
“ביטחון עצמי!” קואצ’ינג מפרשת פינחס
אתה חשוב ומסוגל לפעול ואתה יכול! יש בכוח התפילה שלך לשנות ולהפוך את הכל לטובה! לכן קחו את הכוחות שלכם ותפנו אותם לאפיקים חיוביים, טובים ומועילים לכם ולכל ישראל! זהו ביטחון עצמי חיובי!

“וַיְדַבֵּ֥ר ה’ אֶל־משֶׁ֥ה לֵּאמֹֽר, פִּֽינְחָ֨ס בֶּן־אֶלְעָזָ֜ר בֶּן־אַֽהֲרֹ֣ן הַכֹּהֵ֗ן הֵשִׁ֤יב אֶת־חֲמָתִי֙ מֵעַ֣ל בְּנֵֽי־יִשְׂרָאֵ֔ל בְּקַנְא֥וֹ אֶת־קִנְאָתִ֖י בְּתוֹכָ֑ם וְלֹֽא־כִלִּ֥יתִי אֶת־בְּנֵֽי־יִשְׂרָאֵ֖ל בְּקִנְאָתִֽי, לָכֵ֖ן אֱמֹ֑ר הִֽנְנִ֨י נֹתֵ֥ן ל֛וֹ אֶת־בְּרִיתִ֖י שָׁלֽוֹם, וְהָ֤יְתָה לּוֹ֙ וּלְזַרְע֣וֹ אַֽחֲרָ֔יו בְּרִ֖ית כְּהֻנַּ֣ת עוֹלָ֑ם תַּ֗חַת אֲשֶׁ֤ר קִנֵּא֙ לֵֽאלֹהָ֔יו וַיְכַפֵּ֖ר עַל־בְּנֵ֥י יִשְׂרָאֵֽל”
פנחס מקנא לה’ כשרואה שנעשתה נבלה בישראל שאין שני לה מבחינת הטומאה, זוהמה, חוצפה ועזות המצח נגד הקדושה. פנחס הצדיק לא יכול לסבול זאת קם ועושה מעשה קיצוני ביותר בו הוא רואה את העלבון של השכינה הקדושה והמעשה שנעשה בכוונה ודווקא שיש בו משום התרסה כנגד כבוד הקדש ברוך הוא ואז הוא דוקר את זמרי בן סלוא והמדינית הפרוצה.
כאשר שמואל הנביא לא מצליח להתמודד עם המצב הגרוע בעם ה’ אומר לו בתגובה (שמואל א’, ח, ז) “וַיֹּאמֶר ה’ אֶל שְׁמוּאֵל שְׁמַע בְּקוֹל הָעָם לְכֹל אֲשֶׁר יֹאמְרוּ אֵלֶיךָ כִּי לֹא אֹתְךָ מָאָסוּ כִּי אֹתִי מָאֲסוּ מִמְּלֹךְ עֲלֵיהֶם”. אנשים לא מאסו בך, אלא בי! אתה כנביא אמנם מייצג אותי אבל אותי הם לא רוצים! אנשים לא רוצים לקבל על עצמם עול מלכות שמיים, אינם רוצים להתחייב לחוקים וכללי ההתנהגות קרי ההלכות שה’ טבע בעולמו, אלא ללכת לפי שרירות ליבם המלאים בתאוות ומידות רעות.
וכיום..
אותו המצב קיים ושריר גם כיום. אנשים מבקשים ללכת אחרי שרירות ליבם. התאוות מעוורות ומסנוורות והם מצידם אפילו לא מבינים עד כמה הם שקועים בתוך הבוץ הטובעני פנימה. ה’ שולח הרבה מאד רמזים בצורות שונות על מנת שהאדם יתעורר משנתו ולא יישן את חייו וימיו. אבל רב האנשים לצערי לא אוהבים להשתנות ובכלל לא רוצים לצאת מאזור הנוחות השקרי והקפוא בו הם חיים, למרות שהם יודעים שלא טוב להם, הם יעברו ייסורים קשים וניסיונות לא פשוטים ואע”פ כן יחפשו כל מיני סגולות, קמעות ומעשים נגד עין הרע. אבל לטפל בשורש הבעיה, ביסוד הדברים את זה הם ידחיקו, בזה הם לא יגעו. ואם לא מטפלים בשורש ממלא כל היתר נשאר רקוב וממשיך להרקיב ולהסריח.
כולנו ללא יוצא מן הכלל עוברים ניסיונות בחיים. הבחירה שלנו היא להרים עיניים לשמיים ולבקש את עזרתו של כבוד הקדוש ברוך הוא. הבחירה היא להפסיק להתעלם, להפסיק להמשיך לטמון ראש בחול ולהיות בת יענה. להפסיק להירדם ולישון בצל התאוות; כמו למשל לראות טלוויזיה ולברוח לתוך סדרות של בישולים, חטטנות, מתירנות ורומנטיקה – זו פיקציה ואשלייה. תאוות של קניות בילויים וחו”ל – בדקת את מצב העו”ש ותזרים המזומנים? וגם אם יש לך אפשרות איפה ה’ יתברך בחיים שלך, בשבתות ובחגים?!
כיצד ניתן לקנא לה’ כיום? מוסיפים אור!
היום יותר מאיי פעם זה שיא הקלות; היות והחושך כל כך גובר ונמצא בשיאו – אז גם מעט מהאור מסלק המון מן החושך. אם נדליק גפרור קטן באולם חשוך ענקי תהיה אלומת אור גדולה ביותר, כך גם מצבנו בו החושך גובר מרגע לרגע, תעשו מעשה ותהיו שליחים טובים! תדליקו את האור בביתכם ובעירכם!
והיום זה שיא הקלות שהרי המודרניזציה מאפשרת לנו גמישות וניידות בלתי רגילה. תפיצו את ספרי מו”ר הרב שלום ארוש ובפרט את הספרונים. לכו לשיעורי תורה והפיצו יהדות ובכלל בכל מקום תפיצו את האור. במקלט שלנו שמתי תמונה של הרב ויש גם ספרונים – זה כבר להפיץ את האור. לחלק נרות שבת, להזמין לערבי שיעורי תורה, הפרשות חלה, כל דבר ולו הקטן ביותר מסלק המון מן החושך ובפרט כיום! לא נלחמים בחושך, אלא מפיצים עוד אלומות אור!
בשבילי נברא כל העולם!
רבנו הקדוש רבי נחמן מלמד שהאדם צריך לדעת שה’ אוהב אותו והעולם נברא במיוחד עבורו ויש לו תכלית ומטרה פה בעולם הזה, יש לו ייעוד שאין לאף אחד אחר, והוא נשמה יקרה שאין לה שום מחיר. וכאשר אדם יודע שיש לו את המסלול הפרטי שלו ובשבילו ה’ ברא את העולם הוא מקבל תחושת חשיבות לא מתוך גאווה אלא מתוך ידיעה שאני חשוב ורצוי, ראוי, מוערך ומכובד, אני נסיך בן של מלך ויש לי תפקיד חשוב ביותר. וככזה אני גם יודע שהמעשים שלי משפיעים לטוב או למוטב, וכן יש ליהודי את הכוח להטות את הכף של כל העולם לכף זכות! נכון, קראתם טוב!
אומר רבנו הקדוש כשיהודי מתבודד, אומר הריני מקשר ופונה אל ה’ יתברך, אזי ה’ כביכול עוזב את כל עיסוקיו ומקשיב רק לאותו האדם. לכן רבנו שואל ועונה, “מדוע אתם נותנים לה’ לגזור גזרות? אם תתבודדו, (‘שרשרת התבודדות’), אזי ה’ לא יגזור גזירות רעות, כי הוא חפץ ומקשיב לאותו אדם שפנה אליו.
אתם מבינים כמה כוחות יש לכם בתפילות? כמה חשובים אהובים ורצויים אתם לפני ה’ יתברך? ממש כמו פנחס שהשיב את חמתו של ה’, כך גם אנחנו יכולים בעזרת התפילות והמעשים הטובים, החסדים, המצוות ובעיקר ההתבודדות לגרום לה’ לגזור גזרות טובות עלינו ועל כל עם ישראל. בכוח התפילה אנחנו יכולים לשנות הכל, שהרי “גם אם מונחת חרב חדה על צווארו של האדם אל יתייאש מן התפילה”. ‘אין שום יאוש בעולם כלל’ כפי שמלמד אותנו רבנו.
העצה של היצר הרע היא שתיפול חלילה לייאוש עצבות ודיכאון ואז ממילא כל הכוחות מדלדלים ואין לך שום אמונה בעצמך והחוסר ביטחון חוגג ואין כוח לעשות שום דבר בטח לא להתפלל וגם אם מתפללים זה מהשפה ולחוץ ובקושי רב, ובכן גם זה חשוב ביותר בעיני ה’ יתברך אבל בעיקר תאמין בעצמך! שאתה חשוב ומסוגל לפעול ואתה יכול! יש בכוח התפילה שלך לשנות ולהפוך את הכל לטובה! לכן קחו את הכוחות שלכם ותפנו אותם לאפיקים חיוביים, טובים ומועילים לכם ולכל ישראל! זהו ביטחון עצמי חיובי!
נחזור לפנחס הצדיק
פנחס מקנא לה’ ומקבל על מעשהו שכר לדוריי דורות, לנצח. ה’ אוהב אותו ובזכותו הוא לא מעניש את עם ישראל, בזכותו הם נצלים. פנחס מקבל את מתנת הכהונה ואת בריתי שלום, שזוהי ברית קודש, הקדושה והטהורה ביותר מגנא ומצלה ומושכת את כל השפעים על האדם עצמו ועל כל עם ישראל.
צפו בשיעור המרתק של הרב שלום ארוש על פרשת פנחס:




כתבו לנו מה דעתכם!
תודה על תגובתך!
התגובה תתפרסם לאחר אישור