מתכון לחומוס פטריות

חומוס פטריות היא אחת המנות הפופולריות בחומוסיות בישראל. קל מאוד להכין אותה גם בבית והתוצאה תהיה אפילו יותר טובה. המתכון של שוקי גלילי.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 15.09.22

זמן הכנה: 15 דקות | דרגת קושי: קל-בינוני | פרווה

בניגוד לחומוס, שהוא מאכל עם אבות רבים, מנת החומוס-פטריות היא ללא ספק חידוש ישראלי. כשהופיעה לראשונה במסעדות בישראל בשלהי שנות השבעים, היא התבססה עדיין על שימוש בפטריות משומרות – ויש אנשים שמעדיפים עד היום את הטעם הנוסטלגי של הקופסא.

בימינו קל להשיג פטריות טריות ואיתן אפשר להגיע לתוצאה שרוב האנשים יסכימו שהיא טובה יותר. למעשה, אחרי שתלמדו להכין את הפטריות תגלו שבקלות אתם מגיעים לתוצאה שעדיפה על מה שאפשר למצוא ברוב החומוסיות.

הסוד הוא – להשתמש בפטריות השמפיניון הכי יפות שאתם מצליחים להשיג – בהירות, אחידות בצבע, קשות ופריכות – ולא לבשל אותן אלא להקפיץ במחבת רק עד שיתחילו להתרכך. עוד טיפ חשוב: לטגן את הבצל בנפרד ואז להחזיר אותו למחבת לקראת הסוף, כשיש במחבת גם קצת נוזלים שיעזרו לו להתקרמל.

התיבול גם הוא די פשוט: מלח, פלפל שחור, כמון וכורכום אם אתם אוהבים. וכמו שזה פשוט ככה זה טעים.

המצרכים

ל-4 מנות

1 ק”ג חומוס לפי המתכון (או כל חומוס אחר)

500 גרם פטריות שמפיניון (2 סלסלות)

1 בצל קטן

כמון, פלפל שחור, מלח

אופציונלי: כורכום

להגשה:

ממרח טחינה (טחינה גולמית, מים, מיץ לימון, מלח, מעט שום)

חופן פטרוזיליה קצוצה

כמון, פפריקה

שמן זית

אופן ההכנה

1. קוצצים את הבצל או פורסים לרצועות ארוכות. מטגנים עד להשחמה.

2. חותכים את הפטריות – אם הן גדולות חותכים לארבע, אם קטנות יותר לשניים ואם קטנות ממש אז אפשר להשאיר אותן בשלמותן.

3. מטגנים את הפטריות במעט שמן על אש גדולה (יש להשתמש במחבת גדולה או לחלק את הכמות לשניים) עד שהן מתחילות לקבל צבע. מקטינים את האש, ממליחים, מוסיפים את הבצל המטוגן, מעט כמון ופלפל שחור, וממשיכים “להקפיץ”. הפטריות בדרך-כלל מגירות נוזלים. אם יש מעט מדי מהם מוסיפים כמה כפות מים. ממשיכים עד שהנוזלים מתאדם והפטריות מתרככות קצת (אבל לא מדי).

4. מעבירים את החומוס לצלחות הגשה (250 גרם חומוס למנה) ומעצבים עם כף לצורת טבעת. במרכז כל אחת מהן, שופכים כמה כפות מממרח הטחינה ורבע מכמות הפטריות, מפזרים כמון, פפריקה ופטרוזיליה קצוצה מעל, ועוד זילוף קטן של שמן זית. מגישים מיד.

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה