יוצרי אבני הדרך – לבנות את ההווה והעתיד

הם היו כאן קודם, קבעו שיאים, יצרו תקדימים ופתחו שערים אדירים לאלה שחששו אפילו לנסות. ד"ר זאב בלן על אלה שטבעו את אבני הדרך וסללו את ההצלחה המובטחת.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 15.03.21

זוכרים את רוג'ר בניסטר?

 

למי שלא, אז מדובר באתלט בריטי, האדם הראשון שרץ מייל אחד (כ-1.6 ק"מ) בפחות מארבע דקות. לפניו, אף אחד בהיסטוריה לא הצליח לעשות את זה. זו הסיבה שאנשים חשבו שזה היה הישג בלתי אפשרי. אבל הוא בא, רץ את הפחות מארבע דקות שלו וקבע שיא עולם.

 

איך הוא עשה את זה? ברור שהוא עבד עם עצמו חזק על העניין, רץ והתאמן. אבל לפני שהוא בכלל עשה את הצעד הראשון וסימן 'וי' על המטרה, הוא קודם כל סימן וכבש אותה בראש שלו. שוב ושוב הוא תיאר לעצמו בחזונו את חציית קו הסיום עם שיא חדש של פחות מארבע דקות.

 

ברגע שהתמונה הזו הסתדרה לו טוב בראש, הגוף פשוט עשה את מה שהיה צריך להיעשות. הוא 'מתח' את המוח, כלומר החשיבה והגוף 'נמשך' אחריה. אבל זה לא מספיק רק לחזות את התוצאה ולהתאמן, הוא גם היה צריך לעשות את הדברים בשמחה. אם רוג'ר בניסטר היה מתאמן כשהוא עצוב ומשקל כבד של רגשות שליליים יושב לו על הצוואר או הכתפיים, אם הוא היה מתעצבן רק מלחשוב שהוא עלול לפקשש דווקא בדקה האחרונה – אז לא משנה כמה שעות היה משקיע באימונים, מבחינה מנטלית הוא כבר היה נמצא במצב של כישלון שהיה מוביל לכישלון בפועל.

 

הראש צריך להיות נקי וממוקד במטרה – בדברים הנכונים, ולדמיין את ההצלחה. במקרה של בניסטר, ברור שהוא היה מוצלח. המעניין הוא שבשנתיים לאחר ההישג שלו עוד 37 אנשים הצליחו לרוץ מייל אחד בפחות מארבע דקות! ככה, לפתע פתאום, זה כבר לא היה קשה. הם ראו שמישהו הצליח לעשות את זה ועכשיו גם הם יכולים.

 

זה עובד בדרך זו או אחרת באתגרי ותחומי החיים של בני האדם. צריך רק את האדם הראשון שיאמין ש"הבלתי אפשרי" הוא אפשרי ולעשות אותו. בצורה זו לפתוח את השער לרווחה לכל האנשים שרוצים גם לנסות, ואפילו להתעלות, ולזכות בהישג הזה.

 

בחור אחד הצליח להוכיח שאפשר לעשות מיליון ביום אחד באינטרנט, ואז אנשים אחרים ראו שזה אפשרי והתחילו אף הם לעשות את המיליון שלהם בשעה.

 

הכל טוב ויפה כשזה עובד.

 

מאמרים נוספים בנושא:

עבדים למשהו

עוברים קירות

משני צידי האקסטרים

חלום האושר

סוד האושר והשמחה: שני כללים

נוסחת החיים

מעגל ה-99

הזדמנויות נסתרות

היי, אתם!

 

אבל השאלה שלי היא – מה קורה שכל החזונות החיוביים הללו, האמונה שאנחנו יכולים ללכת על זה ולהשיג את המטרה, לא עובדים? מה קורה אם אתם הולכים על זה – כל אחד לפי העניין שלו בתחומי חייו – למשל, קונה דיסקים, ספרים, מתחבר לערוצים שמנחים ומלמדים אותנו איך עושים את הדבר, בדיוק כמו שהמליצו לנו, אפילו חושבים הכי חיובי – אבל זה פשוט לא עובד?

 

נניח שאתם מקימים עסק חדש ונוחלים כישלון. איך אתם הולכים לשמור על הכוחות שלכם עכשיו? איך לא תעצרו את עצמכם מלנסות שוב? ובכלל, איפה הכוח שלכם מושקע ברגעים אלה?

 

שאלת הכוח היא מכריעה וחיונית. למה? כי 'הכוח' שיש לנו הוא לא בדיוק בידיים שלנו. הכוח שיש לנו להשיג מטרות, הרבה כסף, לצמוח ברוחניות או להגדיל את החכמה שלנו, להשקיע בזוגיות נפלאה או כל דבר אחר – זה לא הכוח שלנו. זה משהו שניתן לנו מלמעלה.

 

 

זה עובד! רק צריך את האדם הראשון שיאמין ש"הבלתי אפשרי" הוא אפשרי!

 

ישנן שתי אפשרויות להסתכל על העולם, ואני מדבר על שתי בחירות עיקריות:

 

הראשונה – להאמין שאנחנו מנהלים את העולם הזה. ואנו אלה שיכולים ליצור את היעד או לחלק את ההצלחה שלנו. אחוז לא מבוטל של אנשים בעולם מאמין בזה. תשאלו את אנשי העסקים המוצלחים ועשירי העולם שחשבון הבנק שלהם תופח עוד ועוד עם כל יום שעובר. על פי פילוסופיה זו, ועל פי תפישתם, הסיבה היחידה שיש אנשים עניים בעולם היא בגלל שהם לא קונים דיסקים שמתניעים להם את המוטיבציה, או לא לומדים באוניברסיטה ומוציאים תואר שכביכול 'יפתח' את השערים בפניהם, או שאין להם מאמן אישי.

 

השנייה – זו הבחירה היהודית האותנטית האומרת – שאלוקים הוא היחיד שמנהל כאן את העולם הזה, והעולם לא מתנהל מעצמו. אפילו בלי העזרה הכי קטנה שלנו. בחירה זו אומרת שהעולם מנוהל על ידי חכמה עליונה, ישות עליונה אדירה שמרעיפה עלינו בנדיבות, חסד ורחמים. לה יש את החכמה לגבי כל מה שטוב לנו, הברואים שלה. וכבני אדם מוגבלים, לעומת האינסוף העצום הזה, אנו הולכים בחשיכה בלי שמץ של מושג מה יהיה הצעד הבא שלנו, אם דברים יתגשמו או לא.

 

האנשים בקבוצה הראשונה מאמינים שהם יכולים ולתכנן ולעצב את החיים שלהם כפי שהם רוצים. ואנחנו אומרים, שהם לא. היתרון של להיות חלק מהקבוצה השנייה הוא – שכאשר דברים לא באים בקלות, או שקשה לנו איתם והם לא 'עובדים לפי התוכנית', אנו נאחזים באמונה שקודם כל הכל לטובה, יש כאן מסר עבורנו ומשהו לתקן. אלה כלים אדירים ואסטרטגיות זמינות בעזרתן אנו הופכים את הכישלונות להצלחות!

 

כלומר, כלים אלה – הזמינים לאנשים בקבוצה השנייה – יכולים להיות עוצמתיים עוד יותר דווקא כשלא הולך להם כפי שהם רצו או תכננו. מדוע? כי כשהם נתקעים בנקודה מסוימת ועוצרים להתבונן ומבינים שהגישה הראשונה לא עובדת, הם ישקיעו את כל הכוח והאנרגיות באופציה השנייה, שהיא היעילה והאמיתית, ויראו תוצאות נפלאות!

 

 

* * *

ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה