זה טוב או רע? תלוי איך מסתכלים!
נאמר על דוד המלך שהיה "יפה עיניים וטוב רואי", בודאי שאין כוונת דברי הפסוק על מראה עיניו שהיו כחולות או עם ריסים ארוכים, אלא הכוונה על האופן שדוד המלך הסתכל על העולם...
הרב יעקב הרצברג
נאמר על דוד המלך שהיה "יפה עיניים וטוב רואי", בודאי שאין כוונת דברי הפסוק על מראה עיניו שהיו כחולות או עם ריסים ארוכים, אלא הכוונה על האופן שדוד המלך הסתכל על העולם...
בטעם הלחם באמת כלולים כל הטעמים של כל המאכלים, ומי שזוכה להאמין בכך בפשיטות יכול להרגיש באמת את כל הטעמים בלחם שהוא אוכל, היינו שמתוך תמימותו ואמונתו של האדם הוא יכול באמת לזכות...
שם... בשדה... שם נמצאת הגאולה...הגאולה הפרטית של כל אחד ואחד, והגאולה הכללית של כל העולם הזה, גאולתו של עולם שסוע, עולם מתפורר...
כולנו בודאי מתגעגעים למשהו. כל אחד מרגיש את זה בכל מיני זמנים בחייו, אלא שאין אנו יודעים להגדיר אל מה אנו מתגעגעים ומה חסר לנו באמת...
אם הנפש רגועה, מלאה, שמחה ומאושרת, אזי הכל קל לאדם. גם קשיים אמיתיים והתמודדויות קשות. ובמה בריאות נפשו תלויה? בברור המדמה...
נשאלת שאלה, הלא הנשמה היא חלק אלוקי ממעל, מה היה חסר לה כאשר היתה בעולם העליון דבוקה ליוצרה ונהנית מזיו השכינה?
העצה הזאת היא רק "עזרה ראשונה", כי בודאי אין ראוי לאדם שילך כל היום ויעשה מעשי שטות, אלא העיקר הוא, שלאחר 'שיתנער' מהדיכאון...
ובברסלב אומרים את זה בצורה קצת יותר בוטה: "בהתבודדות אדם זוכה גם להכיר מה הן המחלות שהוא חולה בהן, וגם זוכה למצוא את התרופות למחלות ההן". ועל ידי ריבוי התפילות...
ואם הוא בעל עקרונות ומוסר גבוה יאמר לך שאינו רוצה לקבל אגורה שחוקה, שהוא מעדיף לרעוב ללחם ולא להצטרך למתנת בשר ודם. בקיצור: בשביל לאכול צריך לעבוד. אין עבודה – אין אוכל...
כשאדם נופל לעצבות וכעס ומוחו מצומצם, אין הוא מבחין אפילו בפתרונות הפשוטים הנמצאים מתחת לאפו ממש, קל וחומר במציאת פתרונות מורכבים יותר...
ידוע הוא שכל המידות כולן עומדות על האמונה, שהרי המידות כשמן כן הן, ובעזרתן מודדים את האמונה של האדם. לכן נקראות הן מידות, כמו שיש מידות ומשקולות למדוד ולשקול בעזרתם דברים...
להיות יהודי זה פשוט מאוד. לא צריך להיות "פרופסור" בשביל להיות יהודי, כל מה שצריך זה אמונה פשוטה, אמונה בהשגחת ה' ובתפילה, וממילא על ידי התפילה יכולים להגיע גם לכל המעלות...