ניקוי רעלים: לנקות את הגוף באביב

אין כמו האביב להתחיל תהליך ניקוי מדהים של הגוף מרעלים. דנית מילנר, מטפלת גוף-נפש ברפואה טבעית, עם כמה המלצות נפלאות לעשות את זה בצורה הכי מבוקרת ונכונה.

2 דק' קריאה

דנית מילנר

פורסם בתאריך 14.03.21

פסח כבר עבר ואיתו כל הניקיונות המפרכים וניחוחות האקונומיקה ודומיה.

 

האביב עודנו כאן, עם פריחה והתחדשות נפלאה.

 

וכשהאביב בא, ופסח ביחד איתו, הם מבשרים לנו על תקופה של התחדשות, של התחלה חדשה, של ניקיון הבית על כל פינותיו, הרכב וכל מה שברשותנו. זרקנו חפצים שלא היה לנו בהם עוד צורך ונפטרנו ממטען עודף, גשמי ונפשי.

 

במקביל, עולם הרפואה הטבעית קורא לנו לחדש את גופנו ולפתוח בניקוי הכבד מרעלים שהצטברו בו לאורך השנה. ודווקא בתקופה הזאת, באביב.

 

מקורן של המחלות אינו בחיידקים ובווירוסים שכביכול תוקפים אותנו, אלא ברעילות שהצטברה בתאים וברקמות. החיידקים מגיעים בשלב הבא ומבצעים את תפקידם נאמנה, בפינוי הזבל שהעמסנו לתוכנו במשך שנים.

 

אותה פסולת, היושבת באיברים שונים בגופנו, מכבידה על איברי ההפרשה שלנו שמתקשים לפנות אותה, והיא מהווה קרקע נהדרת לצמיחתם ולשגשוגם של אותם יצורים מיקרוסקופיים חרוצים.

 

הרעילות הזאת מגיעה אלינו מהמזון והשתייה, מהאוויר המזוהם, מתרופות ומתוצרי פירוק שונים שכוללים בין היתר גם מתחים וכעסים שפוקדים אותנו ביומיום. כך, מחזור הדם שלנו מוביל רעלים שונים המגיעים לכל תאי גופנו ומצטברים בעיקר בכבד, המטהר הראשי של הדם.

 

לכן, ההמלצה שלי היא ניקוי רעלים אחת לשנה לפחות, ורצוי באביב.

 

רוב שיטות הניקוי הטיפוליות מחייבות התאמה אישית וליווי מקצועי. מאחר וניקוי יכול גם להזיק באופן חמור ולגרום לתוצאות לא רצויות. חשוב לדעת שלאנשים חלשים ולנשים בהיריון אסור לבצע ניקוי רעלים בשום אופן.

 

מאמרים נוספים בנושא:

רגשי השמנה

עיקרון החצי-חצי

על שמחה והמזלג שלכם

הרמב"ם ממליץ

משמינים מרעב?

אם תרצו לחיות הדיאטה תצליח!

ג'אנק היום, משלמים מחר
חושבים חיובי – חיים בריא!
דקה על השפתיים – שנה על המותניים

הנפילות הקטנות

לרדת במשקל עם ד"ר גילה גבריאלוב!

דיאטה? לא נשארים רעבים!

 

ככלל, ניקוי קיצוני, שההגדרה לקיצוניות הינה אינדיבידואלית בהתאם לאורח החיים של כל אדם, אינו מומלץ. כגון: צומות או דיאטת מיצים ממושכת וכדומה. לכן, אתן לכם את ההמלצות לניקוי בטוח ומתון שניתן לבצע לבד.

 

בשלב הראשון נגדיר את המזון הבעייתי שלא נרצה להכניס לגופנו במהלך תקופת הניקוי.

 

רצוי להוריד מהתפריט: קמח לבן, סוכר, מזונות מעובדים ותעשייתיים, קפה ואלכוהול. כך במשך שבוע.

 

בשבוע השני נוסיף ל"רשימה השחורה" מוצרים מן החי, בעיקר מוצרי חלב, עוף ובשר, ונשתדל להימנע עד כמה שניתן ממזון מטוגן.

 

לכל מי שצורך בשגרה את המזונות הללו, ההימנעות מהם כבר מהווה שינוי משמעותי מאוד, והגוף לאט לאט מתחיל לנקות את עצמו ולהיפטר מפסולת רעילה.

 

חשוב שהתהליך יעשה בהדרגה ובמתינות. עצם העובדה שהגוף חדל מלקבל את המזונות שהוא רגיל אליהם, כבר מכניסה אותו להלם. משום כך, לא כדאי לבצע שינויים רבים מדי בבת אחת.

 

במקביל ל"סור מרע" איתו פתחנו את תהליך הניקוי האביבי, חשוב להקפיד על "עשה טוב".

 

 

מה כן כדאי לאכול ולשתות?

 

פירות וירקות טריים ובשפע, כמה שיותר עלים ירוקים כגון: חסה, סלרי, פטרוזיליה וכן הלאה. להרבות בשתיית מים עם לימון בבוקר על קיבה ריקה ותה צמחים בין הארוחות, מחליטות של עלי גדילן ושורש שן הארי. המשקיענים יכולים לשלב גם מיץ סלק לניקוי הדם.

 

להקפיד לא לדלג על ארוחות, לדאוג לתפריט עשיר ומגוון שיכלול את כל אבות המזון, הוויטמינים והמינרלים שהגוף זקוק להם. לדוגמא: קינואה או אורז מלא עם עדשים/חומוס/שעועית, מהווים חלבון מלא כתחליף לחלבונים מן החי.

 

להקפיד מאוד לא לאכול פירות כקינוח, אלא רק על קיבה ריקה.

 

שילוב של פעילות גופנית סדירה יסייע בחילוף החומרים ובפינוי הרעלים.

 

לאחר כחודש ימים התחושה שלכם תהיה נפלאה! תחושו קלילים יותר, אנרגטיים יותר ואפילו שמחים יותר. זו דרך מצוינת להיפטר ממשקל יתר, מבעיות עור, מכבדות ועייפות, מדלקות שונות ומבעיות כרוניות.

 

בהצלחה!

 

 

*   * *

דנית מילנר, מטפלת גוף-נפש ברפואה טבעית. מתמחה בטיפול באמצעות: תזונה, צמחים, תוספי מזון, רפלקסולוגיה, עיסוי, יוגה, דמיון מודרך ונובע ואירידיולוגיה. שאלות ניתן להפנות למייל: danitmilner@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה