פסטה ברוטב שמנת ותרד

מתכון פסטה קלאסי בשינויים קלים, מהיר הכנה, טעים ומשביע של שוקי גלילי, שבכהות השילוב של השמנת עם תרד ולימון אינו כבד כמו רטבי שמנת אחרים.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 22.06.23

זמן הכנה: 15-25 דקות | דרגת קושי: קל-בינוני | חלבי

 

בימינו אפשר למצוא בשווקים ואצל הירקנים תרד טרי ברוב ימות השנה, כולל תרד חתוך וארוז שלא צריך להקדיש זמן רב כדי לנקות אותו. הוא מאפשר להכין את מנת הפסטה שלפניכם בזמן קצר ובמאמץ קטן, ואתם לא תתחרטו שבחרתם לעשות את זה.

 

היופי שבמנה הזו הוא שבניגוד לפסטות ברטבי שמנת אחרים, היא לא מרגישה כבדה. התרד מוסיף לה רעננות (בעיקר אם לא מבשלים אותו יותר מדי), וגם ערכים תזונתיים מצוינים. מיץ הלימון משלים אותו ומוסיף טעם נהדר.

 

 

אם אתם בשלנים מנוסים, לא תתקשו להכין את הרוטב במקביל לבישול הפסטה, ואז מדובר ממש במנת בזק שמוגשת בתוך רבע שעה לכל היותר מתחילת ההכנה. אם אתם רוצים בכל זאת ללכת על בטוח, התחילו מהכנת הרוטב (הרוטב אמור “לחכות לפסטה”, לעולם לא להפך), הכינו את הפסטה, ואז אחדו ביניהם. במקרה הזה ההכנה תיקח כ-20 דקות או מקסימום 25.

 

המתכון הוא ל-500 גרם פסטה (המשקל האופייני של חבילה). מנת פסטה סטנדרטית אמורה לשקול 80 גרם, ואם יש מנות נוספות בארוחה אין צורך ביותר. אם הפסטה היא כל הארוחה, כוונו ל-100-120 גרם לסועד.

 

 

המצרכים

 

ל-4-6 מנות

 

500 גרם ספגטי (או פסטה ארוכה אחרת)

300 גרם תרד טרי ויפה

1 בצל בינוני

4 שיני שום

500 מ”ל שמנת לבישול 15% (או 250 מ”ל שמנת מתוקה 38% + 1 כוס חלב)

פלפל שחור, מלח, גבינת פרמזן

מיץ מחצי לימון

 

 

אופן ההכנה

 

1. שוטפים היטב התרד וחותכים אותו לפרוסות ארוכות ברוחב של כס”מ אחד או קצת יותר. אם לעלי התרד יש שדרות עבות, אפשר להפריד ולקצוץ אותן ולטגן עם הבצל.

 

2. קוצצים את הבצל ומטגנים אותו בסיר רחב ונמוך במעט שמן, עד שהוא מתחיל להשחים.

 

3. פורסים את שיני השום לפרוסות דקות ומוסיפים לסיר. מערבבים עם השמן והבצל המטוגן במשך כדקה ואז מוסיפים את פרוסות התרד ומעט פלפל שחור. מאדים תוך כדי ערבוב במשך כדקה (התרד לא צריך להתרכך יותר מדי בשלב הזה, אחרת עד שיגיע לפסטה הוא יהיה “מכובס”).

 

 

4. מוסיפים את השמנת לבישול (או את השמנת המתוקה והחלב), ממליחים, מערבבים ומבשלים על להבה בינונית עד שהרוטב מסמיך ומבעבע. מכבים את האש.

 

5. מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן. מסירים מהאש ומסננים רגע לפני שהפסטה מוכנה, ומוסיפים מייד לסיר עם הרוטב. מבשלים על אש בינונית תוך כדי ערבוב עד שהפסטה מכוסה יפה ברוטב. מסירים מהאש.

 

6. מגישים: מעבירים לצלחות, מעל לכל מנה מטפטפים כפית או שתיים של מיץ לימון ומגרדים מעט פרמזן. אפשר לפזר מעט פלפל שחור גרוס.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה