טעמים עזים ורעננים שמשתלבים זה בזה בצורה מושלמת.

הפוטנסקה היא מנה שמקורה בעיר האיטלקית נאפולי ומשתייכת למשפחת מתכוני הפסטה הזריזים. הכנת הרוטב אורכת כ-10 דקות, ולפני ההגשה מערבבים אותו במהירות עם הפסטה, זורים הרבה פטרוזיליה קצוצה וגבינת פרמזן ומגישים.

כידוע, אסור שהפסטה תחכה לרוטב (עליה להתערבב איתו זמן קצר אחרי שהיא מוכנה, אחרת היא נדבקת ומתקררת). לכן בפעם הראשונה שתנסו את המתכון, כדאי להכין קודם את הרוטב ואז את הפסטה. אבל אחרי שמתנסים קצת ולומדים את העניין, מגלים שקל להכין את הרוטב בזמן שהפסטה מתבשלת – ובלבד שארגנתם את המצרכים מראש בצורה מסודרת ליד אזור העבודה.

לפוטנסקה גירסאות רבות, אך בכולם היא עשויה מעגבניות בשלות שמקבלות בישול קצר עם אנשובי, שום, זיתים שחורים וצלפים. אלו תוספות שמעניקים טעמים עזים וגם הרבה מליחות (כך שחשוב לשים לב לא להוסיף הרבה מלח). הצלפים הם המצרך הפחות זמין שבחבורה, וממילא לא כולם אוהבים אותם, אז בלית ברירה אפשר לוותר עליהם.

האנשובי, לעומת זאת, הוא חובה. בימים כתיקונם יש אנשים שקשה להם איתו, אבל אפילו הם לרוב יאהבו את המנה כי טעמו של האנשובי מתעדן ומשתלב בה בצורה מושלמת.

המצרכים

ל-4 מנות

500 גרם ספגטי (או פסטה ארוכה אחרת)

7-8 חתיכות פילה אנשובי בשמן

5-6 שיני שום

(אופציונלי:) חצי פלפל אדום חריף טרי או חצי כפית פלפל צ’ילי

15-20 זיתים שחורים או זיתי קלמטה מאיכות טובה

1 כף צלפים כבושים/במלח

4 עגבניות בשלות ואדומות (או קופסת 400 גרם עגבניות שרי קלופות)

חופן נדיב של פטרוזיליה קצוצה

מעט מלח ושמן זית

גבינת פרמזן או פיקורינו

אופן ההכנה

1. קוצצים את השום. מגלענים את הזיתים וקוצצים אותם גס. שוטפים היטב וקוצצים גס את הצלפים. קוצצים את העגבניות לחתיכות בגודל בינוני. קוצצים דק את הפטרוזיליה. שומרים הכל בצד בכלים נפרדים.

2. שמים בסיר גדול ושטוח (אפשר ווק או מחבת גדולה מאוד אם יש), על אש גבוהה, את פילה האנשובי ומעט שמן זית. כשהשמן מתחמם מקטינים מעט את האש. האנשובי יתפורר ויתמוסס כמעט מעצמו. אפשר לעזור לו קצת עם מזלג אם צריך.

3. מוסיפים את השום וקצת אחריו את הפלפל האדום, הצלפים והזיתים. מערבבים. אחרי דקה או שתיים מוסיפים את העגבניות הקצוצות עם קורט מלח. מגדילים את האש, מבשלים תוך כדי ערבוב עד שהעגבניות מפרישות נוזלים ומתחילות להתפורר. אם צריך, מוסיפים תוך כדי מעט (!) מים רותחים.

4. מבשלים את הספגטי במים רותחים מומלחים היטב, עד שהוא כמעט מוכן (כ-7 דקות). מעבירים לסיר עם הרוטב. מעל אש בינונית מערבבים היטב בעזרת 2 מזלגות עד שכל הפסטה מתכסה ברוטב. מפזרים את הפטרוזיליה הקצוצה, מערבבים עוד קצת ומסירים מהאש.

5. מגישים עם גבינת פרמזן או פיקורנו מגוררת.

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. לי

י"ח סיון התשע"ט

6/21/2019

ושאלה…האם בפילה אנשובי ישנן עצמות זעירות כלשהן, או שגם אם ישנן, האם הן מתמוססות גם כן?

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה