ארגז כלים של כוחות בנפש

יחד עם זאת הבורא יתברך ברא אותנו עם ארסנל של 'כוחות בנפש' שחלקם אנו נולדים איתם, והם מהווים סוג של 'ארגז כלים', ואת חלקם אנו צריכים לגלות, למצוא תוך כדי חיפוש ועבודה מנטלית.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 17.05.23

קאוצינג מפרשת השבוע

שם הפרשה ‘במדבר’ וכפי שכבר הוסבר מדבר זה מקום נמוך. ברם, העניין שלנו זה דווקא להגיע למקום הנמוך הזה מתוך מודעות וידיעת הבורא באחדותו = אין עוד מלבדו.

 

גם מתוך הכרה וידיעה בביטול גמור של ‘כוחי ועוצם ידי’, תחושת מחשבה שאני בעצמי גם ‘אלוקה’, שבה אנשים מסתובבים עם תחושה של גאווה כמו בלון נפוח. בלון? לא אגזים אם אומר ברמת שדה גז..שבא לידי ביטוי במחשבות ותחושת עליונות שאני מסוגל.. אני יכול.. אני כל יכול.. אני עשיר/חכם/יפה/מוצלח/סופרסטאר..

 

תכלס, כולנו כאלו. מי פחות מי יותר, מי מודע ומי לא. אלא מה – הנקודה היא בכוח הרצון. כלומר האם אני באמת רוצה להשתנות ומה אני מוכן לעשות למען זה, מה מוכן לעשות למען השינוי המיוחל. זה האישיו.

 

ארגז כלים של כוחות בנפש

 

כשם שפרצופיהן שונים כך גם פנימיותנו שונה ביותר.. אפילו אחים שגדלו באותו הבית יכולים לצאת שונים מאד בתכלית, בהתנהגות ובדפוסים וזה קורה בהרבה משפחות.

 

יחד עם זאת הבורא יתברך ברא אותנו עם ארסנל של ‘כוחות בנפש’ שחלקם אנו נולדים איתם, והם מהווים סוג של ‘ארגז כלים’, ואת חלקם אנו צריכים לגלות, למצוא תוך כדי חיפוש ועבודה מנטלית.

 

“אבידת בת מלך”

 

רבנו הקדוש, רבי נחמן כתב משל יפיפה ‘אבידת בת מלך’ שכל אחד שקורא אותו זוכה להתעוררות מיוחדת במינה. משהו בו מתעורר אצלו בלב ובנשמה. זה לא עוד משל זה ה-משל! המשל של החיים. אני מוכרחה להודות שכל פעם שאני קוראת אותו , הלב שלי מתמלא בגעגועים ובכייה.

 

לסיפור הרבה אינטרפרטציות וכל אחד לוקח את הנמשל למקום שלו. אני למשל הרגשתי שאבידת בת המלך זו הנשמה היקרה שלנו שהולכת לרעות בשדות אחרים ולפיכך הולכת לאיבוד וניזוקה ביותר, והמלך, שהוא מלכו של עולם, כל פעם מעיר ומאיר אותה מחדש אבל היא כל כך שקועה בהדיוטות תחתונות שהיא כל פעם

 

‘נרדמת’ מחדש, אבל המלך כל כך אוהב אותה ונותן לה הזדמנויות נוספות כל פעם מחדש.

והסוף? הסוף הוא שמח ואופטימי ביותר – האבידה שבה למקומה, הנשמה חוזרת לכור מחצבתה עוד בחיי חיותה!

 

אורה הולך ונחלש

 

הנשמה שלנו היא חלק אלוקה ממעל ממש! היא יקרה מפז ויהלומים. אלא מה, בעקבות כל מיני מעשים ומחשבות והתנהגויות לא טובות הנשמה שהיא בבחינת יהלום מתלכלכת וככזה היא כבר לא זוהרת ובוהקת, ואורה הולך ונחלש.

 

למרות שאורה הולך ונחלש אין זה אומר שהיא לא יהלום. היא עדיין נשארת יהלום ויקרה! ואין זה אומר שהיא לא מבריקה ונוצצת במהות שלה, בתכונה העמוקה, אלא, צריך רק לנקות אותה ואז היא תחזור ותנצנץ ביג טיים!

 

קרש קפיצה

 

והנמשל מובן, כאשר אנו ננקה את עצמנו כלומר נמרק את הנשמה שלנו מן החטאים, התנהגויות לא טובות, דיבורים אסורים וכו אזי הנשמה תתחזק – כלומר גם נוכל לקבל כוחות בנפש. אותם כוחות בנפש יוכלו להוות עבורנו קרש קפיצה לחיים טובים ונכונים בעולם הזה ולפיכך להצליח

 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה