מסתלסל ועולה – ביקורת אלבום
כבר לפני שנים הפנה אחד מטובי המוסיקאים את תשומת ליבי אל הזמר הצעיר, אלעד שער. היום, כמעט ארבע שנים אחרי, עם אלבום שני, מוכיח אלעד שער כי הוא לא זמר של להיט אחד וזהו...
כבר לפני שנים הפנה אחד מטובי המוסיקאים את תשומת ליבי אל הזמר הצעיר, אלעד שער. היום, כמעט ארבע שנים אחרי, עם אלבום שני, מוכיח אלעד שער כי הוא לא זמר של להיט אחד וזהו, ושהוא לא הולך להיעלם מהמפה המוסיקלית בקרוב.
הפעם הראשונה ששמעתי את אלעד שער הייתה לפני כארבע שנים, כשהוא עוד היה זמר שעושה את צעדיו הראשונים בתעשיית המוסיקה. השיר ששמעתי היה "רק עוד רגע", בלדה מרגשת שנכתבה עבור שער על ידי שמואל יונה, אחד מטובי התמלילנים כיום ("יתגדל ויתקדש", "מלאכים" ועוד).
יונה עצמו היה זה שנתן לי לשמוע את השיר לראשונה, כשעדיין לא נחשף לקהל הרחב. את הנסיעות הרבות שלי בשבועות הבאים העברתי כשאני בעיקר מאזינה לשיר זה, הלוך ושוב. לימים, יצא השיר הזה כשיר הנושא של אלבומו הראשון. אלבום שבעקבותיו הוזמן להופיע יחד עם אברהם פריד ויעקב שוואקי בפני כ-20,000 איש באיצטדיון "טדי".
"את עוד תשמעי עליו" אמר לי יונה. ואכן בזמן האחרון, קשה שלא לשמוע על שער. הוא הוציא אלבום שני, "הוציאה ממסגר נפשי", שיר שכתב והלחין בעצמו ושירים רבים ממנו כבר מושמעים בתחנות הרדיו ("אליך בתפילה", "אבא של כולנו", "בעקבות הלב", וכמובן, שיר הנושא, "הוציאה ממסגר נפשי").
מי שחשב אולי ששער הוא הפתעה רגעית, זמר של להיט אחד, יהיה מופתע לשמוע את אלבומו החדש. קו האלבום הוא מזרחי והסלסולים בו רבים, כצפוי.
אך מה שיותר מפתיע הוא להיווכח שהסגנונות הנוספים ששער מאמץ אל חיקו באלבום זה, לא פחות יפים. קחו למשל את "כי המצווה" (שהוא קאוור לשירו של הזמר אברהם ופריד) שהלחין יוסי גרין המוכשר למילים מן המקורות ("כי המצווה הזאת אשר אנוכי מצווך היום, לא נפלאת היא ממך ולא רחוקה היא… כי קרוב אליך הדבר מאוד"). שיר מהמקורות ששער שר בהברה חסידית מוצלחת, עם נגיעות מסלסלות שמוסיפות נופך מיוחד לשיר.
לאלבומו של שער שותפים רבים וטובים, ביניהם: שלומי שבת שאמון על אחד מלחני השירים ("אליך בתפילה" – שבאלבום של שער הוא קאווור לשירו של שלומי שבת), יהודה שוקרון ששר עימו בדואט המרגש "בעקבות הלב", וציקי זנתי ויוני קיסר שאחראים על העיבודים.
שער עבר את מחסום האלבום הראשון והוציא אלבום שני לא פחות טוב מהבכור. הקול שלו טוב, ובעיקר בבלדות, הוא מפליא לרגש ("ילד", ועוד). אין ספק ששמואל יונה צדק. אכן, אנחנו עוד נשמע עליו.
מימין לשמאל: אלעד שער, חיים ישראל ונתי לוי
הוציאה ממסגר נפשי
רק עוד רגע
כתבו לנו מה דעתכם!
תודה על תגובתך!
התגובה תתפרסם לאחר אישור