אהבה אימוג’ית

איך אומרים אני אוהב/ת אותך באימוג'ית? בשנים האחרונות פיתחנו שפה חדשה, שפת סימנים של כל מיני פרצופים צהובים שעושים בשבילנו את העבודה. האומנם?

3 דק' קריאה

ליאור יהודאי

פורסם בתאריך 15.03.21

איך אומרים אני אוהב/ת אותך באימוג'ית?

 

אהה… כן, בטח. אפשר לומר את המשפט הבומבסטי והמלא עוצמה הזה אם תרצו עם לב גדול פועם (גם אם ממש לא התכוונו שזה מה שהוא יעשה), או אימוג'י עם לבבות בעיניים או כזה ששולח נשיקה (הוא פחות רגשי אבל יש בו לב, שיהיה).

 

נראה שבדור הזה התפתחה בלי ששמנו לב או התכוונו, ביחד עם הטכנולוגיה המתקדמת ופורצת הגבולות (על כל המשתמע מכך) שפה חדשה – אימוג'ית.

 

שפת האימוג'י מורכבת מכל מיני פרצופים וסימנים. לרגע אפשר היה לחשוב שמישהו המציא שפת סימנים חדשה, אבל לא. בכל אופן, היא עושה לנו, בין כל שאר הדברים השונים שהיא מציעה, חיים קלים. כן, היא פוטרת אותנו, למשל, מלומר-לכתוב-להביע בצורה אמיתית את מה שאנחנו מרגישים, אך בעיקר את הרגש בה הידיעה – האהבה.

 

פתאום זה נהיה סטייל, אימוג'י עם לבבות לומר לחצי השני (כך גם להורים, לילדים או ליקרים לנו) – שאנחנו אוהבים אותם. לא בקול, גם לא בכתב. אין לנו כוח לזה. אז אנחנו שולחים אותו, הוא כבר יעשה את העבודה בשבילנו. אימוג'י עייף – אל תטרידו אותי. אימוג'י המום – בחיי, לא מבינה על מה אתה מדבר איתי? אימוג'י פה פס ישר – אין לי מילים… וכן הלאה.

 

ככה, בלי למצמץ (תשתמשו באימוג'י אם אין לכם כוח לעשות את הפעולה הזו) אנחנו שולחים את העגולים והצהובים הללו להביע את מנעד הרגשות שלנו כלפי אהובינו – אימוג'י לבבות בעיניים, אימוג'י נשיקה עם לב, מלא לבבות צבעוניים או אדומים – תלוי מה לא מעייף אותנו יותר – ללחוץ על הלב האדום כמה פעמים או לחפש את הצבעוניים ואז לשלוח אותם אחד אחד, וכן הלאה. מה שאנו אוהבים, קרי לייק, האגודל תעלה למעלה. לא אהבנו – האגודל תרד למטה. אפילו כשאנחנו לא מרגישים טוב אנחנו שולחים את זה עם המדחום בפה.

 

ויש גם כאלה מהצד השני של סקאלת הרגשות – עצבנים, שונאים, כועסים ועוד. יהי רצון שלא נשתמש בהם לעולם, אפילו לא בצחוק.

 

 

תגידו לי מי האימוג'י שלכם ואומר לכם מי אתם…

 

באמת. אם תסתכלו על האחרונים שהשתמשתם בהם ותוכלו להבין למה הם, במקום מסוים, משקפים אתכם – את הפרצופים האחרונים שעשיתם, הרגשות שהבעתם או מה שאתם חושבים על אנשים.

 

מאמרים נוספים בנושא:

שפת האהבה

שפת הלב

כל יום מחדש

שניים זה ביחד
זוג טוב עושה שיעורי בית
לומדים לאהוב

הרמוניה משפחתית בחמש

זוגיות חלומית בחמש

אהבה – הרולס רויס של הרגשות

זוגיות טובה? תהיו חברים!

למצוא את הזוגיות מחדש!

שלום בית – הנוסחה החדשה!

מקום של אהבה

וגר זאב עם כבש

הצד המקבל

 

המלצת היום שלנו: הסט המושלם לזוגיות ושלום בית במחיר מיוחד!

 

אולי תתפלאו גם לשמוע (או שלא, אם אתם אוחזים חזק בעניין האימוג'ים) שהפרצוף הזה קיבל יום בלוח השנה שנקרא – יום האימוג'י העולמי – והוא נחגג ברוב עם ואינטרנט ב-17 ביולי. הוא נחשב ל"חגיגה עולמית" משנת 2014! אז תרשמו לעצמכם, או השתמשו בתזכורת של הסמארטפון, לשלוח את אימוג'ים כאוות נפשכם לכל מי שיקר לכם ולאחל לו "'יום אימוג'י שמיייח!''…

 

 

אני לא מרובע. מבטיח לכם.

 

ריבועיות זה דבר לא טוב ואני ממש לא דוגל בה. צריך לצאת מהקופסה, לברוח מהקיבעון ולזרום קצת, להוסיף קצת תבלינים (אימוג'ים עגולים) לחיים ולהמשיך הלאה. הכי נחמד שיש.

 

אבל כל זמן שזה בגבולות הטעם הטוב, כשזה באמת לא בא להחליף לנו את הרגש האמיתי – אז באמת שאין לי בעיה. אבל שמעתי על לא מעט מקרים שהאימוג'ים האלה עלו על העצבים של כמה חצאי נשמות תאומות של אנשים שאני מכיר. אז חשבתי לעצמי, אולי זה כבר איבד את גבולות הטעם הטוב? פתאום הפסקנו לתקשר עם אנשים, וכל שכן עם אלה היקרים לנו וששווים קצת שנתאמץ בשבילם ונאמר להם את מה שאנחנו מרגישים במילים, בקול, עם רגש.

 

אוזניים קשובות, לב מבין ופה כדי להעביר את המסר, הדעות והמחשבות שלנו אחד לשני, כי הדיבור הוא הכלי המרכזי לבניין חיי נישואין תקינים, הוא הכלי של ערוץ התקשורת הבין-זוגי. "ויהי האדם לנפש חיה" נאמר בספר בראשית, וכותב רש"י: שהכוונה לכך היא שהתווספו באדם דעה ודיבור. שימוש נכון במה שזיכה הקב"ה את יציר כפיו יכול לקרב את בני הזוג אחד לשני. כי הדיבור מהווה את הכלי למה שאנו מרגישים!

 

אתם מבינים, אין צורך לחסוך במילים טובות ובהבעת רגשות כלפי היקרים לנו אם יש פה לומר אותן!

 

ובעידן הפרצופים הצהובים והאתגרים השונים – מאתגר הקרח ועד לריקוד באמצע כביש סואן, – זה לא יהיה מוגזם בכלל לנסות אתכם עם אתגר המילים – אמרו כמה פעמים ביום במקום אימוג'ים את מה שאתם מרגישים.

 

כי בזוגיות, ובחיים בכלל, אתגר המילים עושה רק טוב בלב. והרבה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה