מסכת עירובין פרק ד ה-ו
מסכת עירובין פרק ד משנה ה-ו: מי שישן בדרך, ולא ידע עד שחשיכה--יש לו אלפיים אמה לכל רוח, דברי רבי יוחנן בן נורי; וחכמים אומרים, אין לו אלא ארבע אמות...
מסכת עירובין פרק ד
ד,ה מי שישן בדרך, ולא ידע עד שחשיכה–יש לו אלפיים אמה לכל רוח, דברי רבי יוחנן בן נורי; וחכמים אומרים, אין לו אלא ארבע אמות. רבי אלעזר אומר, והוא באמצען; רבי יהודה אומר, לאיזו רוח שירצה. מודה רבי יהודה, שאם בירר לו, שאינו יכול לחזור בו.
ד,ו היו שניים–מקצת אמותיו של זה לתוך אמותיו של זה, מביאין ואוכלין באמצע: ובלבד שלא יוציא זה מתוך שלו, לתוך של חברו. היו שלושה, והאמצעי מובלע בינתיים–הוא מותר עימהן והן מותרין עימו, ושניים החיצונים אסורים זה עם זה. אמר רבי שמעון, למה הדבר דומה: לשלוש חצרות פתוחות זו לזו, ופתוחות לרשות הרבים, ועירבו שתיהן עם האמצעית–היא מותרת עימהן והן מותרות עימה, ושתיים החיצונות אסורות זו עם זו.
כתבו לנו מה דעתכם!
תודה על תגובתך!
התגובה תתפרסם לאחר אישור