באהבה ננצח 

מי שרוצה לעמוד בניסיון צריך לא להסתכל על אף אחד! ובזכות אברהם אבינו שכבר סלל לנו את הדרך והחדיר בנו את הכוחות להיות כולנו בבחינת "אחד היה אברהם" ושבר את הפסלים בבית אביו – בזכותו כל אחד ואחת מאיתנו מסוגל לעמוד בניסיון הגדול והעצום הזה וללכת נגד כל העולם, ולשבור ולנתץ את המכשיר המסוכן הזה ולהתנתק ממנו לגמרי

4 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 30.10.25

גְּנֵבָה בהכשר הבד”ץ 

כשהוא שאל את השאלה שלו, הבנתי מיד שזו בכלל לא שאלה, אלא הוא בא אלי רק כדי לקבל “הסכמה” ליצר הרע שלו… 

ישנם כמה סוגים של שׁוֹאֲלֵי שאלות. יש כאלה ששואלים כדי לדעת מה האמת, אבל יש כאלה ששואלים כדי לשמוע את מה שהם רוצים לשמוע. הם מגיעים עם התשובה מוכנה מראש ורק רוצים את ה”חתימה” של הרב. לאנשים כאלה אתה לא יכול להגיד את האמת, כי הוא לא בא להקשיב, הוא בא רק כדי לשמוע שזה מותר, “מותרים לכם, שרויים לכם…” 

אלה מעשים שבכל יום שיהודים, גברים או נשים, מבקשים הֶתֵּרִים להיכנס לכל מיני מצבים בעייתיים מאוד מאוד בענייני קדושה, בטענה שזה לצורך פרנסה. צרכי עמך ישראל מרובים, והפרנסה של עם ישראל זה דבר גבוה מאוד מאוד, ואנשים מקריבים ומוותרים על הרבה מאוד בשביל הפרנסה, אבל ישנם גם קווים אדומים בוהקים שאסור אפילו לחשוב לעבור עליהם. 

כל טענה מסוג “אני חזק”, “אני יודע לשמור על עצמי”, “לי זה לא יקרה” – זה הבל הבלים ועצת היצר הרע ממש. כי קודם כול חז”ל קובעים נחרצות ש”אין אפוטרופוס לעריות”, ומורים לנו: “אל תאמין בעצמך עד יום מותך”. ודבר שני, הגמרא אומרת שמי שמכניס את עצמו לניסיון במקום שהיה יכול להתחמק מהניסיון – אפילו אם הוא עומד בניסיון – הוא נקרא רשע. על זה צריך לומר את דברי התנא: “מוטב לי להיקרא שוטה כל ימי ולא ליעשות שעה אחת רשע לפני המקום”. 

לכן אמרתי לו לרבים ששואלים שאלה דומה: אם אתה רוצה הֶתֵּר לעבור על התורה באופן קבוע בכל יום בשביל ממון, ולהיכנס לסכנה רוחנית קיומית, לאבד את כל היהדות שלך, ולפרק את הבית שלך, יש לי בשבילך עצה הרבה יותר פשוטה: 

תתכנן לך גניבה אחת גדולה ורצינית רצוי שזו תהיה “מכה” של כמה מאות אלפים ומעלה, ואז אתה עובר פעם אחת על “לא תגנובו” ויש לך פרנסה בשפע לשנה לפחות. בשביל מה לך לעבוד במקום פרוץ ולעבור בכל יום ויום מיליון פעמים על “לא תנאף”, ו”לא תחמוד”, ו”לא תתאווה”, ו”ונשמרת מכל דבר רע”? 

נשק יום הדין של היצר הרע 

ובדור שלנו הניסיון הגדול ביותר הוא עם הטלפונים ה”חכמים” והאינטרנט הפרוץ וכל מכשירי הטכנולוגיה. הרבנים היום לא מפסיקים לבכות מהסיפורים המחרידים שמגיעים אליהם בזה אחר זה על הנפילות ועל האסונות הרוחניים שהמכשירים הללו גורמים אפילו לאנשי מעלה בכל החוגים. ויש כאלה שבאים ומבקשים “הֶתֵּרִים” לצורך פרנסה, לצורך זיכוי הרבים, לצורך לימוד תורה, לצורך שלום בית, ועוד… 

האם הייתם הולכים לעבוד בכנסייה בשביל פרנסה? האם הייתם מוכנים לחלל שבת בשביל זיכוי הרבים? האם היית הולך לבית קולנוע בשביל לכתוב חידושי תורה? ברור שלא! 

אז תדעו לכם, וחייבים לדעת את האמת למרות שהיא לא קלה, שבמכשירים האלה יש את כל מיני הגיהינום של העולם הזה, כל הכפירה וכל הניאוף. מימות עולם לא היה דבר כזה ולא קרוב לזה, שיש בו כל דבר מתועב וכל דבר עבירה במכשיר אחד קטן. 

אתה לא נכנס לכנסייה ולא מכניס לבית ספרי כפירה ואתה מוכן להכניס לבית שלך את כל הכפירה שבעולם?! אתה מוכן להכניס לכיס שלך מכשיר שמחובר לכל המחשבים שבעולם עם כל הלכלוך שיש בהם?! אם פעם היו ברחוב חביות של זוהמה, במכשירים האלה יש אוקיינוסים של בוץ טובעני שכל בָּאָיו לא ישובון. 

המילה “טלפון חכם” מטעה מאוד. וכי זה נועד להיות טלפון? יש במכשיר הזה עשרות אלפי שימושים בתוך מפעל שלם של תעשיית עבירות ושאיבה של האדם כולו להידרדר לעברי פי פחת. והמכשיר הקטן וההרסני הזה שוכן בתוך הכיס ובעל המכשיר מחובר ומשועבד אליו בדבקות מוחלטת, ממש כמו שאומרת הגמרא על עבודה זרה: “כל אחד ואחד עשה דמות יראתו (האליל שלו) ומניחה בתוך כיסו. כיוון שזוכרה מוציאה מתוך כיסו ומחבקה ומנשקה”. 

ואפילו אם זה היה מכשיר נקי לגמרי – אבל הוא ממכר ושואב את הבן אדם ומנתק אותו לגמרי מהמציאות, מהמשפחה, מהחיים שלו! דבר ששואב אותך בכאלה עוצמות במשך עשרים וארבע שעות ביממה – זה גרוע יותר מעבודה זרה ומכל התאוות. 

בדרכו נלך באש ובמים 

רבי נחמן אומר על הפסוק “אחד היה אברהם”, שאברהם אבינו עבד את ה’ יתברך ועמד בכל הניסיונות רק על ידי שהיה אחד שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם ולא השגיח ולא הסתכל על אף בן אדם, ואפילו לא על המשפחה הקרובה שלו. כולם היו עובדי עבודה זרה והוא הלך נגד הזרם לגמרי לבדו, הוא בירר לעצמו את האמת ולא התבלבל ממה שכולם סביבו עושים. ומוסיף רבינו שאי אפשר לעבוד את ה’ בלי התכונה הזו! 

וזה הניסיון הגדול ביותר של הדור שלנו, שאנחנו רואים סביבנו את כולם עם מכשירים, והנגע הזה מתפשט אפילו אצל יהודים שומרי תורה ומצוות, והיצר הרע מראה לבן אדם כאילו אי אפשר להסתדר היום בלי המכשיר ומספק לו ק”נ סיבות וטעמים להכשיר את אבי אבות הטומאה ולהסביר לאדם מדוע הוא חייב את זה. 

אבל מי שרוצה לעמוד בניסיון צריך לא להסתכל על אף אחד! ובזכות אברהם אבינו שכבר סלל לנו את הדרך והחדיר בנו את הכוחות להיות כולנו בבחינת “אחד היה אברהם” ושבר את הפסלים בבית אביו – בזכותו כל אחד ואחת מאיתנו מסוגל לעמוד בניסיון הגדול והעצום הזה וללכת נגד כל העולם, ולשבור ולנתץ את המכשיר המסוכן הזה ולהתנתק ממנו לגמרי! 

וגם מי שטוען שהוא מפסיד פרנסה – זה לא הֶתֵּר לכלום כמו שכבר כתבנו. אברהם אבינו היה מוכן לקפוץ לתוך כבשן האש בשביל האמת שלו. הוא לא ויתר על משכורת של עשרים אלף, אלא הוא ויתר על הכול, על החיים! 

ותדעו לכם שיש היום תחליפים ועצות לכל דבר ולכל צורך. ויש ארגונים ויועצים שיכולים לכוון את האדם להתנתק בתהליך מסודר ובהדרגה עד שייגמל לגמרי מהצורך במכשיר. אבל קודם כול תדעו את האמת ותרצו לעשות הכול כדי להיות כרצון ה’ ולעמוד בניסיונות. 

לקבלת ייעוץ בענייני טכנולוגיה התקשרו: 0534170415. 

אוהבים ומתגברים 

אבל אברהם אבינו הוא לא רק הדוגמה והמופת, אלא אברהם אבינו גם מראה לנו את הדרך. איך אברהם אבינו עמד בכל הניסיונות? רק על ידי מידת האהבה! לכן הוא נקרא “אברהם אוהבי”. בשביל לעמוד בניסיונות היומיום ולשמור את התורה והמצוות – צריכים את מידת היראה, שתהיה יראת שמים. אבל בשביל לעמוד בניסיונות הקשים ביותר ובשביל למסור את הנפש לכבוד ה’ – צריכים את מידת האהבה! להרגיש את אהבת ה’ עלינו ולאהוב אותו בחזרה. 

הידיעה שה’ אוהב אותי, היא היא הכוח העיקרי שלנו לעמוד בכל הניסיונות, כי כאשר אתה יודע שהניסיון הקשה הזה מגיע ישירות מהאוהב הכי גדול שלך – הכול נראה אחרת. וכן כשאתה אוהב את ה’ באמת ועובד אותו מתוך אהבה כל הקשיים מתגמדים! 

וכשאתה יודע שה’ אוהב אותך ויהיה לך רק טוב – אתה לא מפחד שתפסיד פרנסה בגלל שאתה עושה את רצונו, אדרבא, אתה סמוך ובטוח שכאשר אתה מתגבר על ניסיון כל כך קשה מתוך אהבת ה’ – כל שכן וכל שכן שייפתחו לך שערי פרנסה ושערי כל הישועות ויהיו לך ניסי ניסים וברכה מעל הטבע! 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה