מכתב אישי מרבי נחמן- לרגל הילולת ר’ נחמן

רוחו ונשמתו של רבנו הקדוש חיה וקיימת ומפעמת בחסידיו וכולם ללא יוצא מן הכלל מרגישים שרבנו פה איתנו ממש. אומנם לא בגופו אבל בנשמתו בהחלט! וזוהי טיבה של הרוחניות שמרגישים וחשים אותה והיא עמוקה מיני ים..שהרי אמר והבטיח; סמכו על כוחי..!

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 15.10.24

חי תשרי : יום הילולת רבנו הקדוש
פלא גדול ועצום רבי נחמן שחי לפני כמעט 250 שנה עדיין מתנהג בקרבנו כאילו חי וקיים “מה לכם לדאוג לא כל שכן שאני הולך לפניכם..!” ואכן כך אלו הם פני הדברים והלך הרוחות וכמוני יעידו מאות אלפים!
רוחו ונשמתו של רבנו הקדוש חיה וקיימת ומפעמת בחסידיו וכולם ללא יוצא מן הכלל מרגישים שרבנו פה איתנו ממש. אומנם לא בגופו אבל בנשמתו בהחלט! וזוהי טיבה של הרוחניות שמרגישים וחשים אותה והיא עמוקה מיני ים..שהרי אמר והבטיח; סמכו על כוחי..!
לפני שנים כתבתי מאמר נפלא “מי אתה רבי נחמן?” שאי אפשר בכלל להתחקות אחרי רבנו אבל בכל זאת צריך לכתוב משהו ואחזה בי רעדה גדולה עם שמחה על הזכות וכתבתי שאפשר קצת בזעיר אנפין ללמוד מיהו רבנו דרך כתביו, שיעוריו, ספריו ואמרותיו ורבנו הקדוש הוא המוכתר כפסיכולוג של האנושות! נותן מרפא מזור ומענה לכל אבחוש בנפש. אין ספק שהפסיכולוגיה מזמן פשטה את הרגל כאשר מבינים שהנשמה והנפש אינם דבר מופשט ואמורפי אלא יש בהם חיות ממשות אלוקות ואפילו בהמיות, יש בהן תאוות קשיים ואתגרים עליות וירידות והכל אנושי! רבנו מרגיע אותנו באומרו הכל אנושי.
כל הג’ונגל והערבוביה הזו מכוונות מלמעלה והכל לשם מטרה אחת, להכיר את הבורא יתברך, לעבוד על מידותיך לזככן ולהגיע לתכלית.
הנה, קח לך כלים ותתחיל להתאמן השתפר ולמצוא את הדרך שלך, הייחודיות הנפלאה שהיא רק שלך כי כמוך אין בכל העולם כולו! תלמד להתחבר לעצמך, לאהוב אותך, לכבד לייקר ולהוקיר, תלמד לראות את הטוב שבך. תלחם על הטוב הזה אותו ורק אותו תחשיב, כי היתר הוא ‘כוח המדמה’ מלמד אותנו רבנו. ורק עם הטוב הזה תלך ותחיה ככה תראה את עצמך וככה תתייחס אף לזולת. נכון זה קשה אבל אפשרי. נכון זה קשה אבל אני נותן לך כלים. גם אני הייתי פה בעולם הזה ועברתי בלי סוף, לא פחות ממך, אומר לנו רבנו יש תקווה ואין שום ייאוש!
והעיקר להיות בשמחה זה לא אנקדוטה זו דרך חיים ועבודה.
זה נכון , יש מזה וגם מזה – יש גם רע והמון – אבל הבחירה בידך – אם לחיות בטוב ולהתמקד בו, כי כוח הצומח וכוח הגדל הוא האמת!
כשם שיש שחור יש גם לבן, יש טמא ויש טהור, יש קשה אבל יש גם קל , יש אלוקי ויש בהמי – ומעל הכל יש את ה’ יתברך;
אני מגלה לך עוד סוד, סוד הסודות: כוח הרצון! תחנך עצמך לרצות רצונות טובים! ואם תרצה תכניס לחייך ותחבר אותו בלב ובנשמה כחבר טוב, תיתן לו את הקרדיט ותפתח בפניו את ליבך ומאוויי נשמתך אזי מובטח לך גן עדן בעולם הזה.
זה לא אומר שלא יהיו קשיים מכשולים אתגרים וניסיונות אין מציאות הזויה שכזו אלא מה, אני, רבי נחמן נותן לך מראה ומשקפיים חדשות לתכנת את המוח שלך לראות אחרת, לשנות זווית ראיה ואז ממילא העיניים רואות את מה שהלב בחר לראות..
אני, רבי נחמן מלמד אותך עזות דקדושה. עקשנות. להיות פייטר! נלחם עלייך! אל תהיה חננה קום ותלחם ותחזיר את השבת האבידה שלך!
שלך לתמיד באהבה ובהערכה, רבי נחמן. – שמאמין בך!

מחכים לראותכם ברסלב ישראל!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה