סגולות הטהרה – חלק ה’ : ”בזכות נשים צדקניות נגאל”

כל זה תלוי באישה שיש לה דעת אמת ואישה נבונה היא אישה כזו ששומרת על עצמה, על בעלה וילדיה - יודעת שהם התכשיט האמיתי של  חייה והיא שומרת עליהם מכל משמר.

1 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 25.09.24

הכוח של עם ישראל זה האישה! התנאים היו קוראים לאישה “ביתי”, מה זה ביתי? הבית שלי. כי כל הבית נבנה על האישה. אומרים: “אישה בונה, אישה הורסת” (משלי י”ד, א). מאחורי כל איש גדול עומדת אישה גדולה. אלו לא אמירות סתמיות. האישה היא זו שבונה את הגבר ואת כל הבית שלה. היא זו שנקראת ‘עזר כנגדו’ של הבעל, לדחוף אותו, שיתקדם, שיבנה את עצמו. (אבני חן, “סגולות המקווה”, הרב שלום ארוש). 

יש אישה ויש אישה… 

אבל כל זה תלוי באישה שיש לה דעת אמת ואישה נבונה היא אישה כזו ששומרת על עצמה, על בעלה וילדיה – יודעת שהם התכשיט האמיתי של  חייה והיא שומרת עליהם מכל משמר.

כיצד היא שומרת עליהם? איזו הגנה נותנת להם ומה עושה עבורם? הכל טוב ויפה, אולם ההגנה המרכזית שורשית שממנה מושפעים שפעים רוחניים וגשמיים, ברכות למכביר הינה שמירת הטהרה וטבילה במקווה. אמא חמה אוהבת ערכית, טובת לב ומנומסת ככל שתהיה, אם אינה טובלת במקווה העיקר חסר לה ובגדול! כי את השורש הרוחני שיוכל לעזור ולסייע לילדיה לתרום להם רבות בכל המובנים יהיה חסר. וגם אם עד כה לא טבלת, אף פעם לא מאוחר, אם את אשת איש בין אם רואה או מסולקת דמים תגשי לבלנית לקבל הסבר והדרכה לטבול כדת. ניתן גם לפנות אלי אשמח להסביר. 

שלום בית הרב שלום ארוש במסר עצום:

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה