מרק עדשים כתומות מהיר הכנה

קר בחוץ ופתאום מתחשק לכם מרק סמיך וחם? כדי לעשות את חצי דרך בדקו אם יש לכם עדשים כתומות, חצי שעת בישול ותקבלו את המרק הטעים עם המרקם הקטיפתי של שוקי גלילי.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 15.03.21

זמן הכנה: 40-45 דקות כולל בישול | דרגת קושי: קל | פרווה/בשרי

 

מה קורה כשיורד הערב וקר בחוץ ומתחשק פתאום מרק סמיך וחם? אם יש לכם עדשים כתומות בבית, אתם כבר בחצי הדרך לשם – חצי שעת בישול ותקבלו מרק טעים מאין כמותו בעל מרקם קטיפתי ומלטף!

 

מרקי קטניות בכלל ומרקי עדשים בפרט הם מהתבשילים הטעימים והמנחמים ביותר, והם גם בריאים ומשביעים לאורך זמן ומושלמים לחורף.

 

מה שמיוחד במרק הספציפי הזה הוא קודם כל זמן ההכנה הקצר. מכל מרקי הקטניות, זה היחיד שאפשר להכין בספונטניות מכיוון שהוא מבוסס על עדשים כתומות, שאינן דורשות בישול ארוך ואפילו לא השריה. חצי שעה של בישול ויש להן מרקם כמו של שעועית או חומוס שבושלו שעות רבות.

 

מעבר לכך, מדובר באחד המתכונים הפשוטים: מעט מרכיבים, מעט שלבי הכנה, והצלחה מובטחת.

 

אם אתם רוצים להוסיף לו טעם בשרי עמוק, אפשר להוסיף עצמות שקניתם אצל הקצב (אבל אז גם עדיף בישול קצת יותר ארוך) או כמה פרוסות של נקניק או חזה אווז מעושן. אבל גם בגרסת הפרווה מדובר במרק טעים שקשה להפסיק לאכול ממנו. מומלץ בחום להכפיל כמויות – מקסימום תקפיאו את מה שיישאר.

 

בהגשה המקובלת למרקים מהסוג הזה, סוחטים מעט מיץ לימון מעל לכל מנה ומפזרים כמה עלי כוסברה רעננים. אפשר לגוון כמובן, אבל מומלץ מאוד לנסות את צורת ההגשה הפשוטה והמבריקה הזו.

 

 

המצרכים

 

6-8 מנות

2 כוסות עדשים כתומות

8 כוסות מים רותחים

1 בצל גדול

5 שיני שום

1כפית שטוחה מרק בטעם עוף

3/4 כפית כמון

מלח, פלפל שחור

אופציונלי: גבעול סלרי או חופן עלי סלרי או כף שורש סלרי מגורד

 

להגשה

 

עלי כוסברה (אפשר פטרוזיליה)

 

אופן ההכנה

 

1. בוררים את העדשים (מפזרים בכל פעם חופן על צלחת גדולה, ומוציאים כל מה שלא צריך להיות שם כולל עדשים שצבעם לא תקין, למשל). שוטפים היטב ומסננים.

 

 

2. קוצצים את הבצל ומטגנים בשמן זית עד להשחמה. קוצצים (או כותשים) את שיני השום ומוסיפים. מערבבים כדקה ומוסיפים את העדשים והמים הרותחים. מוסיפים את הפלפל השחור, המלח, הכמון ואבקת המרק. מערבבים, מביאים לרתיחה ומבשלים כ-10 דקות תוך ערבוב מדי פעם.

 

 

3. ממשיכים לבשל על אש בינונית 20-30 דקות ומדי פעם מערבבים (אם צריך מוסיפים מים). לקראת סיום הבישול העדשים מתפוררות והמרק מקבל מרקם סמיך וקטיפתי.

 

בהגשה סוחטים מעט מיץ לימון מעל כל צלחת ומפזרים כמה עלי כוסברה טריים.

 

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה