
אתה זה מה שאתה רואה
לכל אחד מאיתנו בכל נקודת זמן בחיים שלו ישנם הרבה דברים טובים, ולא סתם דברים טובים קטנים, אלא דברים ענקיים. אבל לכל אחד מאיתנו יש גם חסרונות או בעיות בכל מיני רמות. אף אחד לא מושלם, והחיים של אף אחד הם לא נטולי בעיות.

לכל אחד מאיתנו בכל נקודת זמן בחיים שלו ישנם הרבה דברים טובים, ולא סתם דברים טובים קטנים, אלא דברים ענקיים. אבל לכל אחד מאיתנו יש גם חסרונות או בעיות בכל מיני רמות. אף אחד לא מושלם, והחיים של אף אחד הם לא נטולי בעיות.
וכאן בדיוק מתחילה הבחירה שלנו: האם להתמקד ברע ולראות את כל התמונה בצורה שלילית; או לראות את כל הטוב ולהסתכל על הרע מתוך פרופורציות אמתיות ולא לתת לו להשתלט על כל התמונה .
כשאתה מתלונן – אתה לכאורה מדבר על ה”מציאות”. אבל זאת מציאות מעוותת. כי אתה רואה רק את הרע, ואתה מתעלם מכל אינסוף הטוב. כמו אותו חסיד שעבר עם תלמידיו ליד נבילה והתלמידים אמרו “כמה מסרחת נבילה זו” אמר להם החסיד “כמה לבנות שיניה “.
ואם תתבונן ברע מתוך פרספקטיבה של טוב – אתה תראה שבהרבה מקרים תוכל להבין שגם הרע הוא לטובה .
וזה החטא של המרגלים. נכון שהיו אז לוויות בארץ והרבה כנענים מתו. אבל אתם בעצמכם ראיתם איזה ארץ נפלאה ומשובחת ואיזה פירות מדהימים – תכניסו את זה למרכז התמונה אל תתנו לבעיות להשתלט. והם עושים בדיוק הפוך: אפס כי עז העם – כל היתרונות לא שווים כלום.
אם היו עושים כך, הם היו מבינים שגם ה”רע” שהרבה אנשים מתו והיו הלוויות – זה היה רק לטובתם כדי שיהיו טרודים ולא ישימו אליהם לב. שהרי המרגלים ששלח יהושע היו בסך הכול שניים ותוך כמה שעות כבר התגלו ורדפו אחריהם לתפוס אותם – ואלה מסתובבים בארץ שנים עשר אנשים ארבעים יום ולא נתפסים – אתם לא קולטים שגם ה”רע” הזה הוא חסד עצום?! איזה עיוורון!
כשאתה רואה רק את הרע – אתה מגביר את הרע, ואתה שוקע ברע, והכול באמת נהיה רע. אתה גוזר על עצמך להמשיך לבכות. ולכן עם ישראל שהחליטו להאמין לרע, להאמין למרגלים ולא למשה ואהרן כלב ויהושע, ובזה גזרו על עצמם בכייה לדורות.
אבל כשאתה בוחר להסתכל על הטוב – אתה תראה טוב, ואתה גם תראה דרכים לצאת מהרע ואתה תעלה מעלה מעלה. שבת שלום.
כתבו לנו מה דעתכם!
תודה על תגובתך!
התגובה תתפרסם לאחר אישור