סלט גזר מרוקאי

מחפשים את הסלט הנכון, הפשוט והטעים שיוסיף הרבה צבע לארוחה? המתכון של שוקי גלילי לאחד הסלטים הפופולאריים בישראל, קל להכנה והכי חשוב מדויק.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 15.03.21

זמן הכנה: 20-25 דקות | דרגת קושי: קל-בינוני | פרווה

 

בסלט הפשוט והטעים הזה קרוב לוודאי שנתקלתם כבר בשלל גירסאות. חרף פשטותו, עדיף לא לאלתר אלא להצטייד במתכון מדויק – שזה בדיוק מה שנביא כאן.

 

סלט הגזר המרוקאי התחבב מאד על הישראלים, והוא אחד הסלטים הפופולריים אחרי החשודים המיידים (כל משפחת החומוס, הטחינה והחצילים כמובן).

 

זה סלט שאפשר להגיש חם או קר, שתמיד מוסיף לשולחן הרבה צבע וטעם וגם תהליך ההכנה שלו פשוט ומהיר יחסית, אם כי בהחלט כזה שגם דורש דיוק – בכמויות ובמרקמים.

 

החלק המאתגר וזה שהרוב נכשלים בו, הוא לזהות מתי הגזר התרכך במידה הנכונה. טיפ שיעזור: הפסיקו את הבישול רגע לפני שהגעתם למידת ההתרככות הרצויה, כי תהליך הבישול יימשך עוד כמה דקות אחרי שתסננו את טבעות הגזר.

 

עוד דבר שכדאי במיוחד לשים אליו לב הוא הכמון: תמיד עדיף פחות מיותר, כי יש לו נטייה להשתלט ולהסתיר את שאר הטעמים. לגבי הכוסברה, האריסה והשום – חלק מאתנו יגידו שכל המרבה הרי זה משובח. בכל אופן, סיפקנו במתכון מינונים שמאפשרים איזון עדין של הטעמים, ואנחנו ממליצים להיצמד אליהם לפחות בפעם הראשונה.

 

הכמויות הן לחצי ק"ג סלט. הכינו מראש כמות כפולה אם אתם מתכננים להגיש את הגזר כתופסת חמה.

 

 

המצרכים

500 גרם גזרים קלופים (6-7 גזרים בגודל בינוני)

2 כפות גדושות עלי כוסברה (שוטפים, מייבשים וקוטפים אחד אחד. שווה)

2 כפיות אריסה חריפה

3 שיני שום

2 כפות שמן זית

2 כפות מיץ לימון

1/2-1/3 כפית כמון

קורט מלח

 

 

אופן ההכנה

 

1. פורסים את הגזרים לטבעות ברוחב 7-8 מ"מ. מעבירים לסיר עם כף מלח ו-1.2 ליטר מים רותחים (6 כוסות). מבשלים על אש גבוהה עד שהגזר מפסיק להיות פריך ומתחיל להתרכך אבל עדיין לא ממש רך (כ-10 דקות).

 

 

2. מסננים היטב ומעבירים את הגזר בעודו חם לקערת ערבוב. כותשים (או מגרדים בפומפיה) את שיני השום ומוסיפים. קוצצים ומוסיפים את הכוסברה. מוסיפים את האריסה, שמן הזית, מיץ הלימון, הכמון וקורט מלח. מערבבים היטב. טועמים ואם יש צורך מוסיפים מלח.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה