אתם חייבים לעצמכם שמונה

שמונה הגדולים של ד"ר זאב בלן להתמודדות עם מצבים קשים, טראומות ואובדן של אנשים יקרים, פלוס בונוס: אל תשוו את עצמכם לאף אחד!

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 15.03.21

מה קורה לאנשים כאשר טרגדיות ומחלות קשות הופכות לחלק מהחיים שלהם?

 

התשובה היא, שזה תלוי במי שהם והאם יש להם כלים להכיל שכל ואמונה, על מנת לגדול מהאתגרים איתם הם מתמודדים או חלילה ליפול ולהתרסק מהם.

 

ואני מתכוון לטרגדיות או אתגרים קשים מאוד ומצבים שפתאום 'צצים' בחיים של האדם. למשל, אובדן של אדם יקר, איבוד מקום עבודה חשוב והמהווה מקור פרנסה חשוב בבית, חולי קשה, בעיות מורכבות שמובילות לנקיטת אמצעים מול הרשויות וכן הלאה.

 

אף אדם לא מעוניין באף אחד מכל הבעיות שהוזכרו לעיל, אפילו לא במשהו דומה. אלה מצבים מלאים בעצב וכאבים רגשיים, אבל כשהצרות באות – ואין אחד שלא חווה אחת מהן לפחות בחייו, עלינו להיות מוכנים להתמודד איתן בדרך הטובה ביותר וכפי שהבורא רוצה שנפעל.

 

הדבר הראשון שכולנו צריכים לדעת הוא שהמאבק הזה הגיוני. הכאב שחווים הוא דבר שאפשר לשער שיקרה, וזה בהחלט נורמאלי. זה אתגר אמיתי, ניסיון שנשלח לנו על ידי בורא עולם ונצטרך אסטרטגיה נכונה להתמודד איתו. נקיטת יוזמה היא צעד מתבקש, להפשיל שרוולים ולפעול, לא לחכות שהבעיה תיפתר מאליה כי זה לא יקרה. בנוסף, לקבל את העובדה שלא נהיה מסוגלים לפתור את הבעיה בין לילה, אבל גם לא צריך לקפוא במקום ולהשתתק בגללה. לדעת שעל ידי עבודה על מידת האמונה נצליח להשתמש בכוח ובתכונות שהבורא נתן לנו, בכל המשאבים שהוא הטמיע בחיינו.

 

אפשר וראוי לשמור על הסתכלות חיובית על העתיד, ולהיות הרבה יותר חזקים ומלאי ביטחון כתוצאה ממצבים טראומתיים, טרגדיות או חולי ממושך שהוליד בנו כוחות ותובנות שבימים 'רגילים' לא היינו מוציאים מעצמנו.

 

הנה שמונת הגדולים להתמודדות עם אתגרים וקשיים, המבוססים על דרכם של אנשים עם חוסן נפשי ואמונה שעשו את זה. אמצו אותם, אתם חייבים את זה לעצמכם:

 

1. התבוננו על האירוע כעל אתגר שנשלח לכם מבורא עולם ושניתן להתמודד איתו.

 

2. התחייבו לעצמכם שאתם עומדים לדבוק במטרות הרוחניות האיתנות שלכם, והשתמשו בכל המשאבים שלכם על מנת להתמודד עם האתגר.

 

3. הסבירו לעצמכם שהמצב הזה הוא לא מצב קבוע, אלא זמני.

 

4. סרבו בכל תוקף להאשים את עצמכם או כל אדם אחר ודעו שזה אך ורק לטובה.

 

5. אמרו לעצמכם – "אני יודע/ת שזה מבורא עולם ואני גם יודע/ת שזה לטובתי הנצחית. בורא עולם ייתן לי את הכוח שאני צריך/ה כדי להתמודד עם האתגר שנכנס לחיי".

 

6. אל תבזבזו זמן! אל תחשבו בכלל על מה שאין ביכולתכם לשנות, אלא הסתכלו מה אתם כן יכולים לעשות ובמה יש לכם שליטה.

 

7. שאלו את עצמכם – "האם ומה אני יכול/ה לעשות היום כדי לשפר את המצב או להתקרב עוד יותר למטרה?"

 

8. בקשו את עזרתו של בורא עולם לשמור על פרופורציות ולהישאר מודעים למחשבות שלכם.

 

מאמרים נוספים בנושא:

סגולה להגשים משאלות

תודה ביום משוגע

לכל בעיה יש פתרון!

תברח מהקופסה

יש חיים מחוץ לקופסה

להתעמת קצת עם עצמי

רוצה שינוי

שינויים ותופעות לוואי

תעזו, לכו על זה!

לא ביום אחד

יש חיים אחרי הפרה

מועד ב', החוק הבלתי כתוב של החיים

אז איך דברים ישתנו?

תנו לעצמכם צ'אנס

 

אנשים עם חוסן אמונתי ונפשי לא מנסים להתמודד עם אתגרים קשים וכבדים לבד. הם מתקשרים עם אנשים – בני משפחה, שכנים קרובים, חברים טובים או אנשי מקצוע שיכולים לעזור להם. אנשים שעושים את זה מתמודדים עם מצבים מאתגרים הרבה יותר טוב מאנשים שמנסים להתמודד לבד.

 

בנוסף, שאלו את עצמכם איך הצלחתם להתמודד עם סיטואציה כזו, או הכי דומה לה, בעבר, ולימדו מניסיון העבר – בדקו אם יש לכם אפשרות ליישם פתרונות, מסקנות, תובנות וכן הלאה, שיכולים לסייע לכם. זה בהחלט יעזור לכם לזהות את האמונה והכוח שכבר יש בכם.

 

עשו הפסקות, דברו עם בורא עולם וגם עם עצמכם. כאשר אתם מדברים אל עצמכם, פרקו את הבעיה והקושי: אל תאמרו "אין שום דבר שאני יכול לעשות בנדון"… אלא אמרו, "אין שום דבר שאני יכול לעשות בהיבט הזה של הבעיה, אבל בהחלט יכול לעשות משהו אחר מהיבט אחר שלה".

 

זכרו שזה בזבוז זמן עצום לעשות השוואות עם איך שאתם מתמודדים עם מצבים כאלה, לעומת אחרים שמתמודדים עם אותו מצב. כי גם אם נדמה שהמצבים הם אותו דבר – אותו חולי, אותו חוב בבנק, אותה בעיה בחינוך הילדים – הם לא!

 

לכל אחד מאיתנו יש מסע חיים משלו, כאשר בורא עולם מוביל כל אחד מאיתנו. ומה שעובד וטוב לשני לא בהכרח טוב ועובד עבורנו, לכן לעולם אל תשוו את עצמכם לאף אדם בעולם!

 

אמצו את שמונת הגדולים ותראו שינוי מדהים בהתמודדות עם אתגרי החיים.

 

 

* * *

ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה