משמעת בחינוך
זה לא עניין של "קיצוץ כנפיים", אלא להיפך, נתינת כלים לעת הצורך, אך חשוב לדעת שגם למשמעת יש גבול! ואין לדרוש מהילד משמעת עיוורת וצייתנות של כבשים.
י. אביב
זה לא עניין של "קיצוץ כנפיים", אלא להיפך, נתינת כלים לעת הצורך, אך חשוב לדעת שגם למשמעת יש גבול! ואין לדרוש מהילד משמעת עיוורת וצייתנות של כבשים.
אדם שאינו מעבד ומתעסק בתיקון עצמו בצורה מתמדת, הוא בגדר "מחמיץ" את ההזדמנות הגדולה שניתנה לו, בפרט בימים אלה.
בהתפרצות כעס, במהלך ויכוח סוער בין בני זוג, שרף הבעל, עו''ד במקצועו, סכום של 3,000,000 (שלושה מליון) ש"ח, לאחר מכן חש בליבו והובהל לבית החולים... כן, זוהי דוגמא קיצונית...
''הוי מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות''. וכי לא כל זבן עושה זאת? האם יש דרך אחרת? כל המוכרים יחייכו, יחמיאו, ולא ישברו גם אם מולם עומד נודניק ממדרגה ראשונה, בתנאי שהוא מוכר...
"העולם שייך לצעירים" הוא היבט צר וחלקי, שהרי מעלות הצעירים, הם בתחומים הגופניים והפחות חשובים. וללא החכמה וניסיון המבוגרים, לא יוכלו מעלותיהם הנזכרות לבוא לידי ביטוי!
הוא, שכל חייו היו עיניו נשואות אל ארץ ישראל, וכל מהותו והווייתו היו קשורים בה, לא זכה לעבור את הירדן ולהיכנס אליה. הגזרה לא בוטלה. המנהיג נשאר בחוץ.
בכל תפוצות העם היהודי המפוזר בעולם כולו מזה אלפיים שנה אין אדם הנוטל בחג הסוכות אשכולית, גויאבה או תפוז. מדוע?