שער התורה פרק ב – י אדר

י אדר - שמירת הלשון - שער התורה – פרק ב - פירוש הזוהר הקדוש: אשריהם ישראל, שהקב"ה בחר בהם מכל העמים, ומאהבתו אותם נתן להם תורת אמת לדעת דרכו של המלך הקדוש...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 06.04.21

י אדר
 
שמירת הלשון
 
שער התורה – פרק ב
 
וזה לשון הזוהר הקדוש (אמור): "זכאין אינון ישראל דקודשא-בריך-הוא איתרעי בהון מכל עמין, ומגו רחימותא דלהון יהיב להון אורייתא דקשוט למידע אורחא דמלכא קדישא, וכל מאן דאישתדל באורייתא, כאילו אישתדל בקודשא-בריך-הוא דאורייתא כולא שמא דקודשא-בריך-הוא, ומאן דעסק באורייתא, כאילו עסק בשמו, ומאן דרחיק מאורייתא, רחיק הוא מקודשא בריך הוא".
 
פירוש הזוהר הקדוש: אשריהם ישראל, שהקב"ה בחר בהם מכל העמים, ומאהבתו אותם נתן להם תורת אמת לדעת דרכו של המלך הקדוש, וכל העוסק בתורה, כאילו עוסק בקב"ה, שהתורה כולה שמו של הקב"ה, ומי שעוסק בתורה, כאילו עוסק בשמו, ומי שמתרחק מהתורה, רחוק הוא מהקב"ה.
 
עוד שם: "זכאין חולקיהון דאינון דמשתדלי באורייתא כל יומא, וי לאינון דלא משתדלי באורייתא דלית להון חולקא ולא איתידעין ביה בעלמא דין ובעלמא דאתי. ומאן דזכי בה בהאי עלמא זכי בה בעלמא דאתי, שנאמר (שיר השירים): "דובב שפתי ישנים", דאף על גב דאינון בהאי עלמא שפתיהן מתרחשין באורייתא וכו’".
 
פירוש הזוהר הקדוש: אשרי חלקם של אותם העוסקים בתורה כל יום, אוי לאותם שאינם עוסקים בתורה, שאין להם חלק בשם הקדוש ואינם מתאחדים בו לא בעולם הזה ולא בעולם הבא. ומי שזוכה בה בעולם הזה, זוכה בה בעולם הבא, שנאמר: "דובב שפתי ישנים", שאף על גב שהם בעולם הזה, שפתותיהם דובבות שם בתורה.
 
ובפרשת שלח לך נאמר: "הקדוש-ברוך-הוא משבח באורייתא: אזילו באורחי אזילו בפולחני, ואנא מעלה לכון לעלמין טבין ולעלמין עילאין "עלו זה בנגב" (במדבר יג, יז), אישתדלו באורייתא, ותחמון דהיא קיימה קמיכון ומינה תינדעון לי".
 
פירוש הזוהר הקדוש: הקב"ה משבח את התורה: התהלכו בדרכי, התהלכו בעבודתי, ואני מכניס אתכם לעולמות טובים ולעולמות עליונים. "עלו זה בנגב" עסקו בתורה, ותראו שהיא עומדת לפניכם, וממנה תדעו אותי.
 
עוד שם: "איילת אהבים ויעלת חן" (משלי ה, יט), אורייתא, נהירא דכל עלמין, כמה ימים ונחלים מקורים ומבועין איתפשט מינך מה אימא לגבך כולהון עלך עילאין ותתאין, איילת אהבים ויעלת חן לגביה עילאין ותתאין, מאן דכי ליקרא דילך כדקא יאות ומאן יכל למימר ולגלאין סיתרין וגניזין דילך".
 
פירוש הזוהר הקדוש: "איילת אהבים ויעלת חן". התורה, האור של כל העולמות. כמה ימים ונהרות, מקורות ומעיינות מתפשטים ממך. מה אומר לך, כולם קיימים בשבילך, העליונים ותחתונים. איילת אהבים ויעלת חן לגבי העליונים ותחתונים. מי יזכה לכבודך כראוי, ומי יוכל לומר ולגלות הנסתרות והגנוזות שלך?
 
 
***
 
מתוך "סם החיים" השלם
 
פרק ל"ב – בו יבואר חובת אהבת הבריות ושדבר זה הינו עצה להינצל מלשון הרע
 
יז – פירוד הלבבות בא מחטא העגל
 
והנה עניין פירוד הלבבות בא מחטא העגל, כמו שנאמר במקום אחר, כי בפירוד השורש יפרדו הענפים, ולכן הכהן מטהר המצורע כי הלא שבט לוי לא חטאו בעגל וגם אהרן לא חטא רק לעיני בורא עולם, ולכן הראה השם כי בליבו לא חטא וציוה לכהן לטהר המצורע ובפרט כי אהרן היה אוהב שלום ורודף שלום, וזה לאות כי לא חטא בעגל. (תכלת מרדכי, פרשת מצורע למהרש"ם מברעזן זצ"ל).
 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה