מרדכי רוט – אני יהודי

אחרי ששר עם עדי רן, יובל סלע ואליעזר בוצר החליט מרדכי רוט לשיר את הסינגל הרביעי והמקפיץ שלו לבד – "אני יהודי". מילים ולחן של מרדכי, עיבוד ראובן חיון.

1 דק' קריאה

רועי אבירם

פורסם בתאריך 21.11.18

אחר שלושה שירים בהם אירח מרדכי רוט – מטפל רגשי, שלושה זמרים: עדי רן, יובל סלע ואליעזר בוצר, את השיר הרביעי – אני יהודי, הוא בחר לשיר לבד. המילים והלחן של מרדכי, העיבוד המוזיקאלי של ראובן חיון.

 

"זה שיר שונה לחלוטין משיריו הקודמים, למילה הזו יש משמעות מאוד עמוקה" אומר מרדכי, "אין מילים שיכולות לתאר את העומק האינסופי שטמון במילה "יהודי". פיגועי הטרור שחווינו לאחרונה – הרצח של רזיאל שבח, איתמר בן גל, ארי פולד, הרצח באזור התעשייה ברקן שבשומרון ועוד יהודים השם יקום דמם, שנרצחו על קידוש השם.

 

 

מילות השיר:

שבכל דור דור עומדים עלינו לכלותינו

אני יהודי , השם תמיד איתי, לא תצליחו לשבור אותי, I'm jewish

 

"כששמעתי על מה שקרה בבית הכנסת בפיטסבורג, ש-11 יהודים נרצחו רק בשל היותם יהודים, הלב והנשמה בוכים. דם אחינו היהודים נשפך רק בגלל סיבה אחת, בגלל היותנו יהודים… לא יכולתי לעמוד בזה לקחתי את הגיטרה וניגנתי לעצמי במחשבות נוגות. תוך כדי שאני פורט על מיתרים מוצא את עצמי חושב שלמרות העצב הנורא על דם יהודי שנשפך כמים, יש תקווה, כי אלה שמנסים להשמיד אותנו פשוט לא מבינים, פשוט לא יעזור להם כלום. ממש כך, כפי שכתוב בהגדה "שבכל דור ודר עומדים עלינו לכלותינו והקדוש ברוך הוא מצלינו מידם". פעם אלו היו הרומאים, היוונים, הצלבנים, הנאצים ועכשיו המחבלים הערבים, אבל זה פשוט לא יעזור להם כלום אנחנו יהודים והשם פשוט איתנו. הם ינסו וינסו אבל אלוקים הוא בצד שלנו ולא יעזור כלום השם בסוף מציל אותנו…

 

"ואז תוך כדי הרהורים התנגן לי שיר, שיר של תקווה של עוצמה של שמחה שיר של אמונה שלמרות כל הכאב והייסורים שעוברים העם היהודי אנחנו העם היהודי ננצח תמיד בעזרת השם".

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה