הרב שלום ארוש

הרב שלום ארוש

1239 פוסטים

סמן את המטרה

4 דק' קריאה

המטרה שלנו בליל הסדר היא שהילדים שלנו ייצאו מליל הסדר מאמינים יותר, בוטחים באמת בטובו וחסדו ובאהבתו, מדברים עם ה' ומתפללים על כל צעד ושעל, ומצפים תמיד לגאולה וישועה בימים ההם בזמן הזה

נשלמה פרים שפתינו

4 דק' קריאה

"אחד הדברים הבולטים ביותר באבא הוא העובדה שכמה שעבר צער וייסורים בחיים שלו, והוא עבר הרבה מאוד צער וייסורים מכל הסוגים והמינים – אבל הוא אף פעם לא התלונן ולא הייתה לו שום טרוניה על ה' יתברך והיה רגיל לומר: 'צדיק אתה ה' וישר משפטיך'.

סוד הגאולה

4 דק' קריאה

פעם אחת הִתְאַחֵר הצדיק רבי דוד מלעלוב בתפילת שחרית. נכנס אחד המתנגדים לבית מדרשו וראה אותו עומד עם הטלית על כתפו ומכין את עצמו לתפילה.

הרבה יותר מסתם פחית – פרשת תצוה

4 דק' קריאה

אחד האברכים בישיבה יצא לפעילות תמיכה בחיילים היקרים שלנו בגבול עזה. הוא רואה חייל, ניגש אליו, ונותן לו פחית. החייל לא סתם חייך ואמר תודה, אלא הוא פשוט התרגש. זה היה נראה בעליל שהמעשה הקטן הזה היה הרבה יותר מסתם פחית עבורו. האברך שלנו הציע לחייל להניח תפילין והבחור לא ידע את נפשו.

גלגל של הצלה – פרשת תרומה

4 דק' קריאה

כדי להבין את העניין צריכים להתבונן מתי נצטווה משה רבינו על בניית המשכן. לאחר מתן תורה חוטאים עם ישראל באחד החטאים החמורים ביותר, חטא העגל, ונגזרה עליהם כליה. משה רבינו עומד בתפילה ומבטל את הגזירה. ומיד לאחר ימי התפילה שמסתיימים ביום הכיפורים ה' מצווה על בניית המשכן.

ההשתדלות ומידת הביטחון

2 דק' קריאה

כשאדם יש לו איזו בעיה והוא מחפש לפתור את הבעיה לא על ידי תפילה ותשובה אלא על ידי השתדלות, לא רק שהוא לא משיג את מה שהוא רוצה להשיג אלא נהיה לו הפוך. ממש קורה לו את ההפך ממה שהוא רצה להשיג על ידי ההשתדלות

עצות נגד הפחד

1 דק' קריאה

הרבה אנשים באים אלי עם פחדים, חרדות מה, מה קרה? אדם צריך להילחם, פחדים וחרדות הם מחשבות לא נכונות , הם מחשבות של כפירה,

תפילה להיפקד בבנים

3 דק' קריאה

ריבונו של עולם, אל ברוך גדול דעה, זכנו ברחמיך הרבים לדעת שלם ואמת, שאזכה להשלים את דעתי בתכלית השלמות, עד שיהיה דעתי קרוב וסמוך לדעת השם יתברך בתכלית

חרדות ודמיונות

3 דק' קריאה

אפשר לזכות לכל זה רק על ידי תפילה, ואדם שיתפלל כל יום יוכל לזכות לאמונה אמתית. יזכנו ה' להאמין רק בו, ולפנות רק אליו וכך אף אחד ושום דבר לא יוכל להזיק לנו לעולם!!!