מרק ירקות בסיר לחץ

אם אתם קצרים בזמן אז סיר לחץ יכול לקצר לכם את זמן הבישול של מרק הירקות הטעים של שוקי גלילי לחצי שעה. קצת עבודה, הרבה מחמאות ותוצאה נהדרת!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 08.11.21

זמן הכנה: 50-60 דקות כולל בישול | דרגת קושי: קל | פרווה

 

לבישול ארוך יש את היתרונות שלו, אבל אם אתם קצרים בזמן אז סיר לחץ יכול לקצר את זמן הבישול של מרק ירקות לכחצי שעה. במתכון הזה גם העבודה שקודמת לבישול אינה רבה, והתוצאה נהדרת

 

מצד אחד, אין כמו לבשל מרק ירקות עשיר על אש קטנה במשך שעות. במיוחד ביום חורף קר, כשריח הבישול ממלא את הבית ואדי המרק מלחלחים את האוויר היבש (גם בגלל החורף וגם בגלל המזגן).

 

מצד שני, לא תמיד יש זמן לשטוף, לקלף ולחתוך את הירקות לקוביות קטנטנות, ואז עוד לחכות שעות עד שהמרק יסיים להתבשל. סיר לחץ יכול לצמצם משמעותית את זמן ההכנה, גם בגלל הקיצור הדרמטי בזמן הבישול, וגם בגלל שכאשר משתמשים בסיר לחץ אפשר לוותר על החיתוך המוקפד.

 

 

המתכון שלפניכם מבוסס על מספר קטן יחסית של מצרכים שרובם עוברים טיפול מינימלי – שטיפה, חיתוך גס ולסיר. התוצאה נהדרת: מרק סמיך ומלא טעמים, שמרגיש ממש כאילו התבשל במשך שעות.

 

הערת אזהרה: אם אין לכם ניסיון בשימוש בסיר לחץ, ודאו שאתם קוראים היטב את הוראות היצרן. סירי לחץ הם בטוחים מאוד כל עוד עושים בהם שימוש נכון.

 

המצרכים

כ-10 מנות

2 בצלים בינוניים

6-7 גבעולי סלרי

6-7 שיני שום

3 גזרים

3 קישואים

1 בטטה גדולה

700 גרם דלעת

2 תפוחי אדמה קטנים

1/2 כוס גריסי פנינה

צרור פטרוזיליה, צרור שמיר (בערך 25 גבעולים סה"כ)

3 כפיות מלח

מעט פלפל שחור טחון

2 כפות מחוקות אבקת מרק בטעם עוף

אופציונלי: כורכום, כמון

 

 

אופן ההכנה

 

1. קוצצים את הבצלים ומטגנים על אש בינונית בסיר הלחץ בכמה כפות שמן עד להזהבה. מערבבים מדי פעם. במקביל, קוצצים ומוסיפים את גבעולי הסלרי, קולפים את הגזרים, חותכים כל גזר ל-3-4 חלקים ומוסיפים. פורסים ומוסיפים את שיני השום. ממשיכים לטגן ולערבב עד שהבצל מתחיל להשחים.

 

2. קולפים, חותכים גס ומוסיפים את הבטטה והדלעת. מוסיפים שלושה ליטר מים רותחים ומבשלים כמה דקות. בינתיים קולפים וחותכים גס את תפוחי האדמה.

 

 

3. מוסיפים את תפוחי האדמה והגריסים, הפטרוזיליה והשמיר, המלח, הפלפל השחור ואבקת המרק. סוגרים את סיר הלחץ ומבשלים חצי שעה.

 

 

 

בזהירות: מכבים את האש, משחררים אדים דרך השסתום הייעודי, מקררים את הסיר, פותחים וטועמים. אם צריך מתקנים תיבול ומבשלים כמה דקות נוספות. בשלב זה אפשר להוסיף כמה עלי סלרי לסיר לטעם רענן.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.