גם זה יעבור

אלו מילים שימושיות לא רק כשאתם מובסים, אלא גם כשאתם מנצחים! עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, עם שלוש מילים ותובנה אחת שמהוות את המשקולת במאזניים של החיים.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 15.03.21

מה יציב וקבוע בחיים שלנו?

 

ובכן, קודם כדאי לקרוא את הסיפור העממי והמעניין הזה.

 

פעם היה מלך שאמר לחכמי החצר שלו, "אני עושה טבעות יקרות, לכן קניתי את היהלומים היפים בעולם. אני רוצה להסתיר בהן מסר שיכול לשרת ברגעים קשים או ברגעי ייאוש. והמסר יהיה ליורשים שלי לנצח. אני רוצה שזה יהיה משפט קצר אשר ניתן לשים אותו מתחת ליהלום. מה המסר שאתם מציעים לכתוב?" שאל את החכמים שישבו סביבו.

 

האמת, שכל החכמים יכלו לכתוב מאמרים ארוכים אבל לא יכלו לכתוב מסר שמכיל 2-3 מילים. הם לא יכלו לכתוב מילים בודדות שיעזרו ברגעים קשים. וכך הם ישבו וחשבו וחשבו ולא מצאו דבר.

 

את המלך גידל משרת זקן. אימו של המלך נפטרה כשהוא היה בגיל צעיר והמשרת טיפל בו "כמו אמא". כולם התייחסו אליו כאל "אחד מהמשפחה". המלך עצמו חש כבוד עצום למשרת הזקן ולכן התייעץ איתו.

 

"אני לא חכם ולא מלומד" אמר הזקן למלך, "לא אקדמאי ולא איש ספר… אבל אני יודע מה מהסר. במהלך חיי בארמון פגשתי באנשים רבים. פעם אחת פגשתי מיסטיקן שהוזמן על ידי אביך ואני הייתי לשירותו. לפני שעזב את הארמון  רצה להודות לי ונתן לי את המסר הזה".

 

ואז, המשרת הזקן כתב משהו על פיסת נייר קטנטנה, קיפל והושיט למלך. "אל תקרא את זה. שמור את המסר לרגע בו אין מוצא אחר".

 

לא עבר זמן רב, והייתה פלישה למדינה והמלך איבד את מלכותו בקרב. הוא ברח על סוסו ואויביו דהרו אחריו. הוא היה לבד, והם רבים. הוא הגיע למקום שבו נגמר השביל, לגמרי ללא מוצא. לפניו תהום, ואם יחזור לאחור האויבים יתפסו אותו. הוא כבר יכול היה לשמוע את קול דהירות הסוסים שלהם שמתקרבים. לא היה לו מוצא…

 

מאמרים נוספים בנושא:

מתחת לאף

אמן הרגע

מומחים לשמחה

שמחה, ברצינות!

המרוץ למיליארד

שמחה בלי תנאים

עשרת הדיברות לחיים מאושרים

עניין של גישה

בחנו את עצמכם

שלוש סיבות לחייך

 

ואז, נזכר בטבעת. הוא פתח אותה והוציא את פיסת הנייר שנתן לו המשרת זקן וקרא את המסר הקצר והיקר: "גם זה יעבור".

 

אחרי שקרא את המסר, הוא הרגיש שדממה גדולה עוטפת אותו. קולות הסוסים לא נשמעו עוד. הוא היה אסיר תודה למשרת ולמיסטיקן הלא ידוע. המילים הללו היו מופלאות. הוא קיפל את פיסת הנייר והחזיר אותה מתחת ליהלום, אסף את צבאו וחזר לממלכה.

 

ביום שבו חזר המלך לארמון עם תחושת ניצחון, כולם עשו לו מסיבה גדולה עם שירים וריקודים והוא הרגיש נפלא.

 

המשרת הזקן עמד לידו בקרון ואמר לו, "אפילו הרגע הזה מתאים, הסתכל שוב הוד רוממותו על הפתק".

 

"עכשיו אני המנצח" אמר המלך, "אנשים חוגגים את החזרה שלי. אני לא נואש. אני לא במצב של ללא מוצא".

 

"הקשב לי מלכי" אמר המשרת הזקן, "הודעה זו שימושית לא רק כאשר אתה מובס, אלא גם כאשר אתה מנצח".

 

המלך שמע בעצתו של משרתו הזקן. הוא פתח את הטבעת, הוציא את הנייר הקטן וקרא את המסר שהיה כתוב שם: "גם זה יעבור". ושוב, הרגיש את אותה הרגשה שברגע הייאוש – אותה שתיקה שעטפה אותו, למרות היותו בהמון שחגג ורקד. הגאווה והאגו שלו נעלמו באחת. המלך הבין את המסר.

 

"אתה זוכר את כל מה שקרה לך?" שאל המשרת הזקן. "שום דבר ושום רגש אינם קבועים, כמו שיש יום ולילה, יש רגעים של אושר ורגעים של עצב. קבל אותם כחלק טבעי של הדברים כי הם חלק מהחיים".

 

 

הדברים היחידים שנשארים איתנו באופן קבוע ומגדירים את איכותנו הם המעשים הטובים שלנו, סיבה מספיק טובה לעשות כמה שיותר!…

 

המשקולת במאזניים

 

ההבנה הזו חשובה לנו מאוד. זו תובנה שמאזנת אותנו, מביאה תקווה ואופטימיות כשקשה לנו ומורידה את האגו והיהירות כשקל.

 

המסר הזה מאזן את מנעד הרגשות הסוערים כשסערות פוקדות את חיינו, או כשטוב לנו בגדול.

 

המסר הזה אינו אלא המשקולת במאזניים שמאזנת אותנו.

 

התופעה הזו קיימת בטבע: ירח מאיר בערב ונעלם בבוקר. השמש זורחת בבוקר ושוקעת בערב. חורף חולף ועובר לו ולאחריו מגיעים אביב וקיץ. גם הקיץ עובר ואחריו מגיע שוב, החורף… הכל עובר חביבי.

 

מה כן יציב, קבוע וקובע?

 

המעשים שלנו. האיכות שלנו. ההתמדה שלנו בלעשות טוב. החיים עם ערכים בכל מצב שהוא. זה מה שנשאר לנו לנצח!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספרים: "49 ימי מסע" והספר הירוק. להזמנת הספרים וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן בפייסבוק – מידה טובה – הקוד להרזיה בריאה, או באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה