הרב דוד חרלפ

הרב דוד חרלפ

35 פוסטים

לא רובוטים

3 דק' קריאה

אנחנו לא רובוטים וגם לא מחשבים, בתוכנו לא מותקנים שבבים. לנו יש נשמה, מוח ולב שמאפשרים לנו להשתמש באחד הכוחות הכי גדולים שקיבלנו במתנה.

מרדכי שוורץ

4 דק' קריאה

השעה הייתה ארבע לפנות בוקר, הרחוב ריק מאדם. העובדה הזו לא מנעה מהחבר שלי להרגיש חסר סבלנות ורעב אדיר לנקמה הכואבת. הסיפור של מרדכי שוורץ.

כיף או שמחה?

4 דק' קריאה

אז מה עושה לנו את זה באמת, שזה כיף או שזו שמחה? מה ההבדל בין השניים? הרב דוד חרלפ על הדבר שכולנו רוצים – להיות שמחים ומאושרים, על אמת!

בחזרה לבירקנאו

3 דק' קריאה

מאמינים בגלגול נשמות? אם כן, הסיפור הזה בשבילכם. לא כל יום נפגשים עם הדברים המסתורים והנסתרים מאיתנו, במיוחד עם נשמה של אדם שחווה את השואה...

לחיות עם חור בלב

3 דק' קריאה

איך חיים עם חור בלב? הורים רבים חווים את הקשיים של ילדיהם ומגלים שבתוך ליבם נפער חור. הרב דוד חרלפ מסביר איך מתמודדים עם 'חורים' בחיים.

כל ילד ברכה

3 דק' קריאה

פסח, החג שכבר נמצא מעבר לפינה, נותן לנו עוד סיבה נפלאה לשמוח: יש לנו עתיד! הרב דוד חרלפ עם זווית ראיה מיוחדת על הברכה הגדולה - ילדים.

מי צריך להתחתן?

3 דק' קריאה

חוץ מלהוריד את הגבר מהעצים הגבוהים עליהם הוא מטפס, מה חיי הנישואין מוכיחים שכאשר האדם לבד הוא "לא טוב"? ולמה צריך להתחתן? הרב דוד חרלפ מסביר.

עולם של הרבה, עולם של מעט

3 דק' קריאה

יש עולם של הרבה ויש עולם של מעט. יש את האנשים של "יותר מדי" והאנשים של "מעט מדי". וכמו דלת מסתובבת, פעם אנו מוצאים את עצמנו כאן ופעם שם. מה זה אומר?

יש מקום לכולם

2 דק' קריאה

שאלתם פעם את עצמכם מה ומי אתם? מהיכן אתם באים ולאן אתם הולכים? אם כן, תגלו את המקום המדהים, היעד הגדול שלנו, שיש בו מקום לכולם.

מעגלים

3 דק' קריאה

מעגלים, חיים ומוות, יום ולילה, ועם מאוד מצחיק. הרב דוד חרלפ נכנס לעובי הקורה של הניגודים וההפכים בחיינו ומגלה את סודם של המעגלים.

אידיאלים שנשכחו

3 דק' קריאה

מילים יפות ורצון טוב זה דבר טוב, אבל בתכל'ס, המעשים הטובים הם אלה שמשנים את העולם. "שלום אהבה ומוסיקה", אידיאלים שנשכחו ולא צלחו את מבחן האמת.

מחזיר אור

2 דק' קריאה

זה מעניין, אבל עם ישראל, ולא משנה היכן הוא נמצא על הגלובוס, תמיד יודע ומצליח לשקף את הטוב שקיים סביבו. מחזירי אור, זה חלק מהתפקיד שלנו כאן.