סלט טונה ותפוחי אדמה בחריפות נעימה

הנה סלט שאתם פשוט תעופו עליו. הוא קל להכנה, מצוין ואפשר להכין ממצרכים שכמעט תמיד יש בבית. המתכון המנצח של שוקי גלילי.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 15.03.21

זמן הכנה: 25 דקות | דרגת קושי: קל | פרווה

 

סלט פשוט ומצוין שאפשר להכין ממצרכים ש(כמעט) תמיד יש בבית. אם אתם מאוהבי הטונה אתם תעופו על עליו.

 

גם חובבי הטונה הנלהבים ביותר מוצאים את עצמם לפעמים עם קופסאות מיותרות של שימורי טונה במזווה. כי מצד אחד – זה נורא טעים. ומצד שני – אין הרבה מתכוני טונה טובים (רק בודק שאתם מכירים את המתכון הזה לסלט טונה קלאסי).

 

במיוחד כשמדובר על שימורי טונה במים. הטונה בשמן היא מטבע הדברים טעימה יותר ומתחברת בקלות לחומרי גלם אחרים. הטונה במים היא קצת יותר אנמית, וכשאוכלים אותה ישר חושבים על דיאטה, ומצד שני – היא גם פחות מלכלכת ומשמינה וכנראה וגם בריאה יותר.

 

 

המתכון שלפניכם משדך בין טונה כזו לבין תפוחי אדמה מבושלים ומיונז, שילוב שעובד יפה מאוד. התיבול הבסיסי מזכיר סלט תפוחי אדמה במיונז: מיץ לימון, קוביות מלפפונים חמוצים, ופלפל שחור. כלומר, מוצרים שאת כולם (או רובם) יש בבית.

 

עוד שתי תוספות עליהן מומלץ לא לוותר: עירית (או בלית ברירה בצל) וכמה כפות של פלפלים חריפים טריים, ירוקים ו/או אדומים, שנקצצו דק או נחתכו לפרוסות דקיקות. בצוק העתים אפשר להחליף אותם בפלפלי שיפקה מקופסא או בסחוג או עריסה שתערבבו עם המיונז, אבל הכי טוב להשתמש בפלפלים טריים שמוסיפים פריכות ורעננות.

 

 

את הסלט הזה אפשר להכין ולהגיש מיד או לאחסן במקרר לכמה שעות ואז להגיש. הוא טעים גם כשהוא קר ויהיה אפילו טעים יותר למחרת, אבל כדאי להביא אותו לטמפרטורת החדר לפני שמגישים.

 

המצרכים

1 קופסת שימורי טונה במים

3 תפוחי אדמה בינוניים קלופים (כ-350 גרם)

3 מלפפונים חמוצים בינוניים

3 כפות גדושות מיונז

2 כפות עירית קצוצה (אפשר להחליף בכף בצל ירוק קצוץ או בשתי כפיות בצל רגיל קצוץ דק)

2 כפות פלפל ירוק ו/או אדום חריף, קצוצים או פרוסים דק מאוד

3 כפות מיץ לימון

מלח, פלפל שחור

 

 

אופן ההכנה

 

1. חותכים את תפוחי האדמה לקוביות ומבשלים במים רותחים מומלחים עד להתרככות (5 דקות או קצת יותר). נזהרים שלא יתרככו מדי. מסננים ומקררים (כ-10 דקות).

 

 

2. בינתיים: מסננים היטב את הטונה, מפוררים (לא להגזים, שיישארו נתחים) ומעבירים לקערה. חותכים את המלפפונים החמוצים ל-4 לאורך ואז לרוחב לקוביות ומוסיפים. קוצצים או פורסים דק ומוסיפים את הפלפלים החריפים. מוסיפים את המיונז, מיץ הלימון, העירית הקצוצה ומעט פלפל שחור.

 

3. כשקוביות תפוחי האדמה מתקררות מערבבים היטב עם שאר המצרכים, טועמים ומתקנים תיבול. אם מכינים בכוונה להגיש מיד אפשר לערבב כשתפוחי האדמה עדיין טיפ-טיפה חמימים.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה