טיפ לחנוכה

אז בדיוק בימים האלה, ממש כמו בזמן ההוא, אתם רוצים להדליק את האור שלכם? לרוחמה אפרתי יש טיפ מדהים עבורכם לחג האורות. קצת ריכוז והרבה שמחה. לכו על זה.

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 15.03.21

תמיד אומרים לנו שצריך לראות את חצי הכוס המלאה, לשמוח בה ולהתייחס לדברים החיובים, הטובים והמתוקים שיש בחיינו, לתת להם לשם שינוי ביטוי ומוטיבציה.

 

הכל טוב ויפה, השאלה היא איך עושים את זה? כי איך אומרים? קל לומר, קשה לבצע…

 

בשביל זה אני כאן. במאמר הזה אני רוצה לתת לכם טיפ מדהים, לשמונת ימי החנוכה שכבר נמצא מעבר לפינה, ולא רק כד קטן ל'שמן' מיוחד שבעזרתו תדליקו את האור שלכם. טיפ שידרבן אתכם לקחת חלק פעיל בחיים שלכם ולהשפיע על המתחולל בהם.

 

זה תרגיל פשוט, מצריך ריכוז מועט והרבה שמחה.

 

התרגיל מתחיל כבר ביום הראשון של החג ומסתיים ביומו השמיני. ציירו לכם חנוכייה עם שמונה נרות פלוס שמש. ציירו כל חנוכייה שעולה בדעתם או רק שמונה נרות.

 

בכל יום מימי החג רשמו על הנר או בשלהבת שלו מעשים חיוביים שעשיתם באותו יום – מצוות, מידות טובות שגיליתם, חסדים, חיוך והארת פנים, מילה טובה וכן הלאה. העניין הוא – לתת פוקוס על הדברים הטובים בכל שלושת ממדי האדם – חשבתי, אמרתי ועשיתי.

 

עשו כך כל יום, ומובטח לכם שביום השמיני תופתעו לגלות עד כמה אתם מלאים באור חיובי, כמה דברים טובים אתם יודעים לעשות, כאלה שמכורח מציאות החיים והמרוץ המזעזע שלהם שוכחים שעושים אותם. ותנו להם ביטוי בחיים, תשמחו בהם ואמרו תודה לבורא עולם!

 

חנוכה מלשון – חנו – כה. חונים, עוצרים ומתבוננים. החיים מתזזים אותנו כל הזמן ממקום למקום, אנחנו אפילו לא מספיקים לתת את הדעת על מה שאנחנו עושים. אבל בחנוכה, אנחנו עוצרים, לפחות חצי שעה מהרגע שהדלקנו את הנרות, ולשבת ולהתבונן בהם. נצלו את הזמן הזה למפגש עם עצמכם – למי שאתם, למה שעשיתם או אמרתם. עשו שמח ביחד עם האור המיוחד של הנרות מהטוב שבכם. ויש בכם.

 

מאמרים נוספים בנושא:

קסם של מילה

חנוכה: להמשיך, לא לעצור

חנוכה: רק לשבת וליהנות מהאור

חנוכה והמיליון דולר

דייט עם עצמי

נר של תודה

להגדיל תודה ולהאדירה

המכבי שבי

מחוברת

זמן, זה כל העניין

ניסים כל השנה

מפחדים? תשלפו סביבון!

ספר השיאים והנר הקטן

חנוכה והאור הגנוז

 

בחנוכה – אנחנו מכניסים לתוך הלב האמונה, אפילו למקום הכי 'חשוך' בו, בעזרת השלהבות הקטנות, שביום הראשון יש רק אחת פלוס זו של השמש. כי האור הזה, הוא אור האמונה שמלמדת אותנו שאפילו אם משתמשים בה בקטן, בתור התחלה, יש בכוחה לעשות דברים נפלאים. כמו שלהות הנר, עד שמגיעים לחנוכייה מלאה בשלהבות אנחנו כל יום מוסיפים עוד שלהבת ומגדילים את האור, את כוח האמונה.

 

האור הזה מגרש את החושך – של הספקות, הבלבולים, הדאגות והטרדות. האור הזה, שהוא אור האמונה, מחזק לנו את האמונה בבורא עולם, בעצמנו וביכולות שקיבלנו ממנו. הוא מכניס בנו אור חדש של יכולות, מסוגלות והצלחה.

 

סיבה מספיק טובה לשמוח וליהנות בלי רגשות אשמה מהביס שניקח מהסופגנייה, נכון?

 

חנוכה הוא זמן מיוחד להדליק את האור של עצמנו, האור הפנימי שלנו. זמן של הלל, של אמירת תודה ותשבחות. חנוכה הוא חג של ניסים כמו בימים ההם כך גם בזמן הזה, תאמינו. משכו כל שמונת ימי החג ים של תודה לתוך הכוס – לא רק לחצי המלא, אלא לזה שכביכול נראה לנו תמיד ריק וחסר. למה? כי כשמודים גם על מה שאין, רואים כמה יש! זה רק עניין של בחירה – את מה אנחנו בוחרים לראות.

 

ברגע שאנו מצליחים להתחזק בנקודה חשובה זו בחיים, שבמקרים רבים מובילה או מהווה צמתים חשובים בחיינו, אור התקווה והשמחה נדלק בבת אחת וממלא את כל הפינות החשוכות בתוכנו.

 

בחנוכה יורד שפע גדול לעולם, כמו בימים ההם כך גם בזמן הזה ממש. וכשם שירד שפע רוחני גדול בימי החשמונאים ונעשה להם נס, מגלים חכמינו ז"ל שגם היום יורד בדיוק אותו אור ושפע אלוקי. מי שיכין כלים מתאימים – יקבל את השפע. הכנת הכלי באה ממקום של תודה והודאה על הכל! וכשבורא עולם רואה שאנו מודים על הכל – הוא משפיע לנו שפע עד בלי די.

 

עוד כמה ימים והוא יהיה איתנו פה, חג האורות, זה שמלא בשפע, ניסים וישועות, תודה והלל, לכן נתחזק באמונה שאבא היקר שלנו שבשמים אוהב אותנו ואנחנו מאוד יקרים בעיניו. והאור העצום הזה יכול לצאת החוצה רק אנחנו מאמינים בעצמנו שאנחנו יכולים ומסוגלים, ומאירים את הטוב שבנו.

 

חנוכה מאיר ושמח,

רוחמה.

 

 

* * *

רוחמה אפרתי, B.A בפסיכולוגיה ותקשורת, Master NLP קליני רפואי, קאוצ'רית מוסמכת ומרצה בכירה. מומחית בטיפול לפחדים וחרדות, כאב, בעיות נפשיות ופיזיות, טראומות ועוד.  לפרטים 0542176644   –  ruchama_ef@netvision.net.il

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה