מסכת מקוות פרק ז משנה א-ב

מסכת מקוות, פרק ז' משנה א',ב': יש מעלין את המקוה ולא פוסלין, פוסלין ולא מעלין, לא מעלין ולא פוסלין. אלו מעלין, ולא פוסלין--השלג, והברד, והכפור, והגליד, והמלח, וטיט הנרוק...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 06.04.21

מסכת מקוות פרק ז

ז,א  יש מעלין את המקוה ולא פוסלין, פוסלין ולא מעלין, לא מעלין ולא פוסלין.  אלו מעלין, ולא פוסלין–השלג, והברד, והכפור, והגליד, והמלח, וטיט הנרוק.  אמר רבי עקיבה, היה רבי ישמעאל דן כנגדי לומר, השלג אינו מעלה את המקוה.  העידו אנשי מידבא משמו שאמר להם, צאו והביאו שלג, ועשו מקוה כתחילה.  רבי יוחנן בן נורי אומר, אבן הברד, כמים.  כיצד מעלין, ולא פוסלין:  מקוה שיש בו ארבעים סאה חסר אחת–נפל מהם סאה לתוכו העלהו–נמצאו מעלין, ולא פוסלין.
 
ז,ב  אלו פוסלין ולא מעלין–המים בין טמאים בין טהורים, ומי כבשים ומי שלקות, והתמד עד שלא החמיץ.  כיצד פוסלין, ולא מעלין:  מקוה שיש בו ארבעים סאה חסר קורטוב–נפל מהם קורטוב לתוכו–לא העלהו, ופוסלו בשלושת לוגין.  אבל שאר המשקין, ומי פירות, והציר, והמורייס, והתמד משהחמיץ–פעמים מעלין, פעמים שאינן מעלין.  כיצד:  מקוה שיש בו ארבעים סאה חסר אחת–נפל מהם סאה לתוכו, לא העלהו; היה בו ארבעים סאה, נתן סאה ונטל סאה–הרי זה כשר.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה