שקשוקה קיצית עם תירס

שקשוקה קיצית עם תירס – מה אפשר לעשות עם עגבניות וקלחי תירס: שקשוקה קלה וטעימה וטבעית לימות הקיץ החמים שכולם יאהבו. המתכון הבריא של אורי שביט.

1 דק' קריאה

אורי שביט

פורסם בתאריך 15.03.21

הכי כיף להשתמש בקלחי תירס טריים, שבקיץ נמצאים בשיאם. כשאין חשק או זמן לחלץ מהם את העסיס המתוק, משתמשים בגרגירי תירס מופשרים וטוחנים אותם לקרם (עדיף לא להשתמש באלה מקופסאות השימורים, הם מתוקים מדי). מומלץ לשלב ברוטב כמה סוגים של עגבניות.

 

חומרים ל-2 מנות

5 קלחי תירס טריים או 3-4 כוסות גרגירי תירס מופשרים
3-4 עגבניות קטנות בשלות מאוד, חתוכות לקוביות, עם המיץ והגרעינים
(או 2-3 חופנים של עגבניות שרי תמר חצויות)
3-4 ענפי בצל ירוק, קצוצים
1 פלפל צ'ילי קצוץ (לא חובה)
פפריקה מתוקה, חריפה ו/או מעושנת
מלח גס אטלנטי, פלפל שחור גרוס טרי
שמן זית

 

להגשה:
חופן פטרוזיליה קצוצה

 

 

אופן ההכנה:

 

"סוחטים" את קלחי התירס: מחזיקים את הקלח כשהוא מאונך לקרש החיתוך ויוצרים חריצים בגרגרים סביב סביב בעזרת סכין, כדי שהעסיס שלהם יצא החוצה (הקליפות יישארו על הקלח). הופכים את הסכין לצד הקהה ובתנועות גירוד מלמעלה למטה מחלצים את העסיס מהגרגירים. ממשיכים כך עם יתר הקלחים ואוספים את העסיס לקערה.

 

מחממים 2-3 כפות שמן זית במחבת רחבה ומאדים את הבצל הירוק והצ'ילי במשך כ-2 דקות תוך כדי ערבוב. מוסיפים את העגבניות, מערבבים וממשיכים לבשל כ-5 דקות נוספות, עד שהן מתרככות ומגירות נוזלים.

 

מתבלים בפפריקה מתוקה וחריפה, במלח ובפלפל. אני ממליצה להוסיף גם מעט פפריקה מעושנת (ממש רבע כפית) לתוספת טעם מעניין. מערבבים וטועמים – אם צריך משפרים את התיבול.

 

בעזרת כף מניחים במחבת עיגולים מקרם התירס וממשיכים לבשל עוד דקותיים, עד שהוא מתחמם מעט. מסירים מהאש, מפזרים פטרוזיליה קצוצה ומגישים במחבת לשולחן לצד לחם או חלה טרייה.

 

 

* * *

אורי שביט עיתונאית אוכל ותיקה, שמתמחה בשנים האחרונות בתזונה בריאה מן הצומח. שביט מפעילה את הבלוג המצליח טבעוניות נהנות יותר, שנחשב לאתר המוביל בישראל לקהל הטבעוני, הצמחוני והמתעניין. בין היתר היא מפתחת מתכונים, מדריכה סדנאות בישול, ומרצה בארץ ובעולם על חשיבות האכילה המודעת, בין היתר במסגרת TEDx.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. ערב נורית

י"ב תמוז התשע"ח

6/25/2018

חביתה ללא ביצים

רעיונות נפלאים, גם למי שאינו טבעוני. בריא ובוודאי גם טעים.

2. ערב נורית

י"ב תמוז התשע"ח

6/25/2018

רעיונות נפלאים, גם למי שאינו טבעוני. בריא ובוודאי גם טעים.

3. בת שבע

ז' תמוז התשע"ח

6/20/2018

יש בקלחי התירס הרבה חרקים שמסתתרים וצריך ללמוד איך לנקות אותם.

עדיף קפוא או שימורים בהשגחה טובה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה