להניע את הגאולה
זאת צעקה, יהודי מאמין בה' באמונה שלימה, אבל הוא "מתפוצץ" מבפנים. והוא לא יחיד. ישנם הרבה הרבה כאלה. אנחנו בעולם השקר ובדור שיש בו הרבה מאוד סבל בכל מיני תחומים.
הרב שלום ארוש
זאת צעקה, יהודי מאמין בה' באמונה שלימה, אבל הוא "מתפוצץ" מבפנים. והוא לא יחיד. ישנם הרבה הרבה כאלה. אנחנו בעולם השקר ובדור שיש בו הרבה מאוד סבל בכל מיני תחומים.
אתה מאמין - תדבר עם בורא עולם. אתה לא מדבר? סימן שהאמונה שלך חלשה מאד. כי מי שמאמין הוא מדבר, זה פעל יוצא... ומי שלא מדבר זה מראה שהאמונה שלו ממש שואפת לאפס.
ההודאה שלו באמת המתיקה את הדינים, ואשתו והילדים קבלו בשמחה את דבריו, וכל בני המשפחה נדבקו בהתלהבות ששלו, והתחילו לעזר בסדור המקום ובהגשה, עברו מחולה לחולה לעזר לו ולשמח אותו במה שאפשר.
מה עוֹשָׂה צעירה רְעֵבָה החטופה בשבי החמס, כאשר מִבֵּין כל חבריה החטופים – רק היא מקבלת פיתה, בלי לדעת מתי תראה את הפיתה הבאה?
אם היו שואלים את התלמיד הנ"ל, האם הוא מוכן לעבר את הניסיון, היה אומר: "בטח! כזה גן עדן? ריבונו של עולם, תתקע את המכונית, תשבר אותה לגמרי, רק תקרב אותי!"
והנה, לפתע צץ לפניו צדיק ופניו כפני מלאך אלקים; ואור פניו כאור החמה והוא אומר לו: " טפס שוב, אולם החזק היטב"
כאשר יהודי יודע כמה הוא חשוב ויקר בעיני ה' יתברך, והאהבה של ה' אליו אף פעם לא בסיכון, ואין שום חשש למעמד ולערך המוחלט שלו – ממילא הוא מסוגל לקבל מכל אדם ולשמוע את האמת ממי שאמרה בלי חשש ובלי המחסום של הגאווה ורק הוא יכול לזכות לחכמה אמתית ולחיבור עם בעלי חכמה ושכל אמתיים.
כי התפילה האישית אינה יכולה להיות כתובה בשום ספר, שהרי מלבד מה שהיא משתנה מאדם לאדם, בנוסף לכך גם באדם עצמו היא משתנה מיום ליום ומשעה לשעה לפי מה שעובר עליו באותה העת, ולפי הרמזים שהשם שולח לו באותו הזמן.
משהו קטן לסיום. חברה טובה של אשתי שלא ידעה על הטפולים שעשינו, אמרה לנו יום אחד: "מענין... יש אנשים שיש להם ילדי טפולים, לכם יש ילדים של דיסק..."
מה משותף ליולדת בחדר לידה, לרוכב אופנוע בצומת מרכזי בדרום הארץ, ולהורה לילדים שנמצא במשרד של מנהל תלמוד תורה?
ההתבודדות, היא תפילה היוצאת מלבו של האדם, ואינה כתובה בשום ספר, ואין לה מסלול קבוע, כי בכל יום האדם אומר אותה מחדש לפי מה שעובר עליו, אם כן, אותם מקטרגים המצפים ואורבים על תפילתו של איש הישראלי, לחבל ולקלקל את תפילתו, אינם יודעים היכן לארוב, כי מי יודע מה יאמר ועל מה יתפלל וכו', ואיך יתפלל וכו'.